Πάτρα: Αλήθειες για το τρένο… την Πρωταπριλιά – Η συνάντηση Καραμανλή-Πελετίδη

Πιθανότατα την Πέμπτη – κι ας είναι Πρωταπριλιά – θα πραγματοποιηθεί συνάντηση του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, με τον δήμαρχο της Πάτρας, Κώστα Πελετίδη, για να βρεθεί η χρυσή τομή γύρω από το θέμα της υπογειοποίησης του τρένου στον αστικό ιστό της πόλης.

Αύριο το γραφείο του υπουργού θα ειδοποιήσει τον δήμαρχο για την ακριβή ημέρα και την ώρα του ραντεβού, που θα έχει προς το τέλος της εβδομάδας και δη την ημέρα που επιτρέπονται κατ΄ έθιμο τα ψέματα, αλλά οι δυο πλευρές θα επιχειρήσουν να συμφωνήσουν σε μια αληθινά εφικτή λύση.

Οπως είναι γνωστό στην προηγούμενη, αλλά και σε όλες τις προγενέστερες επιστολές του, ο κ. Πελετίδης έχει ζητήσει από τον Κώστα Αχ. Καραμανλή να υπογειοποιηθεί η γραμμή από το Ρίο μέχρι το νότιο λιμένα. Αντίθετα, το υπουργείο έχει δημοσιοποιήσει την θέση του, που αφήνει ένα κομμάτι, μήκους τριών χιλιομέτρων, υπέργειο (Ρίο-οδός Κανελλοπούλου). Η δημοτική αρχή από την πλευρά της διατείνεται ότι το πρόσθετο ποσό για την πλήρη υπογειοποίηση δεν ξεπερνάει τα 40 εκ. ευρώ, ποσό που θεωρεί ότι δεν είναι απαγορευτικό.

ΗΡΘΑΝ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ

Μετά τις αποσταλείσες επιστολές εκφράστηκε η βούληση από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να κλείσει η εκκρεμότητα, και μάλιστα προ ημερών ο Κώστας Καραμανλής είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον δήμαρχο της Πάτρας, Κώστα Πελετίδη. Ο αντιδήμαρχος Χρ. Κορδάς επιβεβαιώνει ότι ήλθαν σε τηλεφωνική επαφή οι δυο άνδρες, αλλά δεν αναφέρεται στο περιεχόμενο της συζήτησής τους. Επιβεβαίωσε, πάντως, ότι συνεννοήθηκαν να επισκεφθεί αντιπροσωπεία της δημοτικής αρχής το υπουργείο την τρέχουσα εβδομάδα και απομένει ο καθορισμός της ακριβούς ημερομηνίας, όπως υπογραμμίζουμε στην αρχή του ρεπορτάζ μας.

Από πηγές προσκείμενες στον δήμαρχο προκύπτει η αισιοδοξία ότι θα καλυφθεί το κενό των τριών χιλιομέτρων που χωρίζει τις δυο πλευρές.

«ΙΣΧΥΕΙ Ο,ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ»

Ωστόσο, από την πλευρά του υπουργείου δεν επιβεβαιώνεται η αισιοδοξία της Μαιζώνος. Αντίθετα, τονίζεται πως ισχύει ό,τι είχε πει ο Καραμανλής στο 8ο Συνέδριο της εφημερίδας μας, τον περασμένο Ιούλιο. Θυμίζουμε ότι ο υπουργός είχε δεσμευτεί πως: σύγχρονος σιδηρόδρομος θα υπογειοποιηθεί σε μήκος 5,16 χιλιομέτρων από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι το νότιο λιμάνι. Ειδικότερα δε, είχε επισημάνει: «Θα πατήσουμε πάνω στην ίδια ακριβώς χάραξη και η σημερινή γραμμή από μόνη της θα γίνει διπλή. Ενώ ουδείς φόβος δικαιολογείται για κόψιμο της πόλης στη μέση. Το αντίθετο θα συμβεί. Θα απελευθερώσουμε πολύ μεγάλο μέρος της Πάτρας από τη σημερινή γραμμή και θα το αποκαταστήσουμε με αναπλάσεις που θα καλύψουν έκταση 70 στρεμμάτων».

Στο μεταξύ από πλευράς υπουργείου δηλώνεται ότι έχουν ωριμάσει οι διαδικασίες δημοπράτησης του έργου, σύμφωνα με τη δέσμευση του κ. Καραμανλή που προβλέπει υπογειοποίηση 5,16 χιλιομέτρων και εκφράζεται η αισιόδοξη πρόβλεψη ότι μέσα στο καλοκαίρι θα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για να επιλεγεί ο ανάδοχος του έργου.

ΣΕ ΦΑΣΗ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑΣ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Στέλεχος του υπουργείου, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, μας είπε ότι «καλό είναι να μην εγείρονται μαξιμαλιστικές προθέσεις, γιατί μόνο έτσι θα κυλήσουν όλα ομαλά. Οι υπηρεσίες μας προχωρούν στο διαγωνισμό δημοπράτησης του έργου, βασιζόμενες στο εκτιμώμενο προϋπολογισμό που ανέρχεται σε 514 εκ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, όπως από την αρχή έχει ανακοινωθεί από τον κ. Καραμανλή».

Προφανώς η υπό σύνταξη προκήρυξη του διαγωνισμού θα φέρει κοντά τις δυο πλευρές την τρέχουσα εβδομάδα. Καθίσταται, δηλαδή, αναγκαία εκ των πραγμάτων η επικείμενη συνάντηση για να διακριβωθεί αν άλλαξε κάτι στις θέσεις τους και δη αν η δημοτική αρχή δείξει διαθέσεις γεφύρωσης του «χάσματος» των τριών χιλιομέτρων.

Πρόκειται, συνεπώς, για μια εξ ορισμού κρίσιμη συνάντηση, γιατί αν ο Δήμος φανεί ανελαστικός και αναγγείλει νέες κινητοποιήσεις, τότε η υλοποίηση της υπογειοποίησης θα μπει σε κίνδυνο που θα σχετίζεται με την χρηματοδότηση του έργου…  

 Του

 ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ