Γέφυρα Καστελόκαμπου: «Εκτροχιάστηκε» το έργο

Ο Σύλλογος ζητάει να ελευθερωθεί άμεσα η διέλευση των ΙΧ, να επιταχυνθεί η εγκατάσταση γραμμών ώστε να λειτουργήσει ξανά ο Προαστιακός

Γέφυρα Καστελόκαμπου: «Εκτροχιάστηκε» το έργο

Η εικόνα στον Καστελλόκαμπο, δίπλα στη γραμμή του Προαστιακού, δεν θυμίζει εργοτάξιο. Θυμίζει εγκατάλειψη. Σωροί από σίδερα και ξυλεία στοιβαγμένοι κάτω από τη γέφυρα της Βάρα, κορδέλες ασφαλείας ξεθωριασμένες από τον ήλιο και σκόνη παντού. Κι όμως, εδώ υποτίθεται ότι εκτελείται έργο «αναστήλωσης» που θα έπρεπε να είχε τελειώσει. Εχουν περάσει σχεδόν δύο μήνες και οι εργασίες παραμένουν στάσιμες.
Κλειστή η προέκταση της οδού Τεύκρου, η διέλευση τροχοφόρων έχει διακοπεί, με αποτέλεσμα να σχηματίζονται καθημερνά ουρές εκατοντάδων μέτρων, από τη συμβολή της Αχιλλέως με την Πετμεζά έως τα φανάρια της Διγενή Ακρίτα. Ο Προαστιακός δεν φτάνει στο Ρίο, η οικονομική δραστηριότητα έχει παγώσει, και οι επαγγελματίες μετρούν ζημιές σε μια περίοδο που θα έπρεπε να δουλεύουν στο φουλ.

Γέφυρα Καστελόκαμπου: «Εκτροχιάστηκε» το έργο
«Το έργο ξεκίνησε στις 14 Ιουλίου και από τότε, τα συνεργεία έχουν εργαστεί μόλις 15 μέρες!» σημειώνει στην «Π» ο πρόεδρος του Εξωραϊστικού – Εκπολιτιστικού Συλλόγου Καστελλοκάμπου. Κωνσταντίνος Μουστάκης. Με αυστηρό τόνο, κατηγορεί τους υπεύθυνους ότι ξεκίνησαν ένα έργο με σκεπτικό «πάμε και όπου βγει. Χωρίς να έχουν εξασφαλίσει υλικά και εξοπλισμό». Τα λόγια του συμπυκνώνουν την αγανάκτηση των κατοίκων που βλέπουν την περιοχή τους να βυθίζεται σε κυκλοφοριακό και οικονομικό χάος.
Ο Σύλλογος ζητάει να ελευθερωθεί άμεσα η διέλευση των ΙΧ, να επιταχυνθεί η εγκατάσταση γραμμών ώστε να λειτουργήσει ξανά ο Προαστιακός και οι περαιτέρω εργασίες ενίσχυσης να γίνουν συντονισμένα, μόνο αφού εξασφαλιστούν υλικά και εξοπλισμός.
Η κατάσταση δεν πλήττει μόνο τους κατοίκους και τους επαγγελματίες, αλλά και το ίδιο το μέσο του σιδηροδρόμου, το οποίο σταδιακά απαξιώνεται. Οι επιβάτες χάνουν την εμπιστοσύνη τους σε ένα δίκτυο που βρίσκεται μήνες εκτός λειτουργίας, εξαιτίας μιας μικρής γέφυρας.
ΥΛΙΚΑ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΚΛΟΠΗΣ
Στο εργοτάξιο, τα υλικά της εργολαβίας παραμένουν στοιβαγμένα κάτω από τη γέφυρα. Εως τώρα, σύμφωνα με τον κ. Μουστάκη, έχουν σημειωθεί δύο απόπειρες κλοπής, οι οποίες αποτράπηκαν χάρη στην έγκαιρη παρέμβαση κατοίκων.
Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ επιβεβαιώνουν τις καταγγελίες. Ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου, Σταύρος Πήλιος, είναι κατηγορηματικός: «Ενα τέτοιο έργο δεν θα έπρεπε να χρειαστεί πάνω από δέκα εργάσιμες ημέρες. Παρ’ όλα αυτά, δόθηκε χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης, έως τις 17 Οκτωβρίου». Και αυτός, όπως και ο κ. Μουστάκης, θεωρεί ότι αιτία της παύσης των εργασιών είναι η έλλειψη ενός γεωτρύπανου και υλικών εκ μέρους του εργολάβου. Ωστόσο, όπως εκτιμά, σήμερα Παρασκευή οι εργασίες θα επαναρχίσουν.
Η εικόνα αυτή, με τις εργασίες να «βαλτώνουν», δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για το πώς προκηρύχθηκε το έργο, ποιος έλεγξε την ετοιμότητα του εργολάβου και γιατί δόθηκε άδεια διακοπής της κυκλοφορίας μέχρι τον Οκτώβριο χωρίς ουσιαστικό έλεγχο.