Πάτρα: Αποφασίζεται η επανεκκίνηση του Προαστιακού – Πότε ξεκινούν πάλι τα δρομολόγια
Για δύο εβδομάδες παραμένουν ακινητοποιημένα τα τρένα και στην Πάτρα, λόγω της τραγωδίας στα Τέμπη.
Από μέρα σε μέρα αναμένονται οι οριστικές αποφάσεις της κυβέρνησης, για την επανέναρξη των δρομολογίων του προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας, που θα γίνει μεν πρώτα στην γραμμή Αθήνα – Κιάτο και μετά στις γραμμές τοπικής εξυπηρέτησης αστικών κέντρων.
Η ακινητοποίηση του Προαστιακού οφείλεται στην ολική διακοπή δρομολογίων των τρένων στο δίκτυο σιδηροδρόμων της χώρας, μετά το δυστύχημα των Τεμπών, με την επανεκκίνηση να γίνεται μόνο εφόσον υπάρξει η μέγιστη δυνατή ασφάλεια.
Πάτρα: Από σήμερα έκτακτα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ από και προς Αγ. Βασίλειο – Αναλυτικά οι ώρες
Σήμερα Τρίτη 14/03/2023, αναμένεται νέα συνάντηση της κυβέρνησης με τους εκπροσώπους των εργαζομένων του ΟΣΕ, όπως δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου, Σταύρος Πήλιος, προκειμένου να συμφωνηθούν όλες οι λεπτομέρειες για να ξαναμπούν τα τρένα στις ράγες.
Στόχος είναι η επανακυκλοφορία των συρμών να πραγματοποιηθεί το συντομότερο δυνατό, έχοντας εξασφαλίσει τις αναγκαίες προϋποθέσεις ασφαλείας. «Δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο αν δεν έχουμε τις πρόσθετες δικλίδες ασφαλείας» είπε χαρακτηριστικά ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.
Στο πλαίσιο αυτό, παραμένει στο κενό ο προαστιακός της Πάτρας, με εκατοντάδες καθημερινούς χρήστες να μην γνωρίζουν το πότε θα ξαναδούν τις αμαξοστοιχίες να κυκλοφορούν, μετά από 12 χρόνια λειτουργίας που έχει διακινήσει 20 εκατ. επιβάτες με ελάχιστα ατυχήματα και χωρίς κανέναν τραυματισμό. Το ερώτημα της επαναλειτουργίας τίθεται καθημερινά στην σελίδα των «Φίλων του Προαστιακού» στο facebook, χωρίς όμως κανείς να είναι σε θέση να δώσει κάποια ξεκάθαρη απάντηση.
Το σχέδιο της κυβέρνησης για την αύξηση του επιπέδου ασφάλειας, περιλαμβάνει:
Υποχρεωτικά δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια σε όλους τους σταθμούς
Πιθανή μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση δρομολογίων, μείωση συρμών ή σταθμών που θα σταματά το τρένο)
Καλύτερος συντονισμός σε ό,τι αφορά τις δράσεις του ΟΣΕ και της Hellenic Train, στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων τους.
Για την επόμενη ημέρα των σιδηροδρόμων, οι προσπάθειες θα επικεντρωθούν και στα δύο μεγάλα προβλήματα, των υποδομών και του προσωπικού. Στο επίκεντρο βρίσκεται η ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, και κυρίως του έργου που αφορά την διαβόητη πλέον σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ.
Στόχος είναι να λειτουργήσει η σηματοδότηση σε όλο το φάσμα του δικτύου και να υπάρξει καθολική λειτουργία τηλεδιοίκησης.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ HELLENIC TRAIN
Στην επιστροφή ποσών για εισιτήρια αλλά και κάρτες απεριορίστων διαδρομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο προχωρά αυτές τις μέρες η Hellenic Train.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, αποζημίωση θα δοθεί στους κατόχους καρτών με ισχύ από την 1 Μαρτίου 2023 σε όλες τις διαδρομές του δικτύου.
Πιο συγκεκριμένα, οι επιβάτες που έχουν εκδώσει κάρτες πολλαπλών διαδρομών με διάρκεια ισχύος σε αριθμό ημερών 1-6, 15, 30 ημερών & 3, 6, 12 μηνών), έχουν το δικαίωμα να καταθέσουν τις κάρτες τους στα εκδοτήρια των σταθμών και να τους επιστραφεί χωρίς παρακράτηση με μετρητά, αντίτιμο ίσο με την τιμή ανά ημέρα της κάρτας επί τον αριθμό των επιπλέον ημερών από την 1-3-2023 έως την ημερομηνία λήξης τους
ΚΤΕΛ – ΤΑΞΙ: Καμία αύξηση των επιβατών
Εδω και δύο εβδομάδες που σταμάτησαν τα δρομολόγια του Προαστιακού, η συγκοινωνία στις βόρειες συνοικίες της Πάτρας είναι ελλειμματικές έως ανύπαρκτες.
Η πρόεδρος του Ρίου, Νικολίτσα Μπετιχαβά, τόνισε στην «Πελοπόννησο» ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, καθώς στο Ρίο δεν περνάει λεωφορείο από την κεντρική οδό, γι’ αυτό και πρέπει να υπάρξει συνεννόηση του Δήμου με το αστικό ΚΤΕΛ. Στην περιοχή του Καστελλόκαμπου και του Ρίου, οι κάτοικοι εξυπηρετούνται από τη γραμμή Νο6 και τα λίγα δρομολόγια που γίνονται καθημερινά. Ειδικά στην περιοχή του Καστελλόκαμπου η γραμμή 609 με αφετηρία από το ξενοδοχείο «Πόρτο Ρίο» έχει 6 δρομολόγια τα οποία μειώνονται σε τέσσερα τα Σάββατα.
Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας, Γιάννης Ρήγας, ανέφερε στην «Π» ότι τις τελευταίες ημέρες δεν παρατηρείται αυξημένη κίνηση στις αστικές γραμμές, για να αυξηθούν και τα δρομολόγια. «Ο κόσμος συνεχίζει να μετακινείται με το αυτοκίνητό του» είπε ο πρόεδρος του φορέα, γι’ αυτό και το κυκλοφοριακό της Πάτρας επιβαρύνεται τόσο πολύ.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Πάτρας, Γιώργος Σίδερης, είπε στη «Π» ότι δεν διαπιστώνεται κάποια αυξημένη ζήτηση, όσες ημέρες είναι σταματημένα τα δρομολόγια του Προαστιακού. Σύμφωνα με τον ίδιο, η αύξηση της ζήτησης είναι πολύ μικρή και οφείλεται κυρίως σε εργαζόμενους που δεν εξυπηρετούνται από τα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας.
Φίλοι Σιδηροδρόμου Πάτρας: Πιέσεις να ξεκινήσουν τα δρομολόγια
Η Ενωση Πολιτών «Φίλοι του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Πάτρας» σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες, τονίζει ότι τα περιφερειακά και προαστιακά δρομολόγια θα πρέπει άμεσα να εκκινήσουν αφού δεν έχουν καμία ανάμιξη με το τραγικό δυστύχημα αφού πρώτα γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι στην υποδομή. Οι «κυνηγοί μετάλλων καραδοκούν» και δεν πρέπει να ξαναπληρώσει ο Ελληνας φορολογούμενος.
Στην Πάτρα τα δύο τρένα βόρειου και νότιου κλάδου συναντώνται στον σταθμό του Αγίου Ανδρέα σε διαφορετική γραμμή με χαμηλές ταχύτητες και οι χρήστες ήδη ρωτάνε για το πότε θα επανέλθουν τα δρομολόγια.
Οι «Φίλοι του Προαστιακού» επαναλαμβάνουν τις θέσεις τους για την υποδομή:
Να προχωρήσει ο διαγωνισμός ανάταξης της γραμμής σε όλο το δίκτυο χωρίς εκπτώσεις όπως έγινε στον Νότιο κλάδο.
Να σταματήσουν τα δρομολόγια στο τμήμα Καμίνια – Κάτω Αχαΐα γιατί δημιουργούν σημαντικές καθυστερήσεις και δεν εξυπηρετούν σε τίποτα όπως λειτουργούν.
Τα δρομολόγια να επεκταθούν μέχρι τις βραδινές ώρες.
Επιμήκυνση αποβάθρας στα Μποζαΐτικα γιατί δεν χωράει τριπλός συρμός.
Επέκταση του πλάτους των αποβάθρων σε Βραχνέικα και κ. Αχαΐα.
Αποκατάσταση της γραμμολογίας στον σταθμό των Βραχνεΐκων.
Πρόσληψη προσωπικού στις καίριες θέσεις για την ασφαλή λειτουργία του μέσου.
Ο σύλλογος καλεί το πολιτικό προσωπικό και τους φορείς της πόλης να μην αποδεχθούν εκπτώσεις σε όσα έπρεπε να έχουν γίνει και να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την κατάντια του σιδηροδρόμου, γιατί θα είναι υπόλογοι για την υποβάθμιση ενός βασικού μέσου μεταφοράς της πόλης.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News