Εξελίξεις στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας: Ποιοι και γιατί ζητούν την παραίτηση του Λουκά Θάνου

Επιστολή – κόλαφος του υφυπουργού Πολιτισμού στον Λουκά Θάνο – «Δεν εμφανίζεται ποτέ στις συνεδριάσεις του Δ.Σ.» καταγγέλλει η Μαριάννα Σταματιάδου – Επιθέσεις από Νικολόπουλο και Ρώρο

Εξελίξεις στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας: Ποιοι και γιατί ζητούν την παραίτηση του Λουκά Θάνου

Την παρέμβαση ακόμα και του υφυπουργού Πολιτισμού, Νικόλα Γιατρωμανωλάκη, προκάλεσαν οι επίμαχες δηλώσεις του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ στην «Π», σχετικά με την παράσταση «Μότσαρτ» και τις αντιδράσεις για την επιλογή χορεύτριας στο κεντρικό ανδρικό ρόλο, που αποκάλυψε η εφημερίδα «Πελοπόννησος».

Ο υφυπουργός, χαρακτηρίζει ως «ανάρμοστο» τον τρόπο με τον οποίο ο Λουκάς Θάνος υπερασπίστηκε την καλλιτεχνική επιλογή του, ενώ εκφράζει την απογοήτευσή του για τους χειρισμούς του.

Αναλυτικά η επιστολή του κ. Γιατρομανωλάκη:

«Με έκπληξη παρακολουθώ την παράσταση που εκτυλίσσεται δυστυχώς όχι επί σκηνής του ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας αλλά με τις δηλώσεις σας στην εφημερίδα “Πελοπόννησος”. Ο τρόπος με τον οποίο επιλέξατε να υπερασπιστείτε μία προσωπική καλλιτεχνική σας επιλογή (να δώσετε τον ρόλο του Μότσαρτ σε μία γυναίκα) είναι εντελώς ανάρμοστος για άνθρωπο που κατέχει αξίωμα στον τομέα του πολιτισμού και που υποτίθεται ότι ενδιαφέρεται για την ψυχαγωγία και την εκπαίδευση» σημείωσε, ο υφυπουργός στη σχετική επιστολή του.

Έκρινε, δε, ως «εντυπωσιακό» το «με πόση ευκολία επιλέξατε να ολισθήσετε σε κατεξοχήν και βαθιά ομοφοβικές τοποθετήσεις αντί να τεκμηριώσετε με καλλιτεχνικούς όρους τη διανομή των ρόλων, ή, να δείτε σαν μία ευκαιρία τις ενοχλήσεις ορισμένων γονέων και/ή εκπαιδευτικών προκειμένου να τους εξηγήσετε φερ’ ειπείν ότι συχνά στο θέατρο, από την αρχαιότητα, το φύλο του ηθοποιού και το φύλο του ρόλου δεν ταυτίζονται.

Παρά τις οποίες «διορθωτικές» κινήσεις, δεν έχετε στ’ αλήθεια ανακαλέσει ή απολογηθεί για το ομοφοβικό σκέλος των δηλώσεών σας, ενώ, παράλληλα, εγκαλείτε τρίτους για ομοφοβία». Ως υφυπουργός Πολιτισμού αλλά και ως ανοιχτά ομοφυλόφιλος άνδρας δεν μπορώ να μην εκφράσω την μεγάλη μου απογοήτευση για τους χειρισμούς σας».

«ΔΕΝ ΤΟΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ»

«Είναι ένας καλλιτεχνικός διευθυντής – φάντασμα: «Δεν τον βλέπουμε ποτέ, δεν έρχεται στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. και λη ούτε καν συνδέεται διαδικτυακά, διότι όπως λέει ο κ. Βάης, δεν γνωρίζει τεχνικά τον τρόπο!» Αυτά καταγγέλλει στην «Π» η Μαριάννα Σταματιάδου, το παλαιότερο μέλος του Δ.Σ. και συμπληρώνει: «Είναι ένας καλλιτεχνικός Διευθυντής, που ενδιαφέρθηκε μόνο για να φτιάξει στην Πάτρα μια ομάδα μπαλέτου και όχι σχολή μπαλέτου.»

Παράλληλα, χαρακτηρίζει εσωστρεφή και φτωχή την απόδοση του ΔΗΠΕΘΕ: «Υπάρχουν ιδιωτικά θέατρα στην Πάτρα, που κάνουν σημαντικές παραγωγές, οι οποίες μεταφέρονται και στην Αθήνα. Αντιθέτως, το ΔΗΠΕΘΕ με έναν σημαντικό προϋπολογισμό, έχει μία μόνο παραγωγή στην κεντρική του σκηνή, όταν στο παρελθόν, υπήρχαν 2 και 3 έργα να παίζονται παράλληλα. Και δεν παίζονται πουθενά αλλού αυτές οι παραγωγές, παρά μόνο στην Πάτρα.

Έχουμε έναν φτωχό εορτασμό των 150 χρόνων του θεάτρου «Απόλλων», που δεν ταιριάζει με την ιστορία της πόλης. Ακόμα και η παράσταση «Προδοσία», που ανεβαίνει τώρα στον «Απόλλωνα», όχι μόνο δεν έχει κανένα πατρινό ηθοποιό, αλλά ούτε οι καν οι πρόβες έγιναν στην Πάτρα! Έγιναν όλες στην Αθήνα!»

ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ: «ΝΑ ΤΑ ΜΑΖΕΥΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ»

Την οδό της παραίτησης δείχνει στον Λουκά Θάνο, ο επικεφαλής της «Νέας Πάτρας», Νίκος Νικολόπουλος, μιλώντας στην «Π»:

«Ο κ. Θάνος δεν έπρεπε εξ αρχής, να είχε τοποθετήσει μια γυναίκα στο ρόλο του Μότσαρτ, από τη στιγμή που το έργο απευθύνεται σε παιδιά δημοτικού. Τόσο ανόητος είναι άραγε, που υποστήριξε μια τέτοια επιλογή, χωρίς ούτε καν να προνοήσει να την εξηγήσει στους μικρούς θεατές; Κατάφερε έτσι, να προκαλέσει την δικαιολογημένη μήνι, γονέων και εκπαιδευτικών και να αναστατώσει την πατραϊκή κοινωνία.

Ο κ. Πελετίδης, μετά και τις δηλώσεις του κ. Θάνου στην “Π”, θα έπρεπε να τον είχε αποπέμψει πάραυτα. Αλλά για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται ότι δεν μπορεί, διότι κουμάντο στην Πάτρα κάνει ο Περισσός. Αφού όλοι ξέρουν, ότι ο Θάνος επιβλήθηκε ως καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ από το ΚΚΕ.

Τώρα, με τον πανελλήνιο ντόρο που προκάλεσαν οι δηλώσεις του στην “Π”, ο κ. Θάνος κατάφερε όχι μόνο να αναστατώσει την Πάτρα, αλλά να κινητοποιήσει και κάποιον Γιατρομανωλάκη, γνωστό περισσότερο βέβαια για τις προηγούμενες δράσεις του πριν την πολιτική του πορεία, οι οποίες και οδήγησαν τον Μητσοτάκη στην υπουργοποίησή του.

Μήπως λοιπόν ο κ. Θάνος, πρέπει να τα μαζεύει και να φύγει μόνος του, από το ΔΗΠΕΘΕ; Άλλωστε, δεν θα θυμόμαστε τίποτε άλλο από το πέρασμα του, παρά μόνο, έναν Μότσαρτ …με φουστάνια!»

ΡΩΡΟΣ: «ΠΡΟΣΒΑΛΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ»

Να απολογηθεί στο Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ, καλεί τον κ. Θάνο μέσω της «Π», ο επικεφαλής της «Ώρας Πατρών», Γιώργος Ρώρος,, σημειώνοντας παράλληλα, ότι «δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος των πράξεών του»:

«Η παράταξή μας Ώρα  Πατρών παρακολουθεί με θλίψη τα όσα συμβαίνουν στο ΔΗΠΕΘΕ το τελευταίο διάστημα σχετικά με την παράσταση του Μότσαρτ.

Οι ομοφοβικές δηλώσεις του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ είναι απαράδεκτες. Παράλληλα φαίνεται ότι δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος των πράξεών του.

Πιστεύουμε ότι οι δηλώσεις του προσβάλλουν την ιστορία, τον πολιτισμό και την κουλτούρα της πόλης.
Συμφωνούμε με την πρόταση του κ. Θόδωρου Ντρίνια από το “κοινοτικόν” για έκτακτη σύγκληση του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ για να δοθούν εξηγήσεις και να απολογηθεί ο κ. Θάνος.»

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ