myEFKAlive – Δυτική Ελλάδα: Εξυπηρέτηση ασφαλισμένων μέσω βιντεοκλήσης

Το myEFKAlive επεκτείνει τη λειτουργία του και στη Δυτική Ελλάδα

myEFKAlive

Στη γεωγραφική επέκταση του myEFKAlive προχωρούν τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Συγκεκριμένα, η δυνατότητα εξυπηρέτησης του πολίτη από υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ μέσω βιντεοκλήσης επεκτείνεται με την ένταξη στο σύστημα των περιοχών της Δ. Μακεδονίας και των υπόλοιπων περιοχών της Θεσσαλίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ετσι, μετά και την έναρξη λειτουργίας της ΣΤ΄ Φάσης, έχουν ενταχθεί στο myEFKAlive στο σύνολό τους οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Συντονισμού και Υποστήριξης του e-ΕΦΚΑ Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ηπείρου και Κέρκυρας, Δυτικής Ελλάδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας και Λευκάδας, Πελοποννήσου και Κρήτης, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και ορισμένες περιοχές της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

Στόχος είναι σταδιακά το myEFKAlive να επεκταθεί σε όλη την Επικράτεια και μέχρι το τέλος του έτους να ολοκληρωθεί με την ένταξη και των περιοχών της Αττικής και της Κ. Μακεδονίας.

Από την ηλεκτρονική υπηρεσία εξυπηρετείται πλέον περιοχή Δυτικής Ελλάδας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Λευκάδας και συγκεκριμένα τα αστικά κέντρα Πατρών, Αιγίου, Κάτω Αχαΐας, Καλαβρύτων, Μεσολογγίου, Αστακού, Αγρινίου, Αμφιλοχίας, Ναυπάκτου, Αμαλιάδας, Λεχαινών, Πύργου και Κρεστένων.

Υπενθυμίζεται ότι το myEFKAlive αποτελεί αποτέλεσμα της συνεργασίας στελεχών του e-ΕΦΚΑ, του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και της γενικής γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία έχει αναπτύξει τη συγκεκριμένη πλατφόρμα και για άλλους φορείς και οργανισμούς του Δημοσίου.

Τέθηκε σε λειτουργία τον Ιούλιο του 2021 και επεκτείνεται σταδιακά σε όλη την επικράτεια με προτεραιότητα στις απομακρυσμένες περιοχές. Μέσω αυτής της υπηρεσίας δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες, και ιδιαίτερα σε κατοίκους ορεινών, νησιωτικών ή απομακρυσμένων περιοχών, καθώς και σε άτομα με αναπηρία, να εξυπηρετούνται με βιντεοκλήση, από το σπίτι ή το γραφείο τους, χωρίς την ανάγκη να μετακινηθούν σε υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ.

Οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της ανωτέρω πλατφόρμας και διευκολύνουν σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών με τον e-ΕΦΚΑ ανέρχονται σε 16 και είναι οι ακόλουθες:
@ Επίδομα ασθενείας
@ Επίδομα μητρότητας
@ Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ. ΙΚΑ)
@ Βεβαίωση ασφάλισης (Χρόνου ασφάλισης – Προϋπηρεσία)
@ Αλλαγή στοιχείων Μητρώου
@ Ασφαλιστική Ικανότητα
@ Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ
@ Απογραφή Ασφαλισμένου
@ Εκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης
@ Βεβαίωση Απογραφής
@ Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης
@ Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης
@ Βεβαίωση εγγραφής για μη μισθωτούς
@ Βεβαίωση χρόνου ασφάλισης για μη μισθωτούς
@ Διεκπεραίωση αιτήματος για χρόνο ασφάλισης σε περίπτωση απώλειας ενσήμων (για ασφαλισμένους τ. ΙΚΑ)
@ Διεκπεραίωση αιτήματος για την έκδοση Απογραφικού Δελτίου Αγροτών

ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ

Η πρόσβαση στην υπηρεσία είναι εύκολη και απλή και γίνεται είτε μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (efka.gov.gr), είτε της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Ο πολίτης εισέρχεται στην υπηρεσία με την χρήση των προσωπικών κωδικών Taxisnet και μπορεί να κλείνει το ραντεβού του σε ημέρα και ώρα που τον εξυπηρετεί, από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του.

Την ημέρα του ραντεβού ο ενδιαφερόμενος συνδέεται μέσω βιντεοκλήσης με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ προκειμένου να υποβάλει αιτήσεις για πιστοποιητικά, επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.