Οργισμένες αντιδράσεις για το πάρτι στην Παναγία Σουμελά – Προκλητική η απάντηση του DJ

Θύελλα αντιδράσεων προκάλεσε το πάρτι με DJ που στήθηκε στην Παναγία Σουμελά, ενώ μόλις προβλήθηκε το συγκεκριμένο βιντεοκλίπ, υπήρξε “βροχή” σχολίων στα social media.

Παναγία

Θύελλα αντιδράσεων προκάλεσε το πάρτι με DJ που στήθηκε στην Παναγία Σουμελά. Το βιντεοκλίπ γυρίστηκε από ξένο συγκρότημα στην ιστορική μονή και συγκεκριμένα στον προαύλιο χώρο της ιστορικής μονής, εκεί όπου τελείται η λειτουργία τον Δεκαπενταύγουστο από τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Έρευνα για τις εικόνες ξεκίνησε το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας. Όπως έγινε γνωστό, στο “στόχαστρο” βρίσκονται τα στελέχη του Διοικητηρίου και της Επαρχιακής Διεύθυνσης Πολιτισμού και Τουρισμού, οι οποίοι επέτρεψαν το γύρισμα.

Μόλις προβλήθηκε το συγκεκριμένο βιντεοκλίπ, υπήρξε “βροχή” σχολίων στα social media από ανθρώπους που κάνουν λόγο για βεβήλωση του χώρου, καθώς συντελεστές φαίνονται να χορεύουν ντίσκο, ενώ ακούγεται και ο ήχος της καμπάνας.

Ο Ahmet Senterzi, ο Τούρκος DJ, που βρίσκεται πίσω από αυτή την ενέργεια, παρά την παγκόσμια κατακραυγή αλλά και την αρνητική αντίδραση από την TISAD (Ένωση Ταξιδιωτικών Γραφείων Τραπεζούντας), δήλωσε: “Είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα για την προστασία αυτού του τόπου. Θέλαμε να διαφημίσουμε τη Μονή Σουμελά από μια διαφορετική οπτική γωνία και με την ενέργεια της μουσικής”.

“Ήθελα να το κάνω με μουσική στην οποία είμαι ο καλύτερος. Παραδείγματα υπάρχουν ανάλογα τόσο στον κόσμο όσο και στη χώρα μας. Για παράδειγμα, βίντεοκλιπ γυρίστηκαν στο μοναστήρι της Βέρνης στη Γαλλία, στις αιγυπτιακές πυραμίδες και στη χώρα μας στο Nemrut, στο Göbekli Tepe και στην Καππαδοκία. Το γεγονός ότι η Σουμενλα ήταν κλειστή ήταν μια ευκαιρία για εμάς να κάνουμε αυτή την εκπληκτική εικόνα” προσθέτει ο DJ Ahmet Centerzi.

Η τουρκική εφημερίδα Hurriyet είχε άρθρο με τον τίτλο «Εικόνες από τη Σουμελά που προκάλεσαν αρνητική αντίδραση», ενώ στην  εφημερίδα Cumhuriyet  δημοσιεύθηκε άρθρο με τίτλο «Διασκέδαση ντίσκο στο μοναστήρι Σουμελά».

Το News Turk αναφέρει ότι, παρά το γεγονός ότι ο ναός παραμένει κλειστός για το κοινό λόγω της συνεχιζόμενης αποκατάστασης του ναού και της πιθανότητας κατολισθήσεων, οι τοπικές αρχές έδωσαν άδεια σε τρεις DJ (DJ Ahmet Şenterzi, Volkan Gündüz και Cengiz Can Atasoy) να γυρίσουν ένα βίντεο προώθησης εκεί με σκοπό να… “διαφημίζουν το μοναστήρι”. Ωστόσο, κατάφεραν να συγκεντρώσουν μόνο πολλά οργισμένα σχόλια.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Φορέων και Ταξιδιωτικών Γραφείων (TİSAD) Murat Çavga εξέφρασε την αντίδρασή του. “Μια στιγμή που ο εγκέφαλός μας “καίγεται”. Η δημόσια συνείδηση ​​δεν θα ανακουφιστεί εάν οι υπεύθυνοι δεν εξηγήσουν γιατί δόθηκε αυτή η άδεια. Ποια θα είναι η χρησιμότητα αυτής της ντίσκο ψυχαγωγίας σε μια δομή όπου το κράτος μας επιτρέπει 1 ημέρα λατρείας το χρόνο;” τόνισε.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος για την προσβολή της Ιεράς Μονής Παναγίας Σουμελά
«Όλα αυτά είναι θλιβερά γεγονότα και δείχνουν την πλευρά της αθλιότητος που δεν είναι μόνο στην Τουρκία, είναι και εδώ. Αυτό αντιμετωπίζεται μόνον όταν αποφασίσουμε να γίνουμε πιο σοβαροί και να εμβαθύνουμε περισσότερο στο νόημα της ζωής» δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι την προηγούμενη εβδομάδα η Ιερά Μονή Παναγίας Σουμελά στον Πόντο χρησιμοποιήθηκε ως σκηνικό από τριακονταμελές συγκρότημα χορευτών, τεχνικών ήχου και εικόνας σε μουσικό βίντεο, στο οποίο φαίνονται να τραγουδούν και να χορεύουν και υπό τον ήχο της καμπάνας.

Παναγία Σουμελά: Επιστολή διαμαρτυρίας από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος απέστειλε προς τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκικής Δημοκρατίας, Mehmet Nuri Ersoy, επιστολή διαμαρτυρίας για την προσβολή «της Πατριαρχικής και Σταυροπηγιακής Μονής Παναγίας Σουμελά της Τραπεζούντος, πανίερου σεβάσματος του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Ρωμιοσύνης του Πόντου, αλλά και μνημείου της παγκόσμιας θρησκευτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς», από τη διάθεση χώρων αυτής, σύμφωνα με το οπτικό υλικό που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, για σκοπούς που δεν συνάδουν με τον θρησκευτικό χαρακτήρα και την ιστορία της.