Η Αχαΐα με ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο – Αισιόδοξη η αχαιή υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, ειδικότερα, στους βασικούς στόχους περιλαμβάνεται η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα- Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ένα έργο που θα περιλαμβάνει διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή με σύγχρονα διαλειτουργικά συστήματα για επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.

Αχαΐα

Στο επίκεντρο του Στρατηγικό Σχεδίου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τον Σιδηρόδρομο, το οποίο παρουσιάστηκε -προχθές- στο υπουργικό συμβούλιο, βρίσκεται η Αχαΐα.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, ειδικότερα, στους βασικούς στόχους περιλαμβάνεται η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα- Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ένα έργο που θα περιλαμβάνει διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή με σύγχρονα διαλειτουργικά συστήματα για επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.

Πιο αναλυτικά, προς χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» βρίσκεται η σιδηροδρομική γραμμή Ρίο-Πάτρα, με συνολικό προϋπολογισμό του έργου στα 477 εκατομμύρια ευρώ και τους ευρωπαϊκούς πόρους να αγγίζουν τα 366 εκατ. €

Υπό άμεση διερεύνηση για το χρηματοδοτικό πλαίσιο βρίσκεται η επέκταση του Προαστιακού της Πάτρας έως τον Πύργο, σε αναβαθμισμένη γραμμή, ενώ στους μεσομακροπόθεσμους στόχους περιλαμβάνεται και η συνολική αναβάθμιση του Δικτύου Πελοποννήσου.

Τέλος, βασική προτεραιότητα είναι η σύνδεση με λιμάνια και ΒΙΠΕ, μεταξύ των οποίων και της Πάτρας, με ταυτόχρονη ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων.

Η αχαιή υφυπουργός Μεταφορών-βουλευτής ΝΔ, Χριστίνα Αλεξοπούλου, αρκέστηκε να πει: «Η κυβέρνηση είχε δεσμευτεί για ριζικό εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη του σιδηροδρομικού τομέα. Το νέο Σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ενός σύγχρονου, γρήγορου, άνετου και ασφαλούς δικτύου, σε πλήρη δια-λειτουργικότητα με ευρωπαϊκά αντίστοιχα. Στο επίκεντρό του βρίσκεται και η Αχαΐα και συνολικά η Πελοπόννησος, με έργα τα οποία θα αναβαθμίσουν τις Μεταφορές. Η γραμμή Πάτρα-Ρίο είναι σε διαδικασία χρηματοδότησης από το CEF2, με την ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη να αποτελεί βασική προτεραιότητα».