Meazon: Πατρινή εταιρεία φορτίζει την ηλεκτροκίνηση

Η Meazon δραστηριοποιείται σε Ευρώπη, Αυστραλία και Αμερική στην έξυπνη διαχείριση ενέργειας και το επόμενο βήμα  είναι να μετατρέψει κάθε χρήστη ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε παραγωγό ενέργειας.

Meazon

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται κατακόρυφα στην Ευρώπη, αλλά η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης προκαλεί ακόμα πονοκέφαλο στις ρυθμιστικές αρχές και εμποδίζει την αγορά να αναπτυχθεί.

Πολλοί Ελληνες οδηγοί θα ήθελαν να αγοράσουν από σήμερα κιόλας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά προβληματίζονται από την απουσία κοινόχρηστων φορτιστών, με αποτέλεσμα να αναβάλουν αυτή την μετάβαση για το μέλλον.

ΕΞΥΠΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Meazon

Ο Διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Στέλιος Κουτρουμπίνας

Η πατρινή εταιρεία εφαρμογών έξυπνης ενεργειακής διαχείρισης Meazon, έρχεται να απαντήσει σε αυτά τα προβλήματα, βγάζοντας στην αγορά της Ελλάδας τον δικό της οικιακό φορτιστή ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ αναπτύσσει και ένα σχέδιο για την εγκατάσταση κοινόχρηστων φορτιστών αυτοκινήτων στις κολόνες του δημοτικού φωτισμού των πόλεων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Στέλιος Κουτρουμπίνας δήλωσε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος», ότι η εταιρεία του παρουσίασε πρόσφατα έναν φορτιστή 22kW με χαρακτηριστικά που δύσκολα βρίσκει κανείς στην αγορά.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
Ο φορτιστής της πατρινής εταιρείας, σε συνδυασμό με τους «έξυπνους» μετρητές της, δίνει την δυνατότητα ασύρματης μέτρησης και ρύθμισης όλων των παραμέτρων της ηλεκτρικής ενέργειας ανά φάση, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται δυναμική φόρτιση.

Μέσω μιας εφαρμογής mobile app ρυθμίζoνται οι παράμετροι της φόρτισης του οχήματος σε πραγματικό χρόνο, με στόχο την οικονομική φόρτιση, με βάση τις ταρίφες που θα χρεώνουν σε διάφορες ώρες της ημέρας οι πάροχοι ενέργειας και στην Ελλάδα (όπως το νυχτερινό τιμολόγιο της ΔΕΗ).

ΣΕ ΟΧΗΜΑ
Οπως είπε ο κ. Κουτρουμπίνας, με την ασύρματη επικοινωνία μεταξύ μετρητή και φορτιστή, παρέχεται η δυνατότητα δυναμικής φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος στο σπίτι, ελέγχοντας ανά πάσα στιγμή το ολικό φορτίο της κατοικίας. Ο χρήστης κατεβάζει το «επίπεδο» φόρτισης στο όχημα, στις περιπτώσεις που λόγω τιμολογίου δεν πρέπει να ξεπεραστεί μια επιθυμητή μέγιστη κατανάλωση ισχύος ή όταν τα φορτία στο σπίτι είναι μεγάλα λόγω χρήσης και άλλων ενεργοβόρων συσκευών, για να μην «πέσει» η ασφάλεια.

ΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ
Σε ένα μεγαλύτερο κτίριο, όπου συνδέονται πολλά ηλεκτρικά οχήματα ταυτόχρονα, αυτό μπορεί να διαταράξει την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας ολόκληρου του κτιρίου, και σε ένα επόμενο επίπεδο μπορεί να επηρεαστεί η παροχή ενέργειας μιας περιοχής, από τον μετασχηματιστή μέσης τάσης του δικτύου.

ΠΡΩΤΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ
Ο διευθύνων σύμβουλος της Meazon τόνισε ότι η εταιρεία ετοιμάζει 50 φορτιστές, τους οποίους θα διαθέσει σε επιλεγμένους πελάτες, φίλους και γνωστούς της, μέχρι τα τέλη του χρόνου με σκοπό να αναπτύξει το λογισμικό που θα «τρέχει» πίσω από το σύστημα. «Θέλουμε μια πλατφόρμα διαχείρισης όλων αυτών των σημείων φόρτισης και έχουμε αρχίσει να εγκαθιστούμε συστήματα, έτσι ώστε από αρχές του 2022 να είμαστε έτοιμοι για να μπούμε σε παραγωγή και με κοινόχρηστους φορτιστές που θα τοποθετούνται σε κοινόχρηστα σημεία, όπως στον οδοφωτισμό των πόλεων» τόνισε ο κ. Κουτρουμπίνας. Το παραπάνω σχέδιο, εντάσσεται στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και εφαρμογών Smart City που αναπτύσσει η Meazon τα τελευταία χρόνια.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ
H εταιρεία ιδρύθηκε το 2013 στην Πάτρα από τους Γιώργο Κορωνιά (πρώην επικεφαλής της Vodafone), Στέλιο Κουτρουμπίνα και Γιάννη Γιωνά και τον Αύγουστο του 2013, εισήλθε στο μετοχικό κεφάλαιο η Alpha Ventures. Δραστηριοποιείται σε Ευρώπη, Αυστραλία και Αμερική στον τομέα των έξυπνων μετρητών και έχει συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες και φορείς.

ΡΕΥΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το επόμενο βήμα για την Meazon είπε ο κ. Κουτρουμπίνας, είναι να μετατρέψει κάθε χρήστη ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε παραγωγό ενέργειας, την οποία θα επιστρέφει στο δίκτυο και θα εξοικονομεί ή θα κερδίζει χρήματα από αυτό.

Ο επικεφαλής της Meazon βλέπει ότι στο μέλλον οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα χρησιμοποιούνται για αποθήκευση φθηνής ηλεκτρικής ενέργειας και για το σπίτι, η οποία όταν δεν θα καταναλώνεται από το νοικοκυριό, θα επιστρέφεται στο δίκτυο και θα πωλείται στον πάροχο.
«Η προσπάθειά μας, είναι να δώσουμε στην ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα έναν αναπτυξιακό χαρακτήρα» πρόσθεσε ο κ. Κουτρουμπίνας. Προβλέπει ότι με την διάδοση της ηλεκτροκίνησης το δίκτυο δεν θα μπορεί να αντέξει όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια, ειδικά σε ώρες αιχμής. Οπότε, «έξυπνες» τεχνικές δυναμικής φορτισης όπως αυτή που διαθέτει η Meazon, θα αντιλαμβάνονται τι συμβαίνει σε επίπεδο γειτονιάς και θα ρυθμίζουν τα φορτία. Αυτές οι τεχνολογίες έρχονται για να βοηθήσουν την ηλεκτροκίνηση και την αποθήκευση ενέργειας που ο κ. Κουτρουμπίνας βλέπει να κυριαρχούν στο μέλλον.