Κλειστά σχολεία στην Αχαΐα – «Μάθημα» κακής οργάνωσης στην εκπαίδευση

Καθυστερημένη απόφαση για τη λειτουργία των σχολείων στην Αχαΐα, ολονύκτιες επικοινωνίες.

Κλειστά σχολεία στην Αχαΐα - «Μάθημα» κακής οργάνωσης στην εκπαίδευση

Κανονική επιστράτευση ίσχυσε το βράδυ της Κυριακής για τους διευθυντές των σχολικών μονάδων της περιφέρειάς μας. Η έκδοση απόφασης για αναστολή των διά ζώσης μαθημάτων με αρκετή καθυστέρηση, στην Αιτωλοακαρνανία μετά τις 10 το βράδυ, ανάγκασε τους διευθυντές μέσα στη νύχτα να τρέχουν στα σχολεία ώστε να ενημερώσουν τους γονείς.

«Χάος» και με την τηλεκπαίδευση στην Αχαΐα – Τι θα γίνει τελικά με τα σχολεία

Η καθυστερημένη λήψη της απόφασης για εξ αποστάσεως μαθήματα που επέβαλαν οι καιρικές συνθήκες, είχε ως αποτέλεσμα αρκετοί γονείς να ενημερωθούν το πρωί και μάλιστα με καθυστέρηση. Υπήρξαν δε και περιπτώσεις που μετακινήθηκαν προς τα σχολεία ενώ κάποιοι άλλοι κατάφεραν να συνδέσουν τα παιδιά τους στις ηλεκτρονικές αίθουσες μετά τις 9.00.

«Αν παραβλέψουμε την καθυστέρηση που υπήρξε στη λήψη της απόφασης για εξ αποστάσεως εκπαίδευση που ανάγκασε τους διευθυντές σχολικών μονάδων να τρέχουν στα σχολεία μέσα στη νύχτα για να ενημερώσουν τους γονείς, μπορώ να πω ότι η πλειοψηφία μαθητών και εκπαιδευτικών της περιφέρειάς μας, ανταποκρίθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο» μας είπε ο περιφερειακός διευθυντής της Εκπαίδευσης, Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Ο ίδιος προσθέτει: «Οπως ήταν αναμενόμενο υπήρξαν κάποια προβλήματα κυρίως στη σύνδεση και στην έγκαιρη ενεργοποίηση κάποιον γονιών. Τη μικρότερη συμμετοχή, καταγράψαμε σε επίπεδο περιφέρειας, μεταξύ των μικρών τάξεων του δημοτικού και των παιδιών που φοιτούν σε νηπιαγωγεία. Αυτό πιστεύω ότι οφείλεται στο γεγονός ότι οι γονείς δεν πρόλαβαν να προετοιμαστούν».

Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών με δεδομένη την παρότρυνση της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ για μη συμμετοχή με την αιτιολογία ότι δεν τους έχουν εξασφαλιστεί οι απαιτούμενες προϋποθέσεις, ο κ. Γιαννόπουλος παρατηρεί: «Η πλειοψηφία συμμετείχε στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οσοι μάλιστα είχαν πρόβλημα από το σπίτι τους μετακινήθηκαν στα σχολεία που υπηρετούν κι έκαναν το μάθημά τους κανονικά. Με την ευκαιρία που μου δίνετε θέλω να τονίσω ότι η μετάβαση από το διά ζώσης στο εξ αποστάσεως θέλει μια προετοιμασία. Δεν πατάς ένα κουμπί κι αμέσως περνάς στην ψηφιακή αίθουσα. Υπάρχουν προβλήματα. Μην κατηγορούμε λοιπόν τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έκαναν ότι μπορούσαν. Πιστεύω ότι η σημερινή ημέρα θα είναι καλύτερη».

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Κλειστά σχολεία στην Αχαΐα - «Μάθημα» κακής οργάνωσης στην εκπαίδευση

O Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Τάσος Σταυρογιαννόπουλος

«Υπήρξαν μεμονωμένα προβλήματα σύνδεσης με το ίντερνετ» μας είπε ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Τάσος Σταυρογιαννόπουλος. Ο ίδιος προσθέτει: «Το σύστημα λειτούργησε σε πολύ μεγάλο βαθμό. Μην ξεχνάτε ότι λόγω της πανδημίας το σύστημα για την εξ αποστάσεως ήταν έτοιμο σε πολύ μεγάλο βαθμό. Οι διευθυντές βέβαια εργάστηκαν μέχρι αργά το βράδυ για να ενημερώσουν τους γονείς. Κάποιοι γονείς αιφνιδιάστηκαν το πρωί και καθυστέρησαν να συνδεθούν στο δίκτυο. Ολοι οι εκπαιδευτικοί μας είτε από το σπίτι τους είτε από το σχολείο τους έκαναν το μάθημά τους κανονικά».

 

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Κλειστά σχολεία στην Αχαΐα - «Μάθημα» κακής οργάνωσης στην εκπαίδευση

Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Ανδρέας Ζέρβας.

Ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Ανδρέας Ζέρβας ερωτηθείς από την «Π» για τον βαθμό συμμετοχής μαθητών και εκπαιδευτικών στις ψηφιακές αίθουσες μας απάντησε: «Δεν είχαμε ιδιαίτερα προβλήματα και ο βαθμός συμμετοχής ήταν υψηλός. Δεν μας έχουν αναφερθεί ιδιαίτερες δυσλειτουργίες. Το σύστημα ήταν έτοιμο εδώ και μήνες και ο κάθε εκπαιδευτικός είχε τη διεύθυνση της ηλεκτρονικής του αίθουσας έτοιμη. Μέχρι τις 10 το βράδυ είχαμε τηλεδιάσκεψη με τον γγ του υπουργείου Παιδείας ώστε να είμαστε σε ετοιμότητα για τυχόν ανωμαλίες που θα προέκυπταν».

46.000 ψηφιακές αίθουσες

Σε πάνω από 46.000 ψηφιακές τάξεις, στις περιοχές όπου τα σχολεία είναι κλειστά εξαιτίας της κακοκαιρίας, εφαρμόζεται τηλεκπαίδευση, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Η ίδια δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει μαθητές και εκπαιδευτικούς που με ταχύτητα ανταποκρίθηκαν στην απόφαση για εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

«Μαθητές και εκπαιδευτικοί πραγματοποιούν τηλεκπαίδευση από το πρωί σε πάνω από 46.000 ψηφιακές τάξεις, στις περιοχές όπου τα σχολεία είναι κλειστά εξαιτίας της κακοκαιρίας. Τους ευχαριστούμε θερμά, όπως και τους γονείς και τα στελέχη εκπαίδευσης, για την ετοιμότητα και τη συνέπειά τους» τόνισε η υπουργός.

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΠΟΝΑΝΟΣ

Κλειστά σχολεία στην Αχαΐα - «Μάθημα» κακής οργάνωσης στην εκπαίδευση

Ο Αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, Χαράλαμπος Μπονάνος.

Μιλώντας στην «Π» ο αντιπεριφερειάρχης, Χαράλαμπος Μπονάνος, για τα παράπονα που υπήρξαν από γονείς οι οποίοι ενημερώθηκαν την τελευταία στιγμή και δεν είχαν πού να αφήσουν τα παιδιά τους ανέφερε ότι «όταν επικρατεί μία κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, αυτό που προτάσσουμε είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Πώς ήταν δυνατόν να έχουμε αυτούς τους βαθμούς θερμοκρασίας και να επιτρέψουμε να εκτεθούν σε αυτές μαθητές και εκπαιδευτικοί από τη στιγμή που το υγειονομικό πρωτόκολλο επιβάλλει ανοιχτά παράθυρα στις αίθουσες διδασκαλίας. Κατανοούμε τις δυσκολίες που υπάρχουν για τους γονείς αλλά δεν έχουμε άλλη επιλογή».

Γιατί δεν ελήφθησαν έγκαιρα μέτρα;

Ως «επικοινωνιακό παραλήρημα» χαρακτηρίζει η Διδασκαλική Ομσοπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) την προσπάθεια που έκανε το υπουργείο Παιδείας από το πρωί της Κυριακής προσπαθώντας, όπως επισημαίνει η διοίκησή της «να πείσει την κοινωνία ότι έχει μεριμνήσει για τα πάντα και ότι όλα είναι έτοιμα προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν από αύριο, παρά την κακοκαιρία, με… τηλεκπαίδευση».

Το συνδικαλιστικό όργανο των δασκάλων προβληματίζεται γιατί το υπουργείο καθυστέρηση να λάβει τις σχετικές αποφάσεις. «Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ γνώριζε από την περασμένη εβδομάδα τις προειδοποιήσεις για την επέλαση της σφοδρής κακοκαιρίας.

Παρ’ όλα αυτά δεν έλαβε κανένα μέτρο και δεν προχώρησε σε καμία οδηγία προς τα σχολεία για την περίπτωση που δεν θα ήταν δυνατή η λειτουργία τους από χθες».

Παράλληλα η ΔΟΕ υποστηρίζει ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν μερίμνησε έγκαιρα ώστε να εξασφαλίσει τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό για τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Το ΔΣ της ΔΟΕ καλεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν την τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας και τις εντολές για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που κλείνουν λόγω κακοκαιρίας. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υποχρεωμένοι να οργανώνουν από το σπίτι τους, με ίδια μέσα, την τηλεκπαίδευση. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους ”κυρώσεις” σε συναδέλφους. Τονίζουμε, επίσης, για μια ακόμη φορά ότι εκκρεμεί η πλήρης συμμόρφωση του υπουργείου Παιδείας με την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα».

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ