H Πατρινή εταιρεία Advent Technologies ετοιμάζει συνεργασία με κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας
Η πατρινή εταιρεία Advent Technologies στην παγκόσμια πρωτοπορία στις τεχνολογίες υδρογόνου
Συνεργασία με κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας, στο τομέα της ανάπτυξης κυψελών καυσίμου υδρογόνου πρόκειται να ανακοινώσει μέχρι το τέλος του χρόνου, η πατρινή εταιρεία Advent Technologies.
Την εξέλιξη αυτή γνωστοποίησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Δρ. Βασίλης Γρηγορίου, στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργάνωσε την περασμένη Τρίτη η ΡΑΕ, για τη διάδοση των εφαρμογών υδρογόνου στη βελτίωση της αποδοτικότητας της ηλεκτροκίνησης.
Η τεχνολογική εταιρεία που διαθέτει ερευνητικό κέντρο στην Πάτρα και πριν από μερικούς μήνες μπήκε στο Χρηματιστήριο NASDAQ της Νέας Υόρκης με κεφαλαιοποίηση 700 εκατ. δολαρίων, βρίσκεται στην παγκόσμια πρωτοπορία με σημαντικές εφαρμογές κυψελίδων καυσίμου υδρογόνου, ενώ το τελευταίο διάστημα προβαίνει σε εξαγορές εταιρειών τεχνολογίας.
Οπως εξήγησε ο κ. Γρηγορίου, τα οικολογικά καύσιμα, τα e- fuels είναι το μέλλον, γιατί η μπαταρία μόνη της δεν φτάνει. «Στην αυτοκινητοβιομηχανία η ηλεκτροκίνηση έχει κερδίσει και προσπαθεί να πάει όσο πιο μακριά μπορεί. Οταν όμως έχουμε ένα μεγάλο αυτοκίνητο ή λεωφορείο, δεν αρκεί η μπαταρία και τότε θες ένα δυναμό να τη φορτίζει, το οποίο θα παίρνει ένα καύσιμο που θα μπορείς να το γεμίζεις άμεσα για να μπορεί να φορτίζει την μπαταρία για να διαρκεί περισσότερο» είπε.
Η εταιρεία ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια να αναπτύσσει την άγνωστη τότε τεχνολογία κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς, στα εργαστήριά της, στο Επιστημονικό Πάρκο Πατρών, εκεί όπου βρίσκονται ακόμα και σήμερα.
Η Advent Technologies συμμετέχει σήμερα και στο «White Dragon», το γιγαντιαίο project ανάπτυξης τεχνολογιών καυσίμου υδρογόνου στην Ελλάδα, που έχει επιλεγεί για χρηματοδότηση από την ΕΕ με προϋπολογισμό 8 δισ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζει τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου κέντρου έρευνας και ανάπτυξης με δυνατότητες εξέλιξης σε κέντρο παραγωγής στην περιοχή της Αττικής, αλλά και στη Δυτική Μακεδονία, ενώ ήδη επεκτείνει την ερευνητική της δραστηριότητά στην Πάτρα, με έργο που έχει εντάξει στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού νόμου.
ΝΕΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Ο Βασίλης Γρηγορίου, μιλώντας στην εκδήλωση της ΡΑΕ, τόνισε ότι η Advent Technologies, παρουσιάζει μια νέα γενιά προϊόντων με καινοτόμο τεχνολογία που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη πρωτοπόρων λύσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία, στην αεροναυπηγική, στην άμυνα και γενικότερα στον τομέα της ενέργειας.
«Εδώ και πολλά χρόνια έχουμε ξεκινήσει την έρευνα στον τομέα αυτό και η εταιρεία με κάποιες εξαγορές που έχει κάνει, σήμερα, αναπτύσσει μια από τις τέσσερις τεχνολογίες κυψελίδων καυσίμου. Επίσης συναναπτύσσει με τα εργαστήρια του υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ ένα μεγάλο φάσμα εφαρμογών με υλικά τελευταίας γενιάς.
Ο κ. Γρηγορίου σημείωσε ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμου υδρογόνου χρειάστηκε πολύ χρόνο για να ωριμάσει. «Οι πρώτες μεμβράνες που έγιναν για την υφιστάμενη τεχνολογία, ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1960. Εμείς ξεκινήσαμε την έρευνα το 2006 και έπρεπε να έρθει το τρίτο τρίμηνο του 2021 για να έχουμε παραγωγική διαδικασία και πελάτες. Εμείς φτιάχνουμε το στοιχείο και την ένταξη στην κυψελίδα καυσίμου και φτάνουμε μέχρι το τελικό προϊόν που χρησιμοποιείται στις τηλεπικοινωνίες, στις κεραίες τηλεφωνίας και στον στρατιωτικό κόσμο και επίσης έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία με ένα κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας και ελπίζω μέχρι το τέλος του χρόνου να ανακοινώσουμε και αυτή την προσπάθεια που κάνουμε», είπε ο Δρ. Βασίλης Γρηγορίου.
Συνωστισμός… επενδυτών στα λιμάνια
Πιο πίσω φαίνεται πως πηγαίνει η υπόθεση της παραχώρησης του λιμανιού της Πάτρας, καθώς οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι από τον χώρο της ακτοπλοΐας θέλουν να δουν πώς θα εξελιχθούν οι διαγωνισμοί για την Ηγουμενίτσα και το Ηράκλειο προκειμένου να κινηθούν αναλόγως, καθώς εκεί φαίνεται πως δίνεται μεγάλη μάχη. Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για την Ηγουμενίτσα έχουν περάσει επτά όμιλοι και συγκεκριμένα οι Attica Συμμετοχών, Portek International (Σιγκαπούρη), Quintana Infrastructure & Development (ΗΠΑ), Aegean Oil, κοινοπραξία Archirodon – ΑΝΕΚ – Ομιλος Trident Hellas, κοινοπραξία Grimaldi Euromed – Μινωικές Γραμμές και ο ΟΛΘ.
Πάντως, στο ΤΑΙΠΕΔ δεν φαίνονται να βιάζονται. Ούτως ή άλλως, τα τιμήματα θα είναι πολύ μικρά και το «παιχνίδι» θα κριθεί στις επενδύσεις που θέλει να κάνει κάθε υποψήφιος, όπως λένε τα στελέχη που ασχολούνται με τους διαγωνισμούς.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News