Καραμανλής: Η Ελλάδα πρέπει να αξιοποιήσει τα στρατηγικά της πλεονεκτήματα

Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ η η χώρα μας διαχρονικά χαρακτηρίζεται από έλλειψη ενιαίου εθνικού στρατηγικού σχεδίου για τις υποδομές

ΚΑραμανλής

Τον ρόλο του χώρου των υποδομών και κατασκευών στην επόμενη μέρα της ελληνικής οικονομίας, υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών για την παρουσίαση σχετικής μελέτης.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η μελέτη του ΙΟΒΕ, ανάμεσα σε πολλά ενδιαφέροντα συμπεράσματα, εντοπίζει ότι διαχρονικά η χώρα μας χαρακτηρίζεται από έλλειψη ενιαίου εθνικού στρατηγικού σχεδίου για τις υποδομές. «Κι αυτό ακριβώς είναι ένα κρίσιμο σημείο το οποίο και εμείς από όταν ήμασταν αντιπολίτευση το είχαμε εντοπίσει, και ως κυβέρνηση προσπαθήσαμε να το διορθώσουμε», τόνισε και υπογράμμισε: «Τα έργα που περιλαμβάνονται στο πλάνο μας, είναι ενταγμένα σε ένα ενιαίο σχέδιο. Ό,τι δηλαδή έλειψε σε αρκετές περιπτώσεις από την Ελλάδα».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η Ελλάδα πρέπει επιτέλους να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα για να πρωταγωνιστήσει, επενδύοντας στους τομείς στους οποίους η στρατηγική της θέση δημιουργεί σπουδαίες προοπτικές, όπως είναι τα logistics και οι συνδυασμένες μεταφορές.

Τόνισε ότι αυτά είναι τα έργα που ο πολιτικός και τεχνικός κόσμος πρέπει να συμφωνήσουν ότι πρέπει να βάλουν μπρος. Αναφέρθηκε επίσης στα οδικά έργα που απομένουν για να ολοκληρώσουν το οδικό μας δίκτυο και τη νέα γενιά έργων υποδομών που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Αλλά και στα πράσινα έργα, έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων κλπ., έργα που χρηματοδοτούνται κυρίως από το ΕΣΠΑ και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία της ΕΕ.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά μεθοδικά στην υλοποίηση ενός πλάνου έργων, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ, όχι στα λόγια, αλλά με πράξεις.

«Ήδη, έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Η προηγούμενη κυβέρνηση σε 4,5 χρόνια συμβασιοποίησε έργα κάτω από 800 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή έχουμε επιτύχει πάνω από το τετραπλάσιο αποτέλεσμα, σε λιγότερο από το μισό χρονικό διάστημα. Και συνεχίζουμε», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα, που επιτέλους ξεμπλόκαραν, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό, το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τον ΒΟΑΚ, το Καστέλι, το Νότιο Τμήμα του Ε65, το Πάτρα- Πύργος. Αλλά και σε νέα έργα όπως το Flyover, στη Θεσσαλονίκη, το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας και το οποίο θα ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες ημέρες, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, στις κρίσιμες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας και τα αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα, που σχεδόν ξεπερνάνε 1,5 δισ. ευρώ.