Πάτρα -Προαστιακός: Ασφαλής λένε οι περισσότεροι χρήστες του μέσου – Πώς νοιώθουν μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, τι έδειξε έρευνα της «Π»

Πάνω από 50.000 οι επιβάτες του τρένου που μετακινούνται συστηματικά έως αραιά και σπάνια σε Πάτρα και Κ. Αχαϊα. Τι έδειξε η έρευνα της Data Consultants για λογαριασμό της εφημερίδας «Πελοπόννησος» για τον προαστιακό και την ασφάλεια στις μεταφορές

Προαστιακός

Ενάμιση μήνα μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, ο Προαστιακός σιδηρόδρομος της Πάτρας κερδίζει ξανά την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού της Πάτρας και της Δυτικής Αχαΐας και προσπαθεί να ανακάμψει, εν μέσω δυσλειτουργιών και τεχνικών προβλημάτων που οφείλονται στην πολύχρονη υποβάθμιση των διαδικασιών συντήρησης της γραμμής και του μέσου.

Η πολιτική έρευνα της Data Consultants που έγινε για λογαριασμό της εφημερίδας «Πελοπόννησος» και παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα, είχε και μια ενότητα που αφορούσε στο τοπικό τρένο και την ασφάλεια στις μεταφορές

Η χρήση του Προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας αφορά τις μετακινήσεις ορισμένων μόνο πληθυσμιακών ομάδων και εξυπηρετεί τμήμα μόνο περιοχών του Δήμου Πάτρας και τον Δήμο Δυτικής Αχαΐας. Για αυτούς όμως τους πληθυσμούς και τις περιοχές αποτελεί σημαντικό μέσο.

Στο σύνολο του πληθυσμού των δύο Δήμων μόλις το 4,7% (8.700 άτομα) δηλώνει ότι τον χρησιμοποιεί «συστηματικά» και το 22,7% (42.000 άτομα ) «αραιά ή σπάνια».

Ο Προαστιακός αποτελεί μέσο μετακίνησης (έστω και με αραιή συχνότητα) τόσο ανδρών όσο και γυναικών, όλων των ηλικιακών ομάδων με μεγαλύτερη αναλογία στις νεότερες ηλικίες.

Το σημαντικό είναι ότι από την έρευνα προέκυψε πως η πλειοψηφία του πληθυσμού που μετακινείται με τον Προαστιακό (63,5%) απαντά ότι αισθάνεται ασφάλεια (πολύ ή αρκετά ασφαλής).

Προαστιακός

Από την ερώτηση: «Πόσο ασφαλείς αισθάνεστε όταν μετακινήστε με τον προαστιακό της Πάτρας;»

 

 

Οπως είναι αναμενόμενο ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού επηρεάστηκε από  το δυστύχημα στα Τέμπη ως προς το αίσθημα ασφάλειας που αισθάνεται στις μετακινήσεις με τον Προαστιακό. Πιο συγκεκριμένα το 39,6% των δημοτών που χρησιμοποιούν τον Προαστιακό δηλώνουν ότι η αίσθηση ασφάλειας στις μετακινήσεις τους άλλαξε προς το χειρότερο, ενώ για το 58,3% δεν άλλαξε καθόλου.

Στην επιλογή «Άλλο» περιλαμβάνονται πολίτες που είπαν ότι βελτιώθηκε η αίσθηση ασφάλειας λόγω μείωσης της ταχύτητας του τρένου και οι πολίτες που δεν είναι σίγουροι τι αισθάνονται (δεν είχαν χρησιμοποιήσει τον προαστιακό έως την ημέρα της έρευνας).

Μάλιστα, είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι από την έρευνα της Data Consultants, προέκυψε ότι η επίδραση του δυστυχήματος στα Τέμπη, κυμαίνεται ανάλογα με την ιδεολογική αυτοτοποθέτηση των πολιτών. Δηλώνουν ότι τους επηρέασε αρνητικά περισσότερο πολίτες της Κεντροαριστεράς ή Αριστεράς και λιγότερο πολίτες του Κέντρου και της κεντροδεξιάς.

 

 

Προαστιακός

Από την ερώτηση: «Χρησιμοποιείτε τον προαστιακό της Πάτρας;» (απαντούν οι δημότες Πατρέων και Δυτικής Αχαΐας)

 

Προαστιακός

Από την ερώτηση: «Η αίσθηση ασφάλειας στις μετακινήσεις με τον προαστιακό άλλαξε μετά το δυστύχημα στα Τέμπη ή ήταν και παλαιότερα ίδια;»

Η έρευνα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έγινε μεταξύ 21 Μαρτίου και 2 Απριλίου, ήταν ποσοτική με τηλεφωνικές συνεντεύξεις με χρήση ημι- δομημένου ερωτηματολογίου, στα νοικοκυριά των ερωτώμενων, χωρίς χρήση κάλπης, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.400 ψηφοφόρων της ΠΔΕ, ανδρών και γυναικών 17 ετών και άνω. Εγινε πολυσταδιακή στρωματοποιημένη δειγματοληψία με στρώματα τις Περιφερειακές Ενότητες και χρήση quota στο φύλο και την ηλικία.

Προειδοποιούν οι τεχνικοί για πολύωρες διακοπές το καλοκαίρι

Προειδοποιητικά σήματα για την εύρυθμη λειτουργία του Προαστιακού της Πάτρας, εκπέμπουν μέσω της «Πελοποννήσου» οι τεχνικοί του ΟΣΕ, καθώς το τοπικό συνεργείο συντήρησης έχει ξεμείνει με τρία άτομα.

Ο γραμματέας της ομοσπονδίας σιδηροδρομικών Σταύρος Πήλιος δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ότι είναι επείγουσα ανάγκη να ενισχυθεί το προσωπικό συντήρησης στην Πάτρα, γιατί το καλοκαίρι με τις υψηλές θερμοκρασίες, θα προκύψουν στρεβλώσεις της γραμμής και πλέον, κανείς μηχανοδηγός δεν θα αναλαμβάνει την ευθύνη να κινεί τους συρμούς υπό αυτές τις συνθήκες, μετά το δυστύχημα των Τεμπών.

Ο κ. Πήλιος προειδοποίησε ότι αν δεν υπάρχει επαρκής αριθμός τεχνικών για να παρεμβαίνουν άμεσα και να επανορθώνουν στη γραμμή, το καλοκαίρι θα βλέπουμε συχνές διακοπές δρομολογίων του Προαστιακού της Πάτρας που θα διαρκούν πολλές ώρες, σε μια περίοδο όπου το μέσο χρησιμοποιείται από χιλιάδες χρήστες καθημερινά, για τις μετακινήσεις τους προς τις παραλίες της περιοχής.

Εξάλλου, η επανεκκίνηση των δρομολογίων του Προαστιακού σιδηρόδρομου στο τμήμα Πειραιάς – Αθήνα – Κόρινθος – Κιάτο και Κιάτο – Αίγιο, φαίνεται ότι θα γίνει μέσα στην Μ. Εβδομάδα.

Μέχρι σήμερα η επανεκκίνηση του τρένου στην περιοχή της Πελοποννήσου έχει αναβληθεί τρεις φορές, προς απογοήτευση των χρηστών του μέσου, με την Hellenic Train να δρομολογεί λεωφορεία.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των Σιδηροδρομικών, το κυριότερο πρόβλημα στη γραμμή είναι η κατάσταση των σηράγγων στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας και τα προβλήματα στην πυρασφάλεια, τον εξαερισμό και τον φωτισμό. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία αλλά και τα σωματεία των εργαζομένων έχουν καταθέσει τις αναφορές τους για φθορές και κυρίως κλοπές υλικού που είχαν ως αποτέλεσμα την «τυφλή» κυκλοφορία μέσα στις σήραγγες. Αυτές τις ημέρες είναι σε εξέλιξη έργα αποκατάστασης που αφορούν στον φωτισμό, εξαερισμό και τηλεπικοινωνίες στις σήραγγες και άμεσα, μετά και την επιθεώρηση των συστημάτων, αναμένεται να ανακοινωθεί η επαναλειτουργία της ηλεκτροδοτούμενης γραμμής Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο.

Οσον αφορά το Κιάτο – Αίγιο, θα ακολουθήσει αμέσως, καθώς εξαρτάται από την ανταπόκριση που υπάρχει στον Προαστιακό.