«Η σιωπηλή καμαριέρα» από την Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας

Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ισπανού Μιγκέλ Φάους η «Σιωπηλή καμαριέρα» θέτει ζητήματα ταξικά και εργασιακής εκμετάλλευσης

Κινηματογραφική

Με την ταινία «Η σιωπηλή καμαριέρα» ξεκινά τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου στα Option Cinemas στη Veso Mare στις 7 το απόγευμα και στις 9.30 το βράδυ.

Όπως αναφέρει ο Γιάννης Καντέα Παπαδόπουλος: “Η Άνα είναι μια μετανάστρια από την Κολομβία, η οποία εργάζεται ως οικιακή βοηθός στο πολυτελές εξοχικό σπίτι μιας εύπορης οικογένειας Ισπανών. Το σχέδιό της είναι απλό: να μαζέψει όσα περισσότερα χρήματα μπορεί για τις σπουδές της αδερφής της, αλλά και να καταφέρει να βγάλει χαρτιά για να μείνει στη χώρα. Όλα βαίνουν καλώς, ώσπου η ατμόσφαιρα εντός του σπιτιού αρχίζει να αλλάζει εις βάρος της και, παράλληλα, η Άνα βιώνει εμπειρίες που την ωθούν στην αναπροσαρμογή των προτεραιοτήτων της.

Στο ντεμπούτο του, ο Καταλανός σκηνοθέτης Μιγκέλ Φάους προστίθεται στην τάση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στο παγκόσμιο σινεμά, η οποία θέλει πολλούς δημιουργούς να καταφέρονται εναντίον της απληστίας των ανώτερων τάξεων. Πρόσφατο παράδειγμα το βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα “Τρίγωνο της Θλίψης”, όπως και το αριστουργηματικό “Ρόμα”, το οποίο σε επίπεδο πλοκής κινείται σε παρόμοιο πλαίσιο με την ταινία του Φάους.

Εάν, λοιπόν, στην περίπτωση του “Ρόμα” οι σχέσεις καταπιεστή – καταπιεσμένου χρησιμοποιούνται για να συμβολίσουν τις σαρωτικές αλλαγές που συντελούνται σε μια ολόκληρη χώρα, στην περίπτωση της “Σιωπηλής Καμαριέρας” η δράση μένει περισσότερο σε επίπεδο προθέσεων, χωρίς να εκφέρεται ένα φρέσκο σχόλιο πάνω στην ταξική πάλη που λαμβάνει χώρα μέσα σε τέσσερις τοίχους. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως ο πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης δεν διαθέτει βλέμμα με ξεχωριστές αρετές, αφού επιλέγει η ηρωίδα του να αφυπνιστεί μέσα από τη διεκδίκηση των ερωτικών επιθυμιών της και, στη συνέχεια, να χειραφετηθεί έχοντας έναν απροσδόκητο και σύμμαχο. Κοινώς, το μοναδικό που λείπει είναι εκείνο το στοιχείο της έκπληξης που θα έκανε το φιλμ σαφώς εντυπωσιακότερο”.