Νίκος Λιοπέτας: Ο Πατρινός μουσικός και τραγουδιστής ξεφυλλίζει το καλλιτεχνικό λεύκωμα στην «Π»

Μια ζωή σαν μελωδία για τον Νίκο Λιοπέτα που θυμάται…

Νίκος Λιοπέτας: Ο Πατρινός μουσικός και τραγουδιστής ξεφυλλίζει το καλλιτεχνικό λεύκωμα στην «Π»

Η ερμηνεία του Νίκου Λιοπέτα, σαν ζεστός απογευματινός περίπατος δημιουργεί μια ταξιδιάρικη αίσθηση περιπλάνησης στα φιδωτά μονοπάτια του χρόνου και σε συνδυασμό με τον μειλίχιο χαρακτήρα του, καταφέρνει να αφοπλίζει τις αντιστάσεις και να δημιουργεί ένα αίσθημα οικειότητας και αμεσότητας με τους ακροατές.

Με τα μύχια τσακίσματα και την τρυφερή φωνή του, πλάθει εικόνες, προσθέτει κίνηση στο εκκρεμές της μουσικής αντίστιξης και ξετυλίγει χειροποίητα όνειρα. Η ζωή του ολόκληρη είναι μία μελωδία: Είτε σαν μουσικός της Δημοτικής Μπάντας, είτε σαν αρχιμουσικός της Μπαντίνας και συνόλων Ιερών Ναών της Πάτρας, είτε σαν τραγουδιστής συγκροτημάτων και των Μπουρμπουλιών, είτε σαν χορωδός!Ενας πραγματικός πυλωρός της μουσικής, που την υπηρετεί χωρίς παρεκκλίσεις, κλισέ και …παρασπονδίες!

Νίκος Λιοπέτας: Ο Πατρινός μουσικός και τραγουδιστής ξεφυλλίζει το καλλιτεχνικό λεύκωμα στην «Π»

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΜΑΡΑΝΤΟ, ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΚΑΒΟΥΡΑ
Θυμάται από το 1969 μέχρι το 1979 ήταν μέλος της Πατραϊκής Μαντολινάτας, όπου με δάσκαλο τον σπουδαίο Νίκο Αμάραντο, διδάχτηκε μαντολίνο και κιθάρα. Από το 1970 μέχρι το 1974 ήταν μέλος της Μπαντίνας της Δημοτικής Μουσικής, όπου με αρχιμουσικό τον Μάριο Τσινιόλι και μετά τον Κώστα Βασιλειάδη έμαθε κρουστά και κλαρινέτο.

Από το 1973 μέχρι και το 2014, ήταν μουσικός της Δημοτικής Μπάντας όπου ευτύχησε να έχει σπουδαίους δασκάλους και αρχιμουσικούς, όπως τους Θεόφιλο Κάβουρα, Κώστα Βαφειάδη, Δημήτρη Μπάζο, Αλέκο Παπαγεωργόπουλο, Βασίλη Χριστόπουλο και τον Χρήστο Λουκά.

Επίσης σπούδασε, εκτός από κλαρινέτο, και θεωρία της μουσικής στο Ωδείο Μότσαρτ του Βίκτωρα Νικολάου, όπου απέκτησε το πτυχίο ειδικού αρμονίας με βαθμό λίαν καλώς. Παράλληλα, οι σπουδές του επεκτάθηκαν και σε άλλους τομείς, όπου απέκτησε το πτυχίο μάρκετινγκ ενώ επίσης κατέχει και πτυχίο Αγγλικής γλώσσας, επιπέδου Proficiency.

ΤΟ ΣΠΑΝΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΡΕΚΟΡ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΕΙ
Οπως μας λέει, κατέχει ένα σπάνιο ρεκόρ: «Από το 1979 και για 36 ολόκληρα χρόνια συμμετείχα αδιάλειπτα στους χορούς και τις καρναβαλικές εκδηλώσεις του Δημοτικού Θεάτρου ”Απόλλων” σαν βασικός τραγουδιστής, με ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο».

Παράλληλα, έχει συνεργαστεί σαν καλλιτέχνης κρουστών και σαν ερμηνευτής με εκατοντάδες ελληνες καλλιτέχνες. Αρκεί να αναφέρουμε κάποιους από αυτούς: Γιάννης Μαρκόπουλος, Τάκης Μωράκης, Νάντια Κωνσταντοπούλου, Στράτος Διονυσίου, Βίκυ Μοσχολιού, Πασχάλης, Λάκης Τζορντανέλλι, Ρόμπερτ Ουίλιαμς, Ελένη Βιτάλη, Δημήτρης Μητροπάνος και άλλοι.

Η αγάπη του για το πατρινό καρναβάλι τον οδήγησε πριν λίγα χρόνια στην παραγωγή και ηχογράφηση δικών του πρωτότυπων αποκριάτικων τραγουδιών, σε ψηφιακό δίσκο!

ΤΑ ΘΡΥΛΙΚΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ 1970
Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ορχήστρας Brothers, που δημιούργησε τη δεκαετία του 1970 με τα αδέλφια του, αφήνοντας σαν παρακαταθήκη, δισκογραφία και τηλεοπτικές παρουσίες σε παραγωγές του Αλέκου Σακελλάριου και του Γιάννη Πετρίδη.

Επίσης με τους «Brothers» είχαν τη δική τους ζωντανή ραδιοφωνική εκπομπή από την ΕΡΑ Πάτρας από το 1977 έως το 1981.  Εκείνη την εποχή, δημοφιλείς όπως ήταν οι Brothers, έδιναν δεκάδες συναυλίες στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων», στο «Πάνθεον», στο στάδιο Παναιτωλικού και στα «Ελίκεια» του Αιγίου!

Από το 1981 έως το 1984 ήταν ιδρυτικό μέλος ενός άλλου συγκροτήματος, των «Μπούμερανγκ», με συναυλίες στην Αθήνα στο «Κύτταρο», στον «Απόλλων» της Πάτρας, στην Κεφαλονιά και στο Αίγιο. Στη δεκαετία του 1990 ήταν μέλος των «60’s forum», με συναυλίες στην Πάτρα και αλλού.

Από τη δεκαετία του 90, ήταν βασικός τραγουδιστής σε όλες τις ορχήστρες του Δήμου Πατρέων, όπως στην Ορχήστρα Ποικίλης Μουσικής με εμφανίσεις σε Πάτρα, Αίγιο, Κεφαλονιά, Ιθάκη και αλλού.

ΜΠΑΝΤΙΝΑ: Η ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥ ΑΓΑΠΗ!
Από το 2011 μέχρι και τη συνταξιοδότησή του το 2014, εκτελούσε χρέη καλλιτεχνικού διευθυντή και αρχιμουσικού στην Μπαντίνα του Δήμου Πατρέων με πολλές εμφανίσεις αλλά και συναυλίες.
Το 2014 ίδρυσε την Μπαντίνα του Ιερού Ναού Αγίας Σοφίας Πατρών, την εξόπλισε με μουσικά όργανα και ρεπερτόριο, κάνοντας πάνω από 15 εμφανίσεις τον χρόνο. Το 2017, σύστησε την Μπαντίνα του Ι.Ν. Αγ. Δονυσίου, όπου συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του, ως αρχιμουσικός.

«ΕΤΣΙ ΑΠΑΞΙΩΘΗΚΕ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ…»

«Η δημοτική μουσική είναι η μεγάλη μου αγάπη! Πονάω την Μπάντα και λυπάμαι που έχει φθάσει σε αυτή τη θλιβερή κατάσταση. Ουσιαστικά δεν υφίσταται… Εγιναν δύο μεγάλα λάθη: Το πρώτο στα μέσα της δεκαετίας του 1980, η ώθηση σε συνταξιοδότηση 25 παλαιών σπουδαίων μουσικών, που οδήγησε στην αποδυνάμωση του συνόλου. Το δεύτερο λάθος, όταν στα μέσα της επόμενης δεκαετίας σταμάτησαν οι συναυλίες της Μπάντας, με αποτέλεσμα να περιορισθεί στις συμβατικές και τυποποιημένες υπηρεσίες της, να περιορισθεί το ενδιαφέρον των μουσικών και του πατραϊκού κοινού. Αναλάβαμε εμείς οι μουσικοί την πρωτοβουλία και δημιουργήσαμε την Ορχήστρα Ποικίλης Μουσικής, δίνοντας πολλές συναυλίες στην Πάτρα και σε άλλες πόλεις! Δυστυχώς και αυτό το σύνολο, μετά από έναν χρόνο, το κατήργησαν οι υπεύθυνοι! Κάπως έτσι φθάσαμε στο σημερινό σημείο, που η Μπάντα αποκόπηκε από την πατραϊκή κοινωνία και είναι απαξιωμένη…»

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ