Κιάτο – Αίγιο: “Κάηκε” και πάλι η ηλεκτροκίνηση – Επαναδημοπρατείται

Τον τελευταίο περίπου χρόνο, έχει τεθεί σε λειτουργία η νέα διπλή γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο (χωρίς την ηλεκτροκίνηση) φέρνοντας τον σιδηρόδρομο περίπου 35 χλμ. μακριά από την Πάτρα.

ηλεκτροκίνηση

Την εκ νέου δημοπράτηση του έργου της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο, προανήγγειλε από το βήμα του 4ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών ICT 2021 ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης.

Το πολύπαθο έργο φαίνεται ότι οδηγείται σε ακύρωση και επαναδημοπράτηση, καθώς ο υφιστάμενος διαγωνισμός έχει οδηγηθεί εκ νέου σε αδιέξοδο. Αρχικός μειοδότης είχε αναδειχθεί το 2018 η ΑΚΤΩΡ, αλλά ο διαγωνισμός μετά από προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, εκχωρήθηκε στην κοινοπραξία Μυτιληναίος-Elecnor, με τον Ισπανό εταίρο όμως να αντιμετωπίζει πρόβλημα.

Το έργο επεστράφη στην επιτροπή του διαγωνισμού λόγω απουσίας εγγυητικής επιστολής και πλέον θεωρείται βέβαιο ότι η εισήγηση θα υποδεικνύει την ακύρωση και επαναδημοπράτηση του έργου.

Όπως αναφέρθηκε στο συνέδριο ICT 2021, το έργο κόστους 82 εκατ. ευρώ θα επαναπροκηρυχθεί μέσα στους επόμενους μήνες και αν δεν έχουμε περαιτέρω καθυστερήσεις θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2025.

Με την εργολαβία της ηλεκτροκίνησης ολοκληρώνεται το τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Αίγιο. Τα έργα έχουν μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα.

Παράλληλα, περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία.

Να θυμίσουμε πως εδώ και ένα έτος περίπου, έχει τεθεί σε λειτουργία η νέα διπλή γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο (χωρίς βέβαια την ηλεκτροκίνηση) φέρνοντας τον σιδηρόδρομο περίπου 35 χλμ. μακριά από την Πάτρα.

ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Σύμφωνα με τις αναφορές που έγιναν στο συνέδριο ICT 2021, τους επόμενους μήνες αναμένονται νέες εργολαβίες για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα. Αφορά την επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση του τμήματος από τη Ροδοδάφνη μέχρι τον Ψαθόπυργο, και το Ρίο ενώ προγραμματίζεται και η έναρξη του διαγωνισμού για το πολυσυζητημένο τμήμα από το Ρίο μέχρι την πόλη (Άγιος Διονύσιος) και το λιμάνι της Πάτρας (Άγιος Ανδρέας).

Αυτή η εργολαβία θα είναι συνολικού κόστους 429 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει νέα γραμμή 10,9 χιλιομέτρων με υπόγεια διέλευση από τον αστικό ιστό της πόλης της Πάτρας με την μέθοδο cut and cover σε μήκος 5,16 χιλιομέτρων.

Ο διαγωνισμός εκτιμάται από την ΕΡΓΟΣΕ ότι θα ξεκινήσει εντός του 2021 και θα πραγματοποιηθεί με το μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.