Πελετίδης στην Αλεξοπούλου: Ζητά να εξεταστεί η δημιουργία τραμ και βοήθεια για το συγκοινωνιακό

Τι αναφέρει στην επιστολή του προς την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο δήμαρχος Πατρέων.

Πελετίδη

Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, με επιστολή του προς την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κυρία Χριστίνα Αλεξοπούλου, ζητά συνάντηση για ζητήματα που αφορούν την Πάτρα και είναι της αρμοδιότητας της κυρίας Υφυπουργού.

Η επιστολή του Δημάρχου έχει ως εξής:

Κυρία Υφυπουργέ,

Θα θέλαμε να προγραμματίσουμε μια συνάντηση μαζί σας το επόμενο διάστημα, για θέματα που αφορούν στις αρμοδιότητές σας.

Α. Εδώ και δεκαετίες η πόλη μας αντιμετωπίζει σοβαρό κυκλοφοριακό – συγκοινωνιακό πρόβλημα, που δυσκολεύει τη ζωή των εργαζομένων και δημιουργεί ποικίλες στρεβλώσεις στη λειτουργία της και την καθημερινότητα των δημοτών. Η κοινωνική και οικογενειακή ζωή, η επαγγελματική δράση, εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις συνθήκες κυκλοφορίας και συγκοινωνίας. Η σημερινή κατάσταση είναι δεδομένη και είναι αναγκαίο να ξεφύγουμε από την απλή περιγραφή της.

Οι δρόμοι της Πάτρας μπορούν να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένο κυκλοφοριακό φόρτο. Αν θέλουμε να περιορίσουμε τη χρήση του αυτοκινήτου, αυτό μπορεί να γίνει με δέσμη μέτρων, βραχυχρόνιου, μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου χαρακτήρα.
Ήδη, ο Δήμος Πατρέων, με τις αναπλάσεις, την αναβάθμιση σειράς λειτουργιών σε όλη την πόλη, προσπαθεί να συμβάλει στη μείωση της ανάγκης των συνεχών μετακινήσεων. Το επόμενο διάστημα ολοκληρώνεται το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), η υλοποίηση του οποίου –εφόσον χρηματοδοτηθεί-, θα συμβάλει επίσης στην βελτίωση της λειτουργίας της πόλης.

Όμως, βασική προϋπόθεση για την κυκλοφοριακή ανακούφιση, είναι η βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας, που θα επιφέρει αποθάρρυνση της χρήσης Ι.Χ. αυτοκινήτων. Μέχρι σήμερα και εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, η ιδιωτική αστική συγκοινωνία δεν κατάφερε να καλύψει τις ανάγκες των κατοίκων της πόλης μας, άρα να συγκεντρώσει και την εμπιστοσύνη τους. Τα κόμιστρα είναι υψηλά, δεν υπάρχουν εισιτήρια πολλαπλών διαδρομών, τα δρομολόγια αραιά και δεν καλύπτουν όλες τις περιοχές. Ιδιαίτερα ο φοιτητικός πληθυσμός της πόλης, αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα με τα δρομολόγια από και προς το Πανεπιστήμιο. Βασικό ζήτημα, είναι το κόστος της μετακίνησης, που θα έπρεπε να είναι δωρεάν για τους φοιτητές και μαθητές, ειδικά στη μετακίνηση από και προς τη Σχολή ή το σχολείο τους.

Μέχρι σήμερα, οι Κυβερνήσεις επιδοτούν την αστική συγκοινωνία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και περιστασιακά αλλού.

Η ιδιωτική λειτουργία, που προκρίνει και η σημερινή Κυβέρνηση, επί της ουσίας έχει αποδειχτεί αποτυχημένη ως προς την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών. Είναι πια φανερό, ότι η λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς πρέπει να είναι δημόσια, ώστε να είναι αποτελεσματική.

Ζητάμε την παρέμβαση του Υπουργείου, ώστε η Πάτρα να αποκτήσει συνδυασμένα μέσα μεταφοράς, με αναβαθμισμένη λειτουργία, ώστε να δοθεί λύση στα προβλήματα μετακίνησης και κυκλοφοριακού φόρτου. Σ’ αυτό το πλαίσιο, θεωρούμε ότι θα πρέπει να εξεταστεί και η δημιουργία γραμμών τραμ στην Πάτρα.

Να προχωρήσει ταχύτατα η κατασκευή της εδώ και χρόνια αναμενόμενης υπογειοποιημένης διπλής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής από το Ρίο έως το νέο Λιμάνι, η λειτουργία προαστιακού σιδηροδρόμου με συχνές στάσεις στην πόλη και η δημιουργία άνωθεν γραμμικού πάρκου. Εκεί, θα μπορεί επίσης να λειτουργήσει ασφαλής ποδηλατόδρομος, ως μέρος του δικτύου ποδηλατοδρόμων της πόλης μας, που θα συνδέει το κέντρο, εκτός των άλλων, με το Πανεπιστήμιο, το Νοσοκομείο Πατρών στο Ρίο, τους μεγάλους αθλητικούς χώρους της περιοχής.

Β. Επιπλέον, θέλουμε να συζητήσουμε μαζί σας το ιδιαίτερα σοβαρό θέμα της παραχώρησης προς χρήση στο Δήμο Πατρέων, τμήματος ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., που βρίσκεται στο παραλιακό μέτωπο της Πάτρας, ώστε να συμπεριληφθεί στην υπό εκπόνηση μελέτη. Συνημμένα, σας υποβάλλουμε και την αντίστοιχη αλληλογραφία του Δήμου.