Πάτρα – Τρένο: Πώς απαντούν τα κόμματα στην επιστολή Πελετίδη; – Κουνάβης, Σιδηρόπουλος και Μοίραλης τοποθετούνται

Μέχρι στιγμής στον Δήμο δεν έχουν πάρει απάντηση από τα κόμματα για την επιστολή Πελετίδη που ζητά τις θέσεις των κομμάτων για τον τρόπο διέλευσης του τρένου από την Πάτρα. Η «Π» προκαλώντας τις εξελίξεις ήρθε σε επαφή με τους τρεις κομματικούς αρχηγούς της Αχαΐας

Πάτρα – Τρένο: Πώς απαντούν τα κόμματα στην επιστολή Πελετίδη; - Κουνάβης, Σιδηρόπουλος και Μοίραλης τοποθετούνται

Στις 16 Σεπτεμβρίου ο Δήμος Πατρέων έστειλε επιστολή του Κώστα Πελετίδη στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και τις τοπικές οργανώσεις των κομμάτων της βουλής, παρουσιάζοντας το κομβικό σταυροδρόμι που βρίσκεται η Πάτρα σχετικά με τον τρόπο διέλευσης του τρένου.

Αυτή τη στιγμή, οι εταιρείες συμμετέχουν στον ανταγωνιστικό διάλογο για το τμήμα Κανελλοπούλου – Νέο Λιμάνι με υπόγεια διέλευση του τρένου, έχοντας αφήσει εκτός σχεδιασμού το τμήμα Ρίο-Κανελλοπούλου. Ο δήμαρχος είχε ζητήσει προ ημερών, παραθέτοντας και επιχειρήματα, να δοθεί εντολή στις εταιρείες που έχουν προεπιλεγεί στην πρώτη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου να συμπεριλάβουν και το τμήμα Ρίο-Κανελλοπούλου στην πρόταση μελέτης κατασκευής που ετοιμάζουν.

Παράλληλα, στο δεύτερο σκέλος της επιστολής Πελετίδη ζητήθηκε να υπάρξει γραπτή επικοινωνία τόσο από το κυβερνών κόμμα, όσο και από αυτά της αντιπολίτευσης και τις τοπικές τους οργανώσεις, με την οποία θα γνωστοποιούνται οι θέσεις τους για τον τρόπο που θα επιθυμούσαν να διέλθει το τρένο από την Πάτρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες που είναι σε θέση να γνωρίζει η «Π», μέχρι στιγμής στο δημαρχιακό Μέγαρο της Μαιζώνος δεν έχει έρθει κάποια απάντηση για το θέμα. Μπορεί λίγο πολύ οι θέσεις των κομμάτων να έχουν εκφραστεί κατά καιρούς, όμως στον Δήμο τις θέλουν γραπτά και επίσημα. Αυτό, το ζητά η δημοτική αρχή επειδή συνεκτιμά ότι το πολιτικό τοπίο της χώρας είναι θολό και μη γνωρίζοντας ποιος θα βρίσκεται στην κυβέρνηση σε μερικούς μήνες, ζητείται να κατατεθεί από σήμερα η θέση του για το τρένο ώστε να μην υπάρξουν ανατροπές σε σχέση με τις προφορικές δεσμεύσεις και στηρίξεις. Μάλιστα, για να «πιέσει» η δημοτική αρχή τα κόμματα, τους γνωστοποίησε ότι οι γραπτές απαντήσεις τους θα γνωστοποιηθούν στους κατοίκους σε συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί την 1η Οκτωβρίου.

Η «Π», γνωρίζοντας ότι μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει ανταπόκριση στην επιστολή αλλά και την επιβεβαιωμένη επίσκεψη Μητσοτάκη στην Πάτρα εντός Οκτωβρίου, επικοινώνησε με τους τρεις ηγέτες της Αχαΐας των μεγάλων κομμάτων. Ο πρόεδρος της ΔΕΕΠ ΝΔ Αχαΐας Αντώνης Κουνάβης, ο συντονιστής της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας Μιχάλης Σιδηρόπουλος και ο γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ Αχαΐας Νίκος Μοίραλης ξεκαθαρίζουν τη θέση του για τον τρόπο διέλευσης του τρένου από την Πάτρα.

Αντώνης Κουνάβης (Νέα Δημοκρατία): Από δύο χιλιόμετρα φτάσαμε στα πέντε, να προχωρήσουμε γρήγορα

Πάτρα – Τρένο: Πώς απαντούν τα κόμματα στην επιστολή Πελετίδη; - Κουνάβης, Σιδηρόπουλος και Μοίραλης τοποθετούνταιΟ πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Εκλογικής Περιφέρειας Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας Αντώνης Κουνάβης διατύπωσε μια ξεκάθαρη θέση στην «Π» για την επιστολή Πελετίδη.

«Εγώ στέκομαι σε αυτό που έχει ανακοινώσει ο υπουργός. Το συγκεκριμένο ζήτημα είναι σοβαρό τόσο για την προοπτική όσο και για την ανάπτυξη της Πάτρας. Είναι ανάγκη να καθίσουμε όλοι μαζί στο τραπέζι με έναν στόχο, το συμφέρον της πόλης και της Αχαΐας» απάντησε αρχικά ο Αντ. Κουνάβης, ο οποίος φαίνεται να έχει εκλάβει τη φράση του Κυρ. Μητσοτάκη για «διαβούλευση» ως μήνυμα ότι θα χρειαστεί μια κάποιου είδους διαπραγμάτευση.

Συνεχίζοντας ανέφερε στην «Π»: «Το τρένο πρέπει να φτάσει το συντομότερο δυνατό στο νέο λιμάνι ώστε η πόλη να μπει ξανά σε αναπτυξιακή τροχιά. Ωστόσο, είναι δεδομένο ότι σε τόσο μεγάλου βεληνεκούς έργα, πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που δεν θα είναι ευχαριστημένοι, είτε λόγω κόστους, είτε λόγω τεχνικών δυσκολιών. Θα πρέπει όμως οι αρμόδιοι να έχουν ως προτεραιότητα τη σημασία του έργου. Και το έργο πρέπει να τελειώσει σύντομα, καθώς δυστυχώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να δώσουν προοπτική στην Πάτρα».

Προς ολοκλήρωση της σκέψης του, ο πρόεδρος της ΔΕΕΠ ΝΔ Αχαΐας Αντώνης Κουνάβης ξεκαθαρίζει τη θέση του για τον τρόπο διέλευσης του τρένου και τάσσεται με την πρόταση του υπουργείου Υποδομών: «Το αρμόδιο Υπουργείο έχει κάνει προσπάθειες και ενώ είχε παραλάβει έναν σχεδιασμό για υπογειοποιημένο τμήμα δύο χιλιομέτρων, κατάφερε να το φτάσει στα πέντε με έξι χιλιόμετρα δηλαδή από την οδό Κανελλοπούλου. Μην χρονοτριβούμε λοιπόν, το συνολικό συμφέρον είναι πάνω απ’ όλα».

Μιχάλης Σιδηρόπουλος (ΣΥΡΙΖΑ): Δρομολογήσαμε υπόγεια γραμμή και η ΝΔ «πάγωσε» τις διαδικασίες

Πάτρα – Τρένο: Πώς απαντούν τα κόμματα στην επιστολή Πελετίδη; - Κουνάβης, Σιδηρόπουλος και Μοίραλης τοποθετούνταιΜε αιχμές στη δημοτική αρχή ξεκίνησε την τοποθέτηση του ο συντονιστής της Νομαρχιακής του ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλης Σιδηρόπουλος: «Αναφορικά με την πρόσφατη επιστολή του κ. δημάρχου Πατρών Κ. Πελετίδη προς τα πολιτικά κόμματα και προς το κόμμα μας, μας προκαλεί αλγεινή εντύπωση ότι ο δήμαρχος αφήνει να εννοηθεί ότι δεν γνωρίζει (;) τη θέση μας. Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία είναι σταθερή και αταλάντευτη από τον Νοέμβριο του 2018, όπως αυτή εκφράστηκε από τα πλέον αρμόδια χείλη, του τότε υπουργό Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, στο Δημαρχείο της Πάτρας».

Επιπλέον, ο κ. Σιδηρόπουλος υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε δρομολογήσει όλες τις εξελίξεις για την υπογειοποίηση του τρένου: «Ο ΣΥΡΙΖΑ και η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες και τη βούληση του πατραϊκού λαού, όπως αυτή εκφράστηκε μετά από αλλεπάλληλες επαφές με τη δημοτική αρχή, τοπικούς φορείς και συλλόγους κατοίκων και μετά από σχετική μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ, ανακοίνωσαν ότι τεχνικά μπορεί να υλοποιηθεί το έργο της πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής από το Ρίο μέχρι τον Αγιο Διονύσιο. Επίσης, η πολιτική βούληση και ο σχεδιασμός της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ήταν η υπόγεια διέλευση του τρένου να συνεχιστεί από τον Αγιο Διονύση μέχρι και τον Αγιο Ανδρέα, ενώ θα ακολουθούσε στην συνέχεια η σύνδεση του με τον νέο λιμάνι».

Τέλος, ο κ. Σιδηρόπουλος αναφέρει: «Αυτή η διαδικασία για τις τεχνικές αλλαγές στο έργο της διέλευσης του τρένου από το Ρίο μέχρι τον Αγιο Διονύσιο ήταν σε συνεννόηση με τις αρμόδιες αρχές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και είχε εξασφαλιστεί η επιπλέον χρηματοδότηση για τα επιπρόσθετα έργα. Δυστυχώς η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο αρμόδιος υπουργός από τις πρώτες μέρες της διακυβέρνησης τους “πάγωσαν” όλες τις διαδικασίες που είχαν δρομολογηθεί με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο σημερινό αδιέξοδο. Επιφυλασσόμαστε να απαντήσουμε επισήμως και τεκμηριωμένα ως κομματικός οργανισμός στην επιστολή του δημάρχου, τις επόμενες μέρες».

Νίκος Μοίραλης (ΠΑΣΟΚ): Αταλάντευτα υπέρ υπόγειας διέλευσης και Γραμμικού Πάρκου

Πάτρα – Τρένο: Πώς απαντούν τα κόμματα στην επιστολή Πελετίδη; - Κουνάβης, Σιδηρόπουλος και Μοίραλης τοποθετούνταιΟ γραμματέας της νομαρχιακής επιτροπής του ΠΑΣΟΚ στην Αχαΐας και δημοτικός σύμβουλος Νίκος Μοίραλης απαντά στην επιστολή Πελετίδη με το θεσμικό του ρόλο υπενθυμίζοντας ότι εξαρχής έχει ταχθεί υπέρ της πλήρους υπογειοποίησης και στην πράξη.

«Οι κανόνες, η νομοθεσία ισχύουν και για τους επόμενους και επομένως εμείς ως τωρινό δημοτικό συμβούλιο δεν μπορούμε παρά να λάβουμε υπόψιν μας το ΓΠΣ και να οριοθετήσουμε την υπόγεια διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον σταθμό του Ρίου και τη δημιουργία γραμμικού πάρκου.  Πολλάκις έχει συζητηθεί το θέμα και η δημοτική παράταξη μας, όχι μόνο λεκτικά, αλλά και κινηματικά έχει στηρίξει την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Με τη διττή μας υπόσταση ως δημοτικοί σύμβουλοι, αλλά κι ως στελέχη του ΠΑΣΟΚ με κυρίαρχο μοτίβο την αγάπη μας για την Πάτρα και την υπεράσπιση των συμφερόντων της πόλης μας εκφράσαμε την άποψη μας για υπόγεια διέλευση του σιδηροδρόμου» τονίζει ο κ. Μοίραλης και συνεχίζει:

«Η προηγούμενη, αλλά και η τωρινή κυβέρνηση δεσμεύτηκαν στον δήμαρχο Πατρέων, στον πρώτο πολίτη της 3ης μεγαλύτερης πόλης της χώρας, πως τα χρήματα υφίστανται και πως οι μελέτες είναι βιώσιμες, λειτουργικές και εφαρμόσιμες. Οτιδήποτε λιγότερο δεν μας αφορά και μας βρίσκει αντίθετους. Σε οποιαδήποτε μελλοντική κινητοποίηση, δράση, συζήτηση, χρειαστεί θα είμαστε παρόντες για να επικαιροποιήσουμε την αταλάντευτη πίστη μας πως η Πάτρα έχει ανάγκη να δει το τρένο να φτάνει στο νέο λιμάνι με υπόγεια διέλευση και συγχρόνως να πραγματοποιηθεί το γραμμικό πάρκο που θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των Πατρινών. Η πόλη είναι πάνω από τα κόμματα μας και έχουν χρέος να περάσουμε το μήνυμα μας προς τους κομματικούς μας οργανισμούς. Ως ΠΑΣΟΚ Αχαΐας μέχρι στιγμής έχουμε κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε».

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ