Πάσχα 2022:Η Δυτική Ελλάδα έκανε «ταμείο» σε Αγορές και Τουρισμό

Η «Π» μίλησε με επαγγελματίες και επιχειρηματίες των κλάδων εστίασης και διαμονής, για να πάρει «εικόνα και γεύση» απ’ τις μέρες του Πάσχα στην Αχαΐα.

Πάσχα 2022:Η Δυτική Ελλάδα έκανε «ταμείο» σε Αγορές και Τουρισμό

Ηταν ένα πραγματικά… λαμπρό Πάσχα το φετινό! Ένα Πάσχα που, για τους περισσότερους, ξεχείλισε από…αναστάσιμο φως. Και για τον κόσμο, που μετά από δυο χρόνια ξέσπασε και βγήκε άφοβα απ’ το σπίτι του, αλλά και για τους επαγγελματίες εστίασης-αναψυχής και για τους επιχειρηματίες ξενοδοχειακών καταλυμάτων.

Η «Π» μίλησε με επαγγελματίες και επιχειρηματίες των κλάδων, για να πάρει «εικόνα και γεύση» απ’ τις μέρες του Πάσχα στην Αχαΐα. Και το συμπέρασμα βγήκε δίχως δεύτερη σκέψη: ο κόσμος πραγματικά «ξεσάλωσε». Βγήκε έξω και το χάρηκε με την ψυχή του. Πήρε… εκδίκηση για τα δύο χρόνια «εξορίας». Εκανε ένα κανονικό και ανθρώπινο Πάσχα, όπως είχε κάνει και το 2019 για τελευταία φορά!

Για σκηνικά που θύμισαν εποχές προ πανδημίας έκανε λόγο, μιλώντας στην «Π», ο Γιώργος Χρυσανθόπουλος, εκ των ιδιοκτητών του Distinto bar – restaurant και του The Bold Type hotel, περιγράφοντας την κίνηση τις μέρες του Πάσχα στην Πάτρα και στα προάστια.

«Ηταν εποχές του 2019. Ηταν το πρώτο τριήμερο που ζήσαμε σκηνικά προ πανδημίας. Το πρώτο τριήμερο που ο κόσμος βγήκε ξέγνοιαστος, χωρίς να φοβάται, για να διασκεδάσει… Και βγήκε μαζικά. Είναι αλήθεια πως ο μέρος όρος κατανάλωσης έχει πέσει, λόγω της ακρίβειας. Λογικό είναι, το περιμέναμε. Αλλά φάνηκε πως ο κόσμος είχε ανάγκη να βγει, να ξεδώσει, να πάρει βαθιά ανάσα. Κι αυτό έγινε ολόκληρη τη Μ. Εβδομάδα μέχρι και τώρα. Σε περιόδους κρίσης ο κόσμος έχει ανάγκη να βγει απ’ το σπίτι του. Εγινε και το 2011 και το 2015. Δεν μπορεί να βλέπει άλλο ειδήσεις. Κουράστηκε, βαρέθηκε. Και εμείς, ως εστίαση, είμαστε η πρώτη του επιλογή σε περιόδους κρίσης. Θα το σκεφτεί να χαλάσει λεφτά για ένα δεύτερο ζευγάρι παπούτσια ή για ένα δεύτερο μπουφάν, για παράδειγμα. Αλλά με μεγάλη ευκολία θα βγει για φαγητό, για καφέ, για ποτό. Οταν υπάρχει κρίση, οποιασδήποτε φύσης, ο κόσμος σημαδεύει ημερομηνίες και ξεχύνεται μαζικά. Οπως συνέβη και τώρα. Ο κόσμος έτσι λειτουργεί πλέον. Μετά από δυο χρόνια που ένιωθε εγκλωβισμένος και φυλακισμένος, βγήκε. Αυτό είχε ανάγκη. Επίσης, είχαμε στην Πάτρα και μπόλικους επισκέπτες. Από άλλες περιοχές. Κι αυτό θύμισε, μαζί με όλα τα άλλα, εποχές προ πανδημίας».

 

Ο Γιώργος Σακελλαρόπουλος περιέγραψε στην «Π» ένα πασχαλινό σκηνικό βγαλμένο από άλλες εποχές! Από εποχές δεκαετίας του 2000! Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εμπορικής και Τουριστικής Ανάπτυξης Ανατολικής Αιγιάλειας τόνισε: «Εξαιρετική η εικόνα της πασχαλινής περιόδου. Σας λέω, χωρίς να υπερβάλω, ότι το σκηνικό θύμισε εποχές πριν 10 και 15 χρόνια. Για τόσο πολύ κόσμο μιλάμε… Και στα ορεινά και στα παραλιακά της Ακράτας και της ευρύτερης περιοχής. Η εστίαση γέμισε και άδειασε πολλές φορές για να εξυπηρετηθεί όλος ο κόσμος. Και τα καταλύματα δούλεψαν πολύ. Αλλά εστίαση και αναψυχή εξαιρετικά καλά. Θα σας πω τούτο για να καταλάβατε: Ηταν τόσο πολύς ο κόσμος στις πλατείες, ειδικά στης Ακράτας, που θύμιζε προεκλογικές συγκεντρώσεις. Αλλά συγκεντρώσεις δεκαετίας του 80 και του 90, όχι των τελευταίων χρόνων. Πήγαμε πολύ καλύτερα από εποχές του 2018 και του 2019, δηλαδή. Η κίνηση έμοιαζε με τις εποχές προ κρίσης. Επαιξε ρόλο και το ότι ήταν κλεισμένος ο κόσμος δυο χρόνια μέσα και βγήκε ν’ ανασάνει.  Πήραν μια μεγάλη ανάσα οι επιχειρηματίες και επαγγελματίες της περιοχής, αλλά μη νομίζετε πως έβγαλαν κέρδος. Ολα πήγαν σε υποχρεώσεις. Η ΔΕΗ έχει γονατίσει όλο τον κόσμο. Συν όλα τα άλλα χρέη… Μπάλωσαν τρύπες οι περισσότεροι, αλλά κάτι ήταν κι αυτό. Εμειναν όλοι ευχαριστημένοι από αυτές τις μέρες».

Στη Δυτική Αχαΐα το εμπορικό κομμάτι δεν είχε καμία ιδιαίτερη αύξηση, σε αντίθεση με το κομμάτι εστίαση-ψυχαγωγία. Ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Δύμης, Κώστας Ρέλλος, δίνει στην «Π» μια σφαιρική εικόνα της πασχαλινής περιόδου: «Δεν νομίζω ότι η αγορά της Κάτω Αχαΐας είχε κάποια ιδιαίτερη κίνηση αυτές τις μέρες. Μια φυσιολογική κατάσταση… Δεν αντιλήφθηκα κάτι ξεχωριστό. Η εστίαση, όμως, και η ψυχαγωγία δούλεψαν κάποιες μέρες εξαιρετικά. Ειδικά Μ. Παρασκευή και Μ. Σάββατο έγινε πανικός στο κέντρο της Κ. Αχαΐας. Και Δευτέρα του Πάσχα ήταν πολύ καλή η κίνηση, αλλά μόνο στον συγκεκριμένο τομέα. Οπως είδα, πάντως, ο κόσμος ξέσπασε. Χαμός στα νησιά και σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς. Εβλεπα τις εικόνες και δεν πίστευα στα μάτια μου…».

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων & Τουριστικών Καταλυμάτων Καλαβρύτων, Κωνσταντίνος Δαφαλιάς, έδωσε στην «Π» μια πλήρη εικόνα της κατάστασης: «Υπήρχε κίνηση. Σε αρκετά καλό επίπεδο. Γύρω στο 70% ήταν η πληρότητα στα καταλύματα. Για Πάσχα είναι πολύ καλό ποσοστό. Αλλά λάβετε υπόψη σας ότι το 70% είναι το ποσοστό όχι επί του συνόλου των καταλυμάτων της περιοχής, αλλά από αυτά που ήσαν ανοιχτά. Γιατί μετά το τριήμερο της 25ης Μαρτίου έκλεισαν αρκετά. Αρα, μιλάμε για καταλύματα μέσα και γύρω από τα Καλάβρυτα. Είχαμε κίνηση, πάντως. Επαιξε ρόλο ότι είχαν δυο χρόνια να έρθουν για Πάσχα στο χωριό τους. Ευχαριστημένοι είμαστε, λοιπόν, τηρουμένων των αναλογιών. Για τέτοια εποχή, μια χαρά ήταν, και για τα καταλύματα και για την εστίαση. Περιμένουμε και το τριήμερο της Πρωτομαγιάς να έχει κίνηση και μετά έρχονται για μας τα δύσκολα, γιατί Μάιος και Ιούνιος είναι δύο εντελώς νεκροί μήνες».

Αιτωλοακαρνανία: Με ρεκόρ προσέλευσης κόσμου… κερδισμένη η αγορά

Του Χρήστου Θεοδωρόπουλου

Η φετινή έξοδος του Πάσχα πλημμύρισε με κόσμο πολλές περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας, που έζησαν ξανά εποχές προ κορονοϊού και αρκετοί κάνουν λόγο για ρεκόρ προσέλευση, αφού ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Ναυπακτίας και πρόεδρος του Συλλόγου Καφεστιατόρων Ναυπάκτου, Ντίνος Τσουκαλάς μιλώντας στην «Π» ανέφερε ότι η πόλη «πλημμύρισε» από κόσμο τις ημέρες των εορτών και μάλιστα υπήρχε πολύς για μεγάλο διάστημα. «Τόσο κόσμο δεν έχει ξαναδεί η Ναύπακτος. Τα καταλύματα ακόμα είναι γεμάτα μέχρι και σήμεραμ ενώ και το τριήμερο τηςΠπρωτομαγιάς όλα είναι κλεισμένα» πρόσθεσε, αφήνοντας χαραμάδα αισιοδοξίας και για το επερχόμενο καλοκαίρι.

Η εστίαση δέχθηκε οικονομική «ένεση», έπειτα από τα χρόνια πανδημίας. Ξενοδοχεία, airbnb, καφετέριες γέμισαν από κόσμο, που συμμετείχε σε εκδηλώσεις του δήμου και βέβαια τη Μ. Παρασκευή στο μοναδικό έθιμο, στο λιμάνι, με τις φωτιές στις πολεμίστριες των τειχών, τα φαναράκια και τον φλεγόμενο σταυρό στο κέντρο της εισόδου.

Πολύς κόσμος επισκέφθηκε και τα δύο αστικά κέντρα Μεσολόγγι και Αγρίνιο. Αρκετοί επισκέπτες και ετεροδημότες επέστρεψαν στους τόπους καταγωγής τους, με την ατμόσφαιρα να «μυρίζει» ξανά Πάσχα και η αγορά… είδε ρευστότητα. Ο πρόεδρος της Εστίασης Αγρινίου Κώστας Ναστούλης μίλησε στην «Π» και τόνισε ότι από τη Μ. Δευτέρα κινήθηκε ο κλάδος του καφέ, ενώ μεσοβδόμαδα ξεκίνησε να δουλεύουν περισσότερο και τα εστιατόρια. Η κίνηση Μ. Παρασκευή, Μ. Σάββατο, Κυριακή και Δευτέρα του Πάσχα ήταν πολύ καλή, σύμφωνα με τον ίδιο. Οι έμποροι, επίσης μετά τις συγκρατημένες πρώτες ημέρες, είδαν την αγορά να κινείται σημαντικά προς το τέλος της Μ. Εβδομάδας, αφού ο «ξένος» κόσμος ανέβασε την αγοραστική δύναμη στην πόλη.

Ηλεία: Ετεροδημότες και τουρίστες μετέφεραν αισοδοξία και ανακούφιση

Του Πέτρου Γκίστη

«Χαράς ευαγγέλια» αποτέλεσε, για τον εμπορικό κόσμο της Ηλείας, η εορταστική αγορά του Πάσχα, η οποία ύστερα από χρόνια «χειμερίας νάρκης» κατάφερε να αναζωογονηθεί.

Τα κύματα ετεροδημοτών, εκδρομέων και τουριστών, που κατέκλυσαν κάθε γωνιά του νομού, τόνωσαν την οικονομική δραστηριότητα, προσφέροντας σε εμπόρους και επαγγεμλματίες, αισιοδοξία και ανακούφιση. Μία από τις αγορές, που είδε τους τζίρους να ανεβαίνουν ήτα της Κρέστενας, η ευρύετρη περιοχή της οποίας κατακλύστηκε από χιλιάδες «ξένου» κόσμου, που πήγε εκεί για την κορύφωση της Μεγάλης Εβδομάδας.
«Υπήρξε η προσδοκία ότι θα πάμε καλά. Το επιθυμούσαμε κι αυτό έγινε πράξη», δήλωσε στην «Π» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κρεστένων Τάσος Καρνάρος. Χαρακτήρισε την έξοδο των εκδρομέων μαζική, που γέμισαν χωριά και πόλεις», εξηγώντας ότι η παρουσία τους αύξησε τους τζίρους των καταστημάτων, με τον κλάδο των τροφίμων και των βασικών ειδών διαβίωσης να οδηγούν το ράλι… της ανόδου.

«Εκτός από την επάρκεια σε αγαθά, ώθηση στην εμπορική δραστηριότητα έδωσαν οι τιμές, οι οποίες δεν ήσαν υψηλές, όσο ο κόσμος πίστευε. Αυτό έδωσε ώθηση στις τοπικές αγορές», είπε στην «Π» ο κ. Καρνάρος, υπενθυμίζοντας ότι η οικονομία είναι και ψυχολογία. Η αποκλιμάκωση της εορταστικής αγοράς βρίσκει τους επαγγελματίες να είναι αισιόδοξοι και να μην ξεχνούν ότι διάγουμε περίοδο αβεβαιότητας. «Από εδώ και πέρα δεν ξέρουμε τι θα γίνει και πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα, καθότι το κύμα της ακρίβειας έχει οδηγήσει σε μια σοβαρή στενότητα τα νοικοκυριά», κατέληξε ο πρόεδρος των εμπόρων Εμπορικού Συλλόγου Κρεστένων.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ