Πάτρα: Ο άθλος του Λαϊκού Φροντιστηρίου – Σχεδόν 4.000 μαθητές σε 8 χρόνια
Στην αρχή υπήρχε δυσκολία καθώς ο κόσμος δεν εμπιστευόταν. Δυστυχώς, υπήρχε η αντίληψη ότι το δωρεάν δεν είναι καλό. Σιγά-σιγά μετά τη δεύτερη χρονιά βλέποντας και τις επιδόσεις των παιδιών, όχι μόνο στις Πανελλαδικές, αλλά σε όλες τις τάξεις, έγινε γνωστή στην πόλη η δουλειά που κάνουμε
Το Λαϊκό Φροντιστήριο του Δήμου Πατρέων θα βρίσκεται για ένα ακόμα καλοκαίρι στο πλευρό των μαθητών που θέλουν να ενισχύσουν τις γνώσεις τους και να προετοιμαστούν με τον καλύτερο τρόπο για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Οπως ανακοινώθηκε, το καλοκαίρι θα διεξαχθούν και φέτος δωρεάν μαθήματα από εθελοντές καθηγητές. Η «ΠτΔ» ήρθε σε επικοινωνία με την υπεύθυνη του Φροντιστηρίου Γωγώ Γαλυφοπούλου που βρίσκεται σε αυτή τη θέση από την ίδρυση του προγράμματος του Δήμου Πατρέων το 2014. Είναι αλήθεια πως η δημοτική δομή δεν έχει λάβει τη δημοσιότητα που ενδεχομένως θα της έπρεπε. Σήμερα η κ. Γαλυφοπούλου παρουσιάζει ενδιαφέρουσες πτυχές της δράσης του Φροντιστηρίου.
Η ΔΥΣΚΟΛΗ ΑΡΧΗ
Πώς ήταν τα πρώτα χρόνια λειτουργίας; «Στην αρχή υπήρχε δυσκολία καθώς ο κόσμος δεν εμπιστευόταν. Δυστυχώς, υπήρχε η αντίληψη ότι το δωρεάν δεν είναι καλό. Σιγά-σιγά μετά τη δεύτερη χρονιά βλέποντας και τις επιδόσεις των παιδιών, όχι μόνο στις Πανελλαδικές, αλλά σε όλες τις τάξεις, έγινε γνωστή στην πόλη η δουλειά που κάνουμε. Το μόνο αρνητικό είναι πως δεν προβάλλεται από τα ΜΜΕ με αποτέλεσμα αρκετοί γονείς να ζητούν την εγγραφή των παιδιών τους στη μέση ή προς το τέλος της χρονιάς. Σημειώνουμε όμως, πως εμείς δεν έχουμε αντιπαλότητα με κανένα φροντιστήριο. Εμείς απευθυνόμαστε σε οικογένειες που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν».
ΠΑΝΩ ΑΠΟ 3.500 ΜΑΘΗΤΕΣ
Το Λαϊκό Φροντιστήριο του Δήμου Πατρέων λειτουργεί από το 2014 και με έναν ψύχραιμο υπολογισμό της κ. Γαλυφοπούλου έχουν περάσει από τα θρανία του περισσότερα από 3.500 παιδιά όλα αυτά τα χρόνια, αφού ανά έτος κάνουν μαθήματα περισσότερα από 400.
Επιπλέον, η υπεύθυνη του Λαϊκού Φροντιστηρίου αναφέρθηκε και στο σημαντικό ρόλο της επαφής με τους γονείς: «Εχουμε ευθύνη απέναντι στα παιδιά και τους γονείς. Πρέπει να ξέρουμε γιατί δεν ήρθε ένα παιδί για μάθημα και να ενημερώνουμε. Προσωπικά, ασχολούμαι με τη συνεννόηση με τους γονείς με κάθε έναν ξεχωριστά. Προσπαθούμε να τους εξηγούμε τι έχουν να περιμένουν από έναν μαθητή. Να καταλαβαίνουν την πραγματικότητα και να μπαίνουν στη θέση του παιδιού. Μην ξεχνάμε, πως οι σημερινοί μαθητές της Γ’ Λυκείου, βρέθηκαν από το Γυμνάσιο έως σήμερα χωρίς διά ζώσης μαθήματα και με πολλά μαθησιακά κενά. Επιπλέον, αυτά τα παιδιά είναι στην εφηβεία, μια εφηβεία όμως που δεν την έζησαν ουσιαστικά. Δεν πρέπει να τα ξεχνάνε αυτά οι γονείς. Και καλά να μην πάνε φέτος, δεν χρειάζεται επιπλέον πίεση στους μαθητές. Πολλές φορές μας λένε οι γονείς πως ησυχάζουμε την ψυχή τους, καθώς και αυτοί έχουν 100 προβλήματα».
Επιπλέον, η κ. Γαλυφοπούλου υπενθύμισε ότι οι μαθητές έρχονται αντιμέτωποι και με τη μείωση των εισαχθέντων στα Πανεπιστήμια. «Αυτό σημαίνει 1.700 λιγότεροι φοιτητές στην Πάτρα. Τα παιδιά που έρχονται σε εμάς, δεν έχουν τη δυνατότητα να σπουδάσουν σε άλλη πόλη. Ή επίσης οι εξετάσεις, με συντελεστή βαρύτητας και στα τέσσερα μαθήματα. Θα έπρεπε να γίνουν φέτος όλα αυτά;» μας λέει.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Λόγω της καθημερινής επαφής που έχει με τα παιδιά, ζητήσαμε από την κ. Γαλυφοπούλου να μας πει μερικά λόγια για το πώς βλέπει τους σημερινούς εφήβους: «Εμείς το πρώτο που κοιτάζουμε είναι πώς θα συμβάλουμε στη διαμόρφωση ενός σωστού χαρακτήρα, το να μάθει ένα παιδί να λύνει μια εξίσωση είναι το εύκολο. Η γενική εικόνα που μας μεταφέρουν και οι εθελοντές καθηγητές είναι πως τα παιδιά έχοντας χάσει δύο χρόνια τη διδασκαλία έχουν κενά, εμφανίζουν μια ανωριμότητα. Είναι μαθητές τρίτης λυκείου και συμπεριφέρονται σαν γυμνασιόπαιδα. Γι’ αυτό εμείς προσπαθούμε να τα στηρίξουμε και ψυχολογικά αλλά και να καλύπτουμε τα κενά».
ΤΟ ΔΕΣΙΜΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Ενα προσωπικό βίωμα της κ. Γαλυφοπούλου που δείχνει το δέσιμο που δημιουργείται μεταξύ των μαθητών και καθηγητών ήταν όταν ένας καθηγητής έπρεπε να καταταγεί στο στρατό για τη θητεία του, ήταν αναπόφευκτη η διακοπή της εθελοντικής συμμετοχής του στα μαθήματα. Την ημέρα του αποχαιρετισμού, αλλά και της γνωριμίας με τον νέο καθηγητή συνέβη το εξής όπως μας μεταφέρει η κ. Γαλυφοπούλου:
«Ακουσα μέσα στην τάξη μια φασαρία. Πήγα να δω τι συνέβαινε και κάθε παιδί είχε ετοιμάσει μια αποχαιρετιστήρια κάρτα στον καθηγητή και επιπλέον είχαν γλυκά για τον αντικαταστάτη. “Για να ευχαριστήσουμε τον καθηγητή που ήρθε και τον άλλο που έφυγε” μου είπαν. Τα παιδιά αναγνωρίζουν τις προσπάθειες που γίνονται».
Ζητήσαμε επίσης από την κ. Γαλυφοπούλου να μας μεταφέρει επιτυχίες μαθητών του φροντιστηρίου. Μας απάντησε με μια δική της ιστορία: «Εγώ κάνω σχέδιο για τα παιδιά που θέλουν να μπουν στην Αρχιτεκτονική. Μία χρονιά, η πρώτη επιτυχούσα στην Αρχιτεκτονική Πατρών ήταν δική μας μαθήτρια. Και δεύτερη στην Αθήνα πάλι δική μας. Θυμάμαι με έπαιρναν τηλέφωνα και πανηγύριζαν για την επιτυχία: “Σκίσαμε” μου έλεγαν. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση για εμάς. Αυτό μένει στην ψυχή μας».
ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ
Πρόσφατα, ανακοινώθηκε η έναρξη της λειτουργίας των θερινών τμημάτων για τις τάξεις Β΄και Γ΄ Λυκείου, όλων των κατευθύνσεων. Εως τις 10 Ιουνίου, ο Δήμος Πατρέων δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερόμενων για τα θερινά μαθήματα. Τα μαθήματα θα γίνουν τη Δευτέρα 20 Ιουνίου έως Παρασκευή 29 Ιουλίου στο 2ο Γυμνάσιο Πατρών, Μαιζώνος 156. Αιτήσεις και πληροφορίες στο e-patras.gr και μπορούν να υποβληθούν: Στην Αντιδημαρχία Παιδείας & Αθλητισμού (τηλέφωνο: 2610274035 ) και ηλεκτρονικά στο email fal@patras.gr. Η Γωγώ Γαλυφοπούλου μέσω της «Π» απευθύνει κάλεσμα σε ενδιαφερόμενους εθελοντές για να βοηθήσουν με τη διεξαγωγή των μαθημάτων.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News