Πάτρα: Σε τροχιά υλοποίησης η αντιδρόμηση της Κανακάρη και άλλων οδών – Το σχέδιο των αλλαγών

Ανοίγει ο δρόμος για το κυκλοφοριακό μέλλον της Πάτρας. Στο δημοτικό συμβούλιο Πατρέων αναμένεται να ψηφιστεί το σχέδιο και να προχωρήσουν οι διαδικασίες εντός 2024

Πάτρα Χωρίς λεωφορεία η Κανακάρη από την Αράτου έως την Αγίας Σοφίας μόλις εφαρμοστεί η νέα κυκλοφοριακή μελέτη της Πάτρας με τις αντιδρομήσεις

Η πολυπόθητη κυκλοφοριακή μελέτη που θα περιγράφει όλες τις αλλαγές στην κίνηση των οχημάτων στο κέντρο της Πάτρας παρελήφθη και επίσημα την περασμένη Τρίτη από τις υπηρεσίες του Δήμου Πατρέων και πλέον είναι στο χέρι της δημοτικής αρχής να την εφαρμόσει και να αλλάξει τη ζωή του κέντρου της πόλης όπως το γνωρίζουμε έως σήμερα.

Η αντιδήμαρχος Πολεοδομικού Σχεδιασμού Αναστασία Τογιοπούλου τόνισε για την πρόσφατη παραλαβή της μελέτης από τον Δήμο:
«Πρόκειται για τη μελέτη όπου θα βασιστούν οι αντιδρομήσεις κυκλοφορίας δρόμων της πόλης. Η μελέτη ανατέθηκε σε εταιρεία το 2019 και αφορούσε τις ρυθμίσεις που συνοδεύουν το έργο κατασκευής της μίνι Περιμετρικής και ως βάση η νέα μελέτη έχει τη λεγόμενη μελέτη Δοξιάδη.

ρχικά υπήρχε μια μελέτη συνεπειών για τις αντιδρομήσεις των οδών Κορίνθου και Κανακάρη. Στη συνέχεια, λαμβάνοντας υπόψη τις αιτιάσεις του Αστικού ΚΤΕΛ ότι δεν θα μπορούσαν τα αρθρωτά λεωφορεία να διέλθουν από όλο το μήκος της Κανακάρη, αποφασίστηκε συμπληρωματική σύμβαση για διευκόλυνση λεωφορείων. Αυτό ακριβώς περιγράφει η νέα μελέτη, είναι πρόσθετες αντιδρομήσεις οδών, όπως οι: Αράτου, Ζαΐμη, Μαιζώνος, Κωνσταντινουπόλεως και διπλής κατεύθυνσης η Αγίας Σοφίας (Κωνσταντινουπόλεως ως κόμβο Κορίνθου)».

Τα προηγούμενα χρόνια, όταν γίνονταν ζυμώσεις στην πόλη για την αντιδρόμηση της οδού Κανακάρη, πολλοί είχαν επισημάνει ότι τα λεωφορεία δεν θα μπορούν να εξέρχονται από την πόλη, επειδή στενεύει ο δρόμος. Γι’ αυτό τον λόγο στον Δήμο εξέτασαν λύσεις ώστε να γίνει η αντιδρόμηση, αλλά ταυτόχρονα να μη στερηθούν οι πολίτες τις υπηρεσίες των ΜΜΜ και προτείνεται να μετακινηθούν οι στάσεις λεωφορείου για έξοδο από την Πάτρα, στη Μαιζώνος και την Κωνσταντινουπόλεως που αντιδρομούνται.

Πάντως, στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής που παρελήφθη η μελέτη συμμετείχε μόνο ένας σύμβουλος της αντιπολίτευσης, ο Θανάσης Αθανασόπουλος, ο οποίος μάλιστα δεν θα βρίσκεται στο νέο δημοτικό συμβούλιο. Ο κ. Αθανασόπουλος, αναγνωρίζοντας τον ρόλο του μέχρι τέλους, ρώτησε αν μπορεί να διαβεβαιώσει η κ. Τογιοπούλου πως θα λειτουργήσουν προς όφελος της πόλης αυτές οι αλλαγές. Απάντησε η αντιδήμαρχος:
«Λάβαμε υπόψη την ανάγκη να μεταφέρονται συμπολίτες γι’ αυτό και προχωρήσαμε σε τροποποιήσεις για τα λεωφορεία. Το να διασφαλίσει ένας αντιδήμαρχος τις συνέπειες μιας μελέτης που έγινε από ομάδα επιστημόνων με βάση τη λογική δεν είναι εφικτό. Πιστεύουμε πως είναι ακριβής η μελέτη και καθυστέρησε γιατί θέλαμε να γίνουν μετρήσεις με ελεύθερη την κίνηση συμπολιτών. Οταν έγινε η συμπληρωματική μελέτη είχαμε λοκντάουν λόγω κορονοϊού και χαμηλή κυκλοφορία οχημάτων. Γι αυτό καθυστέρησε η μελέτη για να λάβει υπόψη όλα τα πραγματικά δεδομένα και άρα τα αποτελέσματα θα είναι τέτοια, ώστε να εξυπηρετούν ανάγκες».

Διαβεβαίωσε πάντως η κ. Τογιοπούλου ότι «εδώ θα είμαστε να το βλέπουμε και όπου υπάρχουν αστοχίες ή αδυναμίες να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε και όπου υπάρχουν αδυναμίες να τις διορθώσουμε», ζητώντας να μην ξεκινήσει η υλοποίηση της μελέτης με σκεπτικισμό.

Τι απομένει πλέον για να προχωρήσει ο Δήμος στην εφαρμογή της μελέτης; Αφού έγινε η αποδοχή και μπορούν να πληρωθούν οι μελετητές, πλέον είναι καθαρά στο «χέρι» του Δήμου να φέρει τη μελέτη ως θέμα προς ψήφιση στο συμβούλιο. Δηλαδή, ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να ψηφιστούν οι κυκλοφοριακές αλλαγές και να ισχύσουν άμεσα, καθώς πλέον η παράταξη Πελετίδη έχει την πλειοψηφία στο συμβούλιο και δεν χρειάζεται την αποδοχή της αντιπολίτευσης. Ομως, οι κυκλοφοριακές αλλαγές της Πάτρας συνδέονται και με τις εργασίες ανάπλασης στην Κάτω Πόλη, επομένως συνεπάγεται το συμπέρασμα ότι η πρόταση ψήφισης των αλλαγών δεν θα έρθει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

Συνοπτικά, οι σημαντικότερες αλλαγές που περιγράφονται στη μελέτη είναι οι εξής:
-Η αντιδρόμηση της Κορίνθου και της Κανακάρη, με τους δύο βασικούς αυτούς κομβικούς οδούς του κέντρου της Πάτρας να αλλάζουν κατεύθυνση.
– Η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος από το ύψος της Αράτου έως και το ύψος της Γούναρη.
-Η αντιδρόμηση των τμημάτων της βόρειας πλευράς της Μαιζώνος (προς την Αγίας Σοφίας) που δεν θα έχουν πεζοδρομηθεί. Αντίθετα, τα τμήματα της οδού από τη Γούναρη και μετά θα παραμείνουν στην ίδια κατεύθυνση.
-Αντιδρομούνται οι οδοί Αράτου και Ζαΐμη για τη διέλευση λεωφορείων προς τη νέα «ανάποδη» Μαιζώνος.
– Η αντιδρόμηση της Κωνσταντινουπόλεως, της οδού δηλαδή που αποτελούσε έως τώρα μία από τις εισόδους προς το κέντρο της Πάτρας.
– Η διπλή κατεύθυνση που θα έχει πλέον ο δρόμος της Αγίας Σοφίας που παίρνει και πάλι τον χαρακτήρα που είχε παλαιότερα, αποτελώντας ένα κομβικό κομμάτι του νέου χάρτη.

Διαβάστε επίσης:

Θρήνος για τον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα που σκοτώθηκε με το εκπαιδευτικό αεροπλάνο στην Καλαμάτα – Η γυναίκα του και τα παιδιά του παρακολουθούσαν τη μοιραία πτήση

Πέθανε ο 31χρονος αστυνομικός που χτυπήθηκε από φωτοβολίδα στα επεισόδια στου Ρέντη

EKTAKTO-Ελεύθερος χωρίς περιοριστικούς όρους 16χρονος πατροκτόνος από τα Καλύβια

Πάτρα: Μετά τον εμπρησμό νέα επίθεση σε βαν μικροπωλητή λαϊκών αγορών – ΦΩΤΟ

Ο Βασίλης Καρράς «επέστρεψε» στο αγαπημένο του Κοκκινοχώρι, στους πρόποδες του Παγγαίου – Χιλιάδες άνθρωποι στην ταφή του