«Μακροβούτι» για κονδύλι στο λιμάνι Αιγίου – Δυσοίωνες προβλέψεις για την ολική σύνδεση με την «Ολυμπία Οδό»
Εκτοξεύεται το κόστος…και δεν είναι μόνο οι απαλλοτριώσεις – Ποιος έχει υπολογίσει τις ανατιμήσεις στα υλικά;
Στο σκοτάδι βρίσκεται το Λιμενικό Ταμείο Αιγιάλειας για την τύχη του έργου οδικής σύνδεσης του νέου λιμένα Αιγίου με την Ολυμπία Οδό.
Οπως αποκάλυψε, χθες, η «Πελοπόννησος», η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει καταθέσει στα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών αίτημα αναθεώρησης του προϋπολογισμού του έργου, καθώς η εγκεκριμένη πίστωση δεν επαρκεί, λόγω της αύξησης των αποζημιώσεων που πρέπει να δοθούν για τις απαλλοτριώσεις.
Συγκεκριμένα, η ΠΔΕ έχει ζητήσει από τις αρχές του χρόνου πρόσθετη χρηματοδότηση 2,5 εκατ. ευρώ, ώστε από τα 6,5 εκατ. ευρώ του αρχικού κόστους, ο προϋπολογισμός από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων να αυξηθεί στα 9 εκατ. ευρώ περίπου, προκειμένου να προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου.
Η Περιφερειακή Αρχή δηλώνει έτοιμη για τη δημοπράτηση του έργου καθώς έχει αποστείλει τα σχετικά τεχνικά δελτία, αλλά, για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες του διαγωνισμού και υλοποίησης του έργου, θα πρέπει να δοθεί τουλάχιστον ένα αρχικό ποσό αποζημίωσης στους ιδιοκτήτες ακινήτων, όπου θα γίνουν οι απαλλοτριώσεις.
Το ποσό που είχε εγκρίνει η προηγούμενη περιφερειακή αρχή ήταν στις 450.000 ευρώ, αλλά, σήμερα απαιτούνται πολύ περισσότερα για τις ανάγκες απαλλοτριώσεων που περιλαμβάνουν και ακίνητα της συνοικίας του Νέου Κόσμου Ροδοδάφνης.
Στις αρχές Ιανουαρίου εκδόθηκε δικαστική απόφαση, μετά από προσφυγή ιδιοκτήτων που είχαν ζητήσει αναθεώρηση της τιμής μονάδας, σε σχέση με τους αρχικούς υπολογισμούς. Σύμφωνα με αυτή , υπήρξε αναθεώρηση και πλέον οι απαλλοτριώσεις που θα πρέπει να καταβάλει το ελληνικό Δημόσιο, υπολογίζονται σε 3 εκατ. ευρώ.
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Αιγιάλειας, Ανδρέας Οικονόμου, σκοπεύει να μεταβεί στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας τις επόμενες ημέρες, προκειμένου να συντονίσει τις ενέργειές του προς την πλευρά της κυβέρνησης για την αναγκαία χρηματοδότηση του έργου.
Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Εργων Βασίλης Γιαννόπουλος, να σημειωθεί πως όταν το θέμα είχε συζητηθεί στην τελευταία συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, στο πλαίσιο τις λογοδοσίας, ανέφερε ότι την ευθύνη για την αρχική αστοχία της μελέτη με τον εσφαλμένο υπολογισμό των αποζημιώσεων για τους ιδιοκτήτες δεν έχει η παρούσα περιφερειακή αρχή, «φωτογραφίζοντας» τους προκατόχους. Παράλληλα τόνισε ότι σχετικές παρεμβάσεις για να βρεθούν τα επιπλέον χρήματα ξεκίνησαν από το 2020.
Το έργο βρίσκεται στις καλένδες και είναι πολύ πιθανό να έχει και άλλες συνέπειες, καθώς πλέον του αυξημένου κονδυλίου για τις απαλλοτριώσεις, θα πρέπει να υπολογιστεί και αύξηση της δαπάνης για τα αδρανή υλικά και τις κατασκευαστικές εργασίες κατά 50%, σύμφωνα με κάποιες πρόχειρες εκτιμήσεις.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News