Φάμελλος για προσωπικά δεδομένα εκλογέων: «Το ΥΠΕΣ τα έκανε φέιγ βολάν για ψηφοθηρικούς σκοπούς»

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσε ο Σωκράτης Φάμελλος από τη Βουλή, με αφορμή την υπόθεση διαρροής προσωπικών δεδομένων εκλογέων και τη συζήτηση για τον Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατηγόρησε τη ΝΔ ότι αποδυναμώνει τους δήμους, συγκεντρώνει εξουσίες και κρατά την Αυτοδιοίκηση εξαρτημένη από το κεντρικό κράτος.

Φάμελλος για προσωπικά δεδομένα εκλογέων: «Το ΥΠΕΣ τα έκανε φέιγ βολάν για ψηφοθηρικούς σκοπούς»

Με αιχμή την υπόθεση της διαρροής προσωπικών δεδομένων εκλογέων ξεκίνησε την ομιλία του στη Βουλή ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, στο πλαίσιο της συζήτησης για το νομοσχέδιο που αφορά τον Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Ο κ. Φάμελλος έκανε λόγο για «μείζον σκάνδαλο της διαρροής προσωπικών δεδομένων εκλογέων και της παράνομης χρήσης για κομματικό σκοπό», σημειώνοντας ότι το ζήτημα αφορά άμεσα τις αρμοδιότητες του υπουργείου Εσωτερικών και δεν μπορεί να περάσει χωρίς πολιτική απάντηση.

Χαρακτήρισε την απόφαση του δικαστηρίου «κόλαφο» και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι επιχειρεί να υποβαθμίσει την υπόθεση. Όπως είπε, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα αφήσει την κυβέρνηση να «σφυρίζει αδιάφορα», καθώς το θέμα δεν αφορά απλώς ένα «email», αλλά τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων πολιτών από το ΥΠΕΣ.

«Το ΥΠΕΣ με ηγεσία ΝΔ, αντί να διαφυλάξει τα δεδομένα, όπως επιβάλλει η νομοθεσία, τα έκανε φέιγ βολάν για ψηφοθηρικούς σκοπούς», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε επίσης: Ανδρέας Κατσανιώτης: «Να μετατρέψουμε τη σταθερότητα σε προοπτική»

«Η Αυτοδιοίκηση περνάει τις χειρότερες μέρες της»

Περνώντας στο νομοσχέδιο για τον Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υποστήριξε ότι οι δήμοι βρίσκονται σε κατάσταση απαξίωσης εξαιτίας των κυβερνητικών επιλογών.

«Η τοπική αυτοδιοίκηση με την κυβέρνηση της ΝΔ περνάει τις χειρότερες μέρες της», είπε, συνδέοντας την κριτική του με την ακρίβεια στις δημοτικές υπηρεσίες, την υποβάθμιση κοινωνικών δομών και την επιδείνωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις.

Ο κ. Φάμελλος κατηγόρησε την κυβέρνηση για περικοπή πόρων προς τους ΟΤΑ, εκτιμώντας ότι ο στόχος είναι να δημιουργηθούν «χρεωκοπημένοι και αδύναμοι πολιτικά δήμοι». Παράλληλα, άσκησε κριτική για τις απευθείας αναθέσεις, μιλώντας για «γαλάζιες ακρίδες» και φέρνοντας ως παράδειγμα το σκάνδαλο της ανακύκλωσης με τα «σπιτάκια».

Στον αντίποδα, παρουσίασε τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για ενίσχυση της Αυτοδιοίκησης με κατοχυρωμένους πόρους, συνταγματικά διασφαλισμένη κατανομή, φορολογική μεταρρύθμιση υπέρ της αποκέντρωσης, μόνιμο και εξειδικευμένο προσωπικό, στήριξη κοινωνικών δομών και τοπικών υπηρεσιών.

Υπενθύμισε επίσης τα προγράμματα «Φιλόδημος 1» και «Φιλόδημος 2» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, τα οποία, όπως είπε, έδωσαν δύναμη στην Αυτοδιοίκηση, σε αντίθεση με το Ταμείο Ανάκαμψης, που χαρακτήρισε «χαμένη ευκαιρία».

Κριτική στον νέο Κώδικα και στον εκλογικό νόμο

Ο Σωκράτης Φάμελλος υποστήριξε ότι ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, παρά τις προσδοκίες που δημιούργησε, αποδείχθηκε «κατώτερος των περιστάσεων». Αναγνώρισε ότι η κωδικοποίηση των διατάξεων ως διαδικασία έχει θετικό στοιχείο, όμως τόνισε ότι το νομοσχέδιο δεν φέρνει ουσιαστική μεταρρύθμιση και δεν απαντά στα μεγάλα προβλήματα των ΟΤΑ.

Ιδιαίτερα αιχμηρός ήταν για τον νέο εκλογικό νόμο που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο, τον οποίο χαρακτήρισε «απαράδεκτο». Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, η ρύθμιση «θυσιάζει τη δημοκρατία με πρόσχημα το κόστος», καθώς δίνει τη δυνατότητα σε συνδυασμό που συγκεντρώνει 25%-30% των ψήφων να λαμβάνει το 60% των εδρών, χωρίς δεύτερο γύρο και χωρίς ουσιαστικό χώρο για συνεργασίες.

Ο ίδιος συνέδεσε την κριτική αυτή και με το παράδειγμα του Δήμου Αθηναίων, αφήνοντας σαφείς αιχμές ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να αποτρέψει πολιτικές ανατροπές αντίστοιχες με εκείνη που καταγράφηκε στις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές.

Προσφυγικά Αλεξάνδρας και πολεοδομίες

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε και στα προσφυγικά της λεωφόρου Αλεξάνδρας, χαιρετίζοντας την πρωτοβουλία του δημάρχου Αθηναίων για τη διακοπή της ανάπλασης από την Περιφέρεια.

Τη χαρακτήρισε «νίκη της αυτοδιοίκησης», «ανάσα ζωής» και «ήττα της ανάλγητης δεξιάς του κ. Μητσοτάκη», εντάσσοντας το ζήτημα στη γενικότερη αντιπαράθεση για τον ρόλο των δήμων και την προστασία του δημόσιου χώρου.

Στο ίδιο πλαίσιο, αναφέρθηκε και στο σχέδιο μεταφοράς των πολεοδομιών από τους ΟΤΑ στο Κτηματολόγιο, στη σκιά νέων υποθέσεων διαφθοράς. Ο κ. Φάμελλος υποστήριξε ότι τα σκάνδαλα δεν αφορούν τους δήμους ως θεσμό, αλλά «γαλάζια στελέχη», κεντρικές υπηρεσίες και την κυβέρνηση.

«Η διαφθορά δεν αντιμετωπίζεται με αλλαγή υπηρεσιών αλλά με αλλαγή κυβέρνησης», δήλωσε, προσθέτοντας ότι οι ευθύνες έχουν «ονοματεπώνυμο και χρώμα και κόμμα».

«Η κυβέρνηση θέλει αδύναμη και εξαρτημένη την Αυτοδιοίκηση»

Ο Σωκράτης Φάμελλος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι επιδιώκει μια Αυτοδιοίκηση αδύναμη, εξαρτημένη από την κεντρική διοίκηση και ευάλωτη σε κομματικές πιέσεις.

Στάθηκε επίσης στους εργαζόμενους των δήμων, χαρακτηρίζοντας θετική τη διάταξη για την ένταξη σε μόνιμες θέσεις των συμβασιούχων των κοινωνικών προγραμμάτων, επισημαίνοντας όμως ότι πρέπει να συμπεριληφθούν και οι διοικητικοί.

Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση από εκείνη της κυβέρνησης, με έμφαση στην ενίσχυση του ρόλου των δήμων και των Περιφερειών, στην αποκέντρωση, στη συμμετοχή των πολιτών και στις κοινωνικές υπηρεσίες.

«Εμείς πιστεύουμε στην ενίσχυση του ρόλου των δήμων και των Περιφερειών, με έμφαση στην αποκέντρωση, τη συμμετοχή των πολιτών και τις κοινωνικές υπηρεσίες», ανέφερε.

Η «Πελοπόννησος» και το pelop.gr σε ανοιχτή γραμμή με τον Πολίτη

Η φωνή σου έχει δύναμη – στείλε παράπονα, καταγγελίες ή ιδέες για τη γειτονιά σου.

Viber: +306909196125