Καταστροφές σε Ρίο-Ακταίο: Το σήμερα και το αύριο – Τι περιλαμβάνει η μελέτη

Το pelop.gr αναζήτησε και έμαθε τι ακριβώς περιλαμβάνει η μελέτη ανάπλασης από το Ρίο μέχρι τις αρχές του Αγίου Βασιλείου.

Καταστροφές σε Ρίο-Ακταίο: Το σήμερα και το αύριο - Τι περιλαμβάνει η μελέτη

Τι γίνεται με την παραλιακή οδό Ρίου-Ακταίου; Οι ζημιές που υπέστη ο συγκεκριμένος δρόμος μέσα σε 14 μήνες έχουν καταστήσει επικίνδυνη τη διέλευση από την οχημάτων αλλά και πεζών από το Porto Rio μέχρι και τη Γ. Παπανδρέου στον Αγιο Βασίλειο.

Χθες το πρωί, ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Χαράλαμπος Μπονάνος υποδέχθηκε στο γραφείο του και συζήτησε με τους προέδρους των κοινοτήτων Ρίου και Ακταίου, Νικολίτσα Μπετιχαβά και Δημήτρη Καραΐσκο.

«Η μελέτη για την ανακατασκευή του δρόμου από το Porto Rio μέχρι και την Γ. Παπανδρέου στον Αγιο Βασίλειο είναι έτοιμη και την έχουμε στα χέρια μας. Εξήγησα στους προέδρους τα σημεία της μελέτης και πλέον αναμένουμε το ποσό των 14 εκατομμυρίων ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών για να προχωρήσουν οι διαδικασίες των έργων» τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας.

Παράλληλα, ο κ. Μπονάνος επισημαίνει για την πρόσφατη καταστροφή: «Η νέα καταστροφή και κατάρρευση του δρόμου εκτιμούμε πως θα λειτουργήσει ως καταλύτης για να πάρουμε πιο σύντομα τη χρηματοδότηση».

ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ Ο ΦΑΡΜΑΚΗΣ

Παράλληλα, η «Π» είναι σε θέση να γνωρίζει πως ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης χθες το πρωί βρέθηκε στην Αθήνα, όπου είχε σειρά επαφών με κυβερνητικά στελέχη και με την ευκαιρία έθεσε το ζήτημα της χρηματοδότησης του συγκεκριμένου έργου, παραθέτοντας μάλιστα φωτογραφικά ντοκουμέντα από τις ζημιές.

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟ «ΤΩΡΑ»

Χθες, ο πρόεδρος της κοινότητας Ακταίου Δημήτρης Καραΐσκος εξέφρασε μέσω της «Π» την ανάγκη άμεσης αναστήλωσης του παραλιακού δρόμου, ο οποίος χρησιμοποιείται καθημερινά από μεγάλο όγκο οχημάτων. «Ακόμα και αν χρειαστεί να θυσιάσουμε χρήματα από αλλού, πρέπει έστω και προσωρινά να αναστηλωθεί ο δρόμος» είχε χαρακτηριστικά ο κ. Καραΐσκος.

Η «Π» ρώτησε τον κ. Μπονάνο αν το αίτημα των κατοίκων Ακταίου και Ρίου μπορεί να ικανοποιηθεί από την περιφερειακή Αρχή και απάντησε ξεκάθαρα: «Να διευκρινίσουμε πως αυτός ο δρόμος ανήκει στον Δήμο Πατρέων. Εμείς μετά τις περυσινές καταστροφές αναλάβαμε την ολοκληρωτική ανακατασκευή του. Αντιλαμβανόμαστε πως υπάρχει ανάγκη για να αποκατασταθεί ο δρόμος και να είναι ασφαλής, αλλά αυτό το σκέλος για άμεσες παρεμβάσεις ανήκει στο Δήμο. Αυτό δεν σημαίνει ωστόσο, πως αν αιτηθεί ο Δήμος τη συνδρομή μας, δεν θα προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε».

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΜΕΛΕΤΗ

Ωστόσο, πέρα από τα έργα που χρειάζεται να γίνουν άμεσα, η Περιφέρεια είχε ξεκινήσει από πέρυσι τη σύνταξη της μελέτης για τη γενική ανάπλαση της παραλιακής οδού. Η «Π» αναζήτησε και έμαθε τι ακριβώς περιλαμβάνει η μελέτη και παρουσιάζει τι ακριβώς θα γίνει.

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ

Συνοπτικά οι εργασίες που περιλαμβάνει το προτεινόμενο έργο προστασίας της ακτής είναι:
Καθαιρέσεις των επικίνδυνων για την Δημόσια ασφάλεια παλαιών κατασκευών (τσιμεντένιοι αγωγοί ομβρίων, μεταλλικές κατασκευές, ογκόλιθοι) που βρίσκονται στην ζώνη ανάπτυξης του έργου.

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ

Η περιοχή μελέτης περιλαμβάνει τον οδικό άξονα της οδού Ποσειδώνος (από τη συμβολή της με την οδό Συρογιάννη) και της οδού Ελευθερίας έως τη συμβολή της με την οδό Γεωργίου Παπανδρέου.

Επιγραμματικά η μελέτη προτείνει:
>Οδός Ποσειδώνος (Διατομή πλάτους 10,5 μ.): Η Ποσειδώνος είναι μονόδρομη με κατεύθυνση από Βορρά προς Νότο. Το ποδήλατο, σε μονόδρομη κίνηση επίσης, και τα ΙΧ θα συνυπάρχουν στο οδόστρωμα όπου θα ισχύει όριο ταχύτητας 20 km/h.
>Οδός Ελευθερίας: Κατά μήκος της οδού Ελευθερίας διατηρείται η αμφίδρομη κίνηση των οχημάτων. Λόγω της παρουσίας βαρέων οχημάτων το συνολικό πλάτος του οδοστρώματος θα είναι 6 μ. με εξαίρεση το τμήμα της γέφυρας όπου λόγω καμπυλότητας το πλάτος θα είναι 7,5 μ. Ποδήλατα και πεζοί θα κινούνται σε ζώνη πλάτους 4,5 μ. σύμφωνα με τις προδιαγραφές.
>Τμήμα συνολικά μεικτής χρήσης: Στις περιπτώσεις στις οποίες ο διαθέσιμος χώρος είναι μικρότερος των 10,5 μ. γίνεται επέκταση προς τη θάλασσα. Στα τμήματα όπου ο διαθέσιμος χώρος είναι μικρότερος του αναγκαίου προτείνεται συνύπαρξη όλων των χρηστών (ΙΧ, ποδήλατο και πεζοί) σε ενιαίο επίπεδο.
>Δημιουργία πεζόδρομου με παράλληλη αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτου: Προτείνεται η δημιουργία πεζόδρομου σε μέρος της οδού Ποσειδώνος μεταξύ της οδού Σώμερσετ και της υφιστάμενης πύλης της δυτικής προβλήτας με πλάτος 7,85 μ. Το υλικό επίστρωσης είναι το βοτσαλοσκυρόδεμα. Ανατολικά του πεζόδρομου αναπτύσσεται αμφίδρομη λωρίδα ποδηλάτου συνολικού πλάτους 4 μ. επιστρωμένη με το ίδιο υλικό. Στη συμβολή των οδών Σώμερσετ και Ποσειδώνος προτείνεται μια νέα πύλη εισόδου για την προβλήτα. Πεζόδρομος επίσης προτείνεται το τμήμα μεταξύ των οδών Σώμερσετ και Εγνατίας (έμπροσθεν του κάστρου) με πλάτος πεζοδρόμου 5,59 μ. και αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτου (αμφίδρομη κίνηση) συνολικού πλάτους 4 μ.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ