Οταν η γραφή δεν μπορεί να μιλήσει

Ο Ανδρέας Αθ. Λάζαρης είναι διδάκτωρ Νέας Ελληνικής Φιλολογίας, Θεωρίας της Λογοτεχνίας και Ερμηνείας των Κειμένων –ποιητής.

Υπάρχουν στιγμές που η γραφή, οι λέξεις, η νόηση παγώνει μπροστά στο μέγεθος της χυδαιότητας, της κατάρρευσης των θεσμών και των σεσηπότων ανθρώπων που τους εκπροσωπούν. Θα περιγράφαμε τη νέα ηθική του Νεοδεξιού κράτους, όπως αυτή διατυπώθηκε από τον πρωθυπουργό της χώρας, στην πρόταση συναλλαγής προς τη νεολαία, για μια δόση εμβολίου αντί δωροεπιταγής 150 ευρώ. Ενάντια στην κρατούσα επιστημονική άποψη, όπως την εξέφραζαν καθηγητές Ιατρικής επιλεγμένοι από την κυβέρνηση, άρα φιλοκυβερνητικοί, «ότι και μετά τη δεύτερη δόση ανοσία δημιουργείται τουλάχιστον δέκα μέρες μετά από αυτή (τη δεύτερη δόση)». Ο πρωθυπουργός «δολώνει» τους Νέους με ένα ευτελές ποσό, μόνο για τουρισμό και δήθεν Πολιτισμό, για να εμβολιαστούν. Και αυτό μετά την πρώτη δόση, χωρίς να υφίσταται πλήρης ανοσία. Αρα, διαπαιδαγωγεί τους μελλοντικούς πολίτες στη βάση του ρήματος συναλλάσσομαι.

Η κοινωνική ευθύνη, η πολιτειακή συμμετοχή, η συνδιαμόρφωση του κοινωνικού γίγνεσθαι μετασχηματίζεται από τους Νεοδεξιούς, μέσω πρακτικών Όρμπαν και Γκαίμπελς, σε χειραγώγηση της συνείδησης μέσω μιας αγοραίας και εξωνημένης διαμόρφωσης του χαρακτήρα των Νέων. Ποια ηθική αντοχή να επουλώσει την τραγική ειρωνεία πάνω στο σώμα και το πνεύμα μιας τραυματισμένης Νεολαίας, που παλεύει πάνω σε δίκυκλα και ποδήλατα για δέκα ευρώ. Η Ελλάδα είναι πρώτη στην ανεργία των Νέων στην ΕΕ με ποσοστό που αγγίζει το 40%, περίπου 38,5%. Οι Νέοι βρίσκονται ήδη, πολλές εκατοντάδες χιλιάδες, εκτός των τειχών. Ο πληθυσμός γηράσκει, η Χώρα μαραζώνει και το τέλμα γιγαντώνεται. Κατατάσσεται μαζί με την Ουγγαρία στην Ελευθερία του Τύπου, οι δολοφονίες Δημοσιογράφων θυμίζουν Κολομβία της Ευρώπης, και οι Επιστήμονες ποιούν την νήσσαν (οι πλείστοι), μετατρεπόμενοι σε τηλεπερσόνες, αποδεχόμενοι την ψήφιση του ακαταδίωκτου νομικά, γεγονός πρωτοφανές σε Ευρωπαϊκή χώρα. Πολλάκις, ξιφομαχούν μεταξύ τους, με σαφώς αντίθετες απόψεις, εντείνοντας τη σύγχυση και την αβεβαιότητα των πολιτών. Υπονόμευσαν την εμπιστοσύνη, κυρίως των Νέων, σε μια ηθική των επιστημονικών φορέων, επί της οποίας εδράζεται η ουσιαστική πορεία μιας κοινωνίας που αποδέχεται την γνώση ως πυρήνα της πολιτειακής και κοινωνικής της θέσμισης.

Ακόμη και αυτό το σοκ ωστόσο φάνηκε μικρό μπροστά στην απόφαση του Εφετείου για τη δολοφονία του Γιακουμάκη. Τούτη τη φορά άλλος θεσμός, η Δικαιοσύνη, κοστολόγησε την ανθρώπινη ζωή περίπου 5.000 ευρώ. Πιο φτηνά από τα πρόστιμα Χαρδαλιά για τη μουσική στα καταστήματα. Δεν είμαστε νομικοί, και μας είναι αδιάφορο το ποινικό πλαίσιο. Ένοχοι μεν, Ελεύθεροι δε αυτοί που βασάνισαν και βίασαν την ψυχή ενός ευαίσθητου και με ήθος Νέου. Στην μεταλλαγμένη Ελλάδα, «μαγκιά» είναι η κτηνωδία, η βία, η κουμπαριά με πολιτικό, ο σεξισμός είναι ανδρισμός, είτε όταν δολοφονείς γυναίκα ή ομοφυλόφιλο ή τον Γιακουμάκη. Ο κανιβαλισμός είναι η κοινωνική και ιδεολογική φόρμα της παρακμιακής Ελλάδας, που μεταλλάσσει τα σημαινόμενα του γλωσσικού κώδικα για να επιτείνει τη σύγχυση και την υπόταξη των ανθρώπων.

Τον μεσαιωνικό σκοταδισμό, την αγελαία κατάσταση της πρωτόγονης κοινωνίας, την θυμική και ορμέμφυτη πλευρά του ανθρώπου, δηλαδή μια κοινωνική αγέλη με προηγμένη τεχνολογία, σηματοδοτούν οι αλλαγές στον εργασιακό τομέα αλλά και στην Παιδεία. Ένας αόρατος Λεβιάθαν, όπως γράφει ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, που ρυθμίζει κάθε πτυχή του ανθρώπινου όντος. Η επιτομή συνοψίζεται στη ρήση του Πρωθυπουργού, ότι οι κοινωνικές ανισότητες είναι φυσική διαδικασία. Κάτι ας πούμε σαν τη βροχή. Μόνο που ομπρέλα έχουν οι Πορφυρογέννητοι.

 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ