Πάτρα: «Όχι στο…τρένο της άρνησης και του δογματισμού»

Ο Κ.Πελετίδης στέκεται πλάι στο Ν.Φαρμάκη για έργα του δήμου αλλά όχι σε κοινούς αγώνες

Πάτρα

Φάκελος «Τρένο στην Πάτρα». Πάνω από μία δεκαετία η συζήτηση και οι διεκδικήσεις περιστρέφονται γύρω από τον τρόπο διέλευσης, τις αντιδράσεις, τις αντιστάσεις αλλά και τις πηγές χρηματοδότησης.

Προ ημερών η «Πελοπόννησος» αποκάλυψε τις αρνητικές εξελίξεις σχετικά με το αίτημα χρηματοδότησης του μεγάλου έργου από το CEF II, όπου για δεύτερη φορά δεν εγκρίθηκε η σχετική πρόταση της Ελλάδας.

Η Πάτρα και η δημοτική αρχή Πελετίδη, μετά από χρόνιες διεκδικήσεις, έπεισαν τις δύο τελευταίες κυβερνήσεις πως πρέπει να διεκδικηθούν χρηματοδοτήσεις ώστε η νέα σιδηροδρομική γραμμή να περνά υπογείως από τον αστικό ιστό της πόλης, ώστε να «μη διακόπτεται από τείχη η πρόσβαση στη θάλασσα». Ομως, οι δύο αρνήσεις της Ευρώπης τα τελευταία χρόνια δείχνουν ότι οι προτεραιότητες είναι διαφορετικές, με αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος χρόνος για την έλευση των συρμών στην πόλη και το νέο λιμάνι της. Οι συνέπειες της καθυστέρησης μπορεί να μην είναι εμφανείς «στο μάτι», αλλά επηρεάζουν μια σειρά από δραστηριότητες. Μετακινήσεις επιβατών και μεταφορές εμπορευμάτων καθυστερούν με μοναδική χαμένη την ίδια την πόλη που στερείται νέων οικονομικών κύκλων.

Μπροστά σε αυτή τη νέα συνθήκη, δεν είναι λίγοι αυτοί που αισθάνονται ότι η πόλη βρίσκεται σε αδιέξοδο για το συγκεκριμένο θέμα.
Προ ημερών είχε μιλήσει στην «Π» ο δήμαρχος Κ. Πελετίδης και είχε ξεκαθαρίσει για μία ακόμα φορά ότι η διεκδίκηση είναι μία και τριπλή: Πλήρης υπογειοποίηση, γραμμικό πάρκο και συνέχιση λειτουργίας προαστιακού. Από την άλλη, οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης Κώστας Σβόλης και Πέτρος Ψωμάς έκαναν λόγο για ανάγκη αλλαγής στρατηγικής εφόσον δεν υπάρχουν οι πόροι για την υπογειοποίηση.

Ακολούθησε η παρέμβαση στην «Π» του περιφερειάρχη Ν. Φαρμάκη την περασμένη Δευτέρα, ο οποίος ανέλαβε πρωτοβουλία σύγκλισης δυνάμεων και φορέων ώστε να συζητηθούν ποια πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα για την πόλη και τη Δυτική Ελλάδα, καθώς η έλευση του τρένου στην Πάτρα επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα και τους τρεις νομούς.

Βέβαια, πηγές της «Π» από τη Μαιζώνος μετέφεραν ότι δε συντρέχουν λόγοι για συσκέψεις, αφού η πόλη έχει ξεκάθαρες θέσεις και διεκδικήσεις για το τρένο και ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο η δημοτική αρχή θέλησε να αποφύγει την όποια συζήτηση.

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην «Π», για τη στάση της δημοτικής αρχής της Πάτρας απέναντι στο κάλεσμα Φαρμάκη, από την Περιφέρεια επεσήμεναν ότι μοναδικός στόχος του περιφερειάρχη είναι η σύγκλιση όλων των τοπικών δυνάμεων προς μία κοινή κατεύθυνση, προκειμένου να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος για τη σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης.

Συνεργάτες του περιφερειάρχη έλεγαν στην «Π»: «Δεν βαρεθήκαμε ακόμα να βλέπουμε τα… τρένα των ευκαιριών και των ετών να μας προσπερνάνε;» Σημειώνοντας ότι «η πρόθεση της Περιφέρειας δεν είναι η… μετάλλαξη της διεκδίκησης, αλλά η διαμόρφωση ενός μεγάλου τοπικού μετώπου που θα πιέσει προς κάθε κατεύθυνση, με πλήρη και τεκμηριωμένη άποψη». Σημειώνουν μάλιστα ότι «αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί με αρνήσεις και δογματισμούς, παρά μόνο μέσα από έναν ανοικτό και ειλικρινή διάλογο με το σύνολο των φορέων της περιοχής». Καταλήγοντας: «Ενα τόσο κρίσιμο και σημαντικό ζήτημα, πρέπει να αντιμετωπιστεί αποφασιστικά και με μία φωνή. Σε αυτή την προσπάθεια, όλοι πρέπει να αναζητάμε συμμάχους… ».