Πάτρα: Η φονική αστοχία που έριξε τη γέφυρα της Περιμετρικής – Γιατί κατέρρευσε πριν την προγραμματισμένη κατεδάφισή της

Ξεκίνησε η διαδικασία απόδοσης ευθυνών για το θανατηφόρο δυστύχημα στη γέφυρα της Περιμετρικής Πατρών.. Οι κατηγορίες βαρύνουν τα πρόσωπα του μοιραίου εργοταξίου.

Πάτρα: Η φονική αστοχία που έριξε τη γέφυρα της Περιμετρικής - Γιατί κατέρρευσε πριν την προγραμματισμένη κατεδάφισή της

Η επόμενη μέρα του τραγικού συμβάντος της πτώσης τμήματος γέφυρας της περιμετρικής στο ύψος των Μποζαϊτίκων, φέρνει στην επιφάνεια ερωτήματα τόσο για τις συνθήκες που τη προκάλεσαν όσο και για τις ευθύνες. Ο τεχνικός κόσμος της περιοχής που επιλήφθηκε, εντόπισε δύο τουλάχιστον αχίλλειες πτέρνες, που φαίνεται ότι ήταν καθοριστικές.

Πάτρα: Ποιο είναι το θύμα της κατάρρευσης της γέφυρας στην Περιμετρική – ΦΩΤΟ

Πάτρα: Η φονική αστοχία που έριξε τη γέφυρα της Περιμετρικής - Γιατί κατέρρευσε πριν την προγραμματισμένη κατεδάφισή της

Οπως εξήγησε χθες ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, οι κρίσιμες παράμετροι ήταν δύο:

Πάτρα – Πτώση γέφυρας: «Είχαμε έρθει σε συνεννόηση με τους υπευθύνους του έργου, δεν πήγαμε εκεί για να κλέψουμε» ΒΙΝΤΕΟ

1. Οι χειριστές των μηχανημάτων χτύπησαν την πλακοδοκό της γέφυρας από δύο διαφορετικές κατευθύνσεις, ενώ αυτή δεν διέθετε τα κατάλληλα υποστηλώματα για για αντέξει, έχοντας κοπεί τένοντες της κατασκευής. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η γέφυρα να πέσει πριν από την ώρα της. Φέρεται ότι έπεσε, μάλιστα, μια μέρα νωρίτερα από το σχεδιαζόμενο.

2. Δεν υπήρξε μέριμνα να αποκλειστεί απολύτως ο χώρος κάτω από τη γέφυρα με μεταλλικές επιφάνειες, όπως γίνεται στα εργοτάξια, για να είναι αδύνατη η πρόσβαση. Μοιραία η κατάρρευση είχε θύματα. Αυτό που κάνει βαριά τη συνθήκη ήταν το ενδεχόμενο να υπήρξε συνεννόηση με τους ρομά που απομάκρυναν τα σίδερα, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι.

Αναλυτικά, ο πρόεδρος ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής θέτει πέντε βασικά ερωτήματα και προβληματισμούς. Ο ίδιος σημειώνει αρχικά:

Πάτρα: Η φονική αστοχία που έριξε τη γέφυρα της Περιμετρικής - Γιατί κατέρρευσε πριν την προγραμματισμένη κατεδάφισή της

«Πολλοί επιστήμονες και όχι μόνο είχαν επισημάνει τα τελευταία χρόνια τα τελευταία χρόνια την προβληματικότητα της γέφυρας. Ολοι γνώριζαν υπουργείο, περιφέρεια, Δήμος, πολίτες εδώ και χρόνια. Ετσι λοιπόν μετά από αρκετά χρόνια αποφάσισαν να άρουν την επικινδυνότητά της, αντικαθιστώντας τη με νέα γέφυρα.

Ομως τα πράγματα, κατά την αντικατάσταση, δεν πήγαν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα. Ετσι, αφού πριν λίγους μήνες πρώτα αντικατέστησαν την πλακοδοκό εντεταμένου σκυροδέματος του ενός ρεύματος κυκλοφορίας, είχαν την υποχρέωση μέχρι και εχθές Δευτέρα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των εργασιών τους, να έχουν ολοκληρώσει την καθαίρεση του 2ου ρεύματος κυκλοφορίας της ”ασθενούς” γέφυρας. Ομως δεν πρόλαβαν… Και ενώ πραγματοποιούνταν εργασίες επάνω στη γέφυρα, γύρω στις 13.00 προχθές, Κυριακή 23/7, η γέφυρα κατέπεσε, καταπλακώνοντας συμπολίτες μας».

Οι διαπιστώσεις και τα ερωτήματα που θέτει ο κ. Αϊβαλής, τα οποία απασχόλησαν τον ίδιο όπως και άλλα μέλη του ΤΕΕ που πήγαν στον τόπο του δυστυχήματος και θα πρέπει να απαντηθούν προς την κοινωνία, είναι τα εξής:

1. Παρά την απόφαση του αρμόδιου υπουργείου εργασίας για παύση εργασιών από τις 12.00 έως τις 17.00 λόγω υψηλών θερμοκρασιών (άνω των 40οC με υγρασία άνω του 20%), η ανάδοχος εταιρεία που είχε αναλάβει την αντικατάσταση της γέφυρας από τον παραχωρησιούχο, δεν είχε διακόψει τις εργασίες…
Να σημειωθεί, διότι ίσως έχει την αξία του, ότι την αμέσως προηγούμενη ημέρα οι εργασίες καθαίρεσης ολοκληρώθηκαν μετά τα μεσάνυχτα.

2. Με ποια λογική και ποιο σχέδιο ασφαλείας δούλευαν ταυτόχρονα επάνω στο άνοιγμα της αμφιέριστης γέφυρας δύο σφυριά που έσπαγαν εκατέρωθεν την πλακοδοκό εντεταμένου σκυροδέματος;
Είναι πραγματικά σαν να θέλεις να κόψεις ένα κλαδί από τον κορμό ενός δένδρου και να το κάνεις καθήμενος επάνω στο κλαδί.
Επειδή όμως και αυτό ίσως να έχει την αξία του επάνω στη δοκό κατά τη διάρκεια των εργασιών, το βάρος των δύο σφυριών ήταν περίπου 30ton το ένα και περίπου12 ton το δεύτερο.

3. Σίγουρα όταν θέλεις να εργαστείς επάνω στο άνοιγμα μιας γέφυρας, θα πρέπει οπωσδήποτε από κάτω να βάλεις υποστηλώματα, τα οποία στην προκειμένη περίπτωση δεν υπήρχαν…
Αλήθεια, μήπως είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις που αυτό συμβαίνει…;

4. Είναι προφανές ότι σε τέτοιου είδους έργα από πλευράς ασφάλειας διασφαλίζεται ο αποκλεισμός εισόδου του οποιουδήποτε δεν έχει εργασία στον χώρο, κάτι που προφανώς εκ του αποτελέσματος δεν συνέβη στην παρούσα περίπτωση με ευθύνη του αναδόχου.

5. Κάτω από την επίβλεψη ανεξάρτητης εταιρείας είναι δυνατόν να λαμβάνουν χώρα όλα τα ανωτέρω και μάλιστα ταυτόχρονα;

Και καταλήγει:«Με την ευχή να μην ανασυρθεί άλλος νεκρός κάτω από τα συντρίμμια, να υπάρξει πλήρης και σύντομη ανάρρωση στους διασωθέντες και μεγαλύτερη υπευθυνότητα σε όλους τους αρμοδίους για να περιορίσουμε καταλυτικά τέτοια συμβάντα».

 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ