Πάτρα: «Βράζουν» οι επιβάτες για το τρένο – Έντονες διαμαρτυρίες για καθυστερήσεις

Έντονες διαμαρτυρίες καθώς σε καθημερινή βάση καταγράφονται 15λεπτες καθυστερήσεις στην αναχώρηση συρμών του Προαστιακού της Πάτρας, και στους δύο κλάδους του τρένου, χωρίς να δίνεται εξήγηση.

Πάτρα

Σε καθημερινό φαινόμενο και νέα κανονικότητα, έχουν μετατραπεί πλέον οι καθυστερήσεις στην αναχώρηση και την άφιξη των συρμών του Προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας, είτε πρόκειται για τα δρομολόγια του νότιου κλάδου, είτε για αυτά του βόρειου.

Οι καθυστερήσεις είναι διάρκειας 15 – 20 λεπτών, με αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό να εκφράζει δημόσια τις διαμαρτυρίες του και την αγανάκτησή του, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

– «Εμπιστεύτηκα το παιδί μου να πάει Καστελόκαμπο για μπάνιο με το… τρένο, ακόμα δεν έχει πάει για να τους φέρει για Πάτρα… 23:40!!! Απαράδεκτοι… φταίμε όμως και εμείς που δεν κάνουμε τον χαμό… Ούτε μια συγγνώμη!!!», αναφέρει Πατρινός στο Facebook.

– Ενας άλλος επιβάτης από τα Καμίνια εκδηλώνει και αυτός δημόσια την αγανάκτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την αναμονή 20 λεπτών: «Λοιπόν το 5:30 από Πάτρα – Αγιο Ανδρέα, έφτασε παρά δέκα. Αγιος Ανδρέας – Καμίνια το τελευταίο έφυγε στις 6:15».

– «Απαράδεκτο!!! Στη στάση των Μποζαϊτίκων οι πόρτες άνοιξαν για ελάχιστα δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα τόσο να μείνουν επιβάτες εκτός, όσο και να κινδυνέψουμε να τραυματιστούμε! Ο οδηγός έφυγε και έτσι έμειναν τουλάχιστον δέκα άτομα εκτός τρένου», αναφέρει άλλος επιβάτης, που είδε τις πόρτες του συρμού να κλείνουν απροειδοποίητα.

Για άλλη μία φορά χθες, η Hellenic Train ενημέρωνε μέσω της εφαρμογής Telegram για τις καθυστερήσεις στην αναχώρηση διαφόρων συρμών του Προαστιακού της Πάτρας, που πολλές φορές έχουν ως αποτέλεσμα, ακόμα και την παράλειψη ενός δρομολογίου.

Χθες Τρίτη μέχρι το απόγευμα είχαν σημειωθεί τρεις καθυστερημένες αναχωρήσεις συρμών. Μια στις 10:30 το πρωί στο δρομολόγιο Αγιος Ανδρέας – Ρίο, διάρκειας 12 λεπτών και δύο ακόμα στο δρομολόγιο Κάτω Αχαΐα – Αγ. Ανδρέας στις 10:28 και στις 11:00 διάρκειας 15 και 16 λεπτών αντίστοιχα.

Το Σάββατο είχε προηγηθεί μια ακόμα καθυστερημένη αναχώρηση διάρκειας 20 λεπτών στο δρομολόγιο Αγιος Ανδρέας – Ρίο, ενώ την Παρασκευή «έσπασαν» τα νεύρα των επιβατών, καθώς σημειώθηκαν τέσσερις καθυστερημένες αναχωρήσεις, τόσο προς τον βόρειο, όσο και προς τον νότιο κλάδο, όλες τους διάρκειας 15 λεπτών.

Η κατάσταση αυτή, συζητείται έντονα μεταξύ των χρηστών του μέσου, που κατά τους καλοκαιρινούς μήνες αυξάνονται κατακόρυφα λόγω της μετακίνησης πολλών ατόμων προς τις κοντινές παραλίες της περιοχής.

Οι αιτίες αυτών των καθυστερήσεων δεν είναι ξεκάθαρες. Οσοι παρακολουθούν τη λειτουργία του τρένου, αναφέρουν ότι αν για κάποιο λόγο καθυστερήσει ένας συρμός από την Κάτω Αχαΐα, τότε προκαλείται διαταραχή του προγράμματος των δρομολογίων καθώς υπάρχει ανταπόκριση μεταξύ των δύο κλάδων.

ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ

Ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου Σταύρος Πήλιος, επιβεβαίωσε στην «Π» ότι οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια του Προαστιακού της Πάτρας, δυστυχώς είναι μια παγιωμένη κατάσταση που όμως δεν έχει εξηγηθεί από τη Hellenic Train.

Η λειτουργικότητα της σιδηροδρομικής γραμμής διατηρήθηκε από τους εργαζόμενους της συντήρησης του ΟΣΕ στην Πάτρα «με νύχια και με δόντια» σε ικανοποιητικό επίπεδο, πρόσθεσε ο κ. Πήλιος, με αποτέλεσμα, ακόμα και στις καυτές ημέρες του Ιουλίου, όταν ο υδράργυρος έσπαζε θερμόμετρα, η σιδηροτροχιά να μην υποστεί στρεβλώσεις.

Παρ΄όλα αυτά, τα δρομολόγια συνεχίζουν να βγαίνουν εκτός προγράμματος λόγω αυτών των καθυστερήσεων, ενώ η έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ των δύο βασικών επιχειρήσεων που είναι επιφορτισμένες με την εύρυθμη λειτουργία του τρένου, φαίνεται πως είναι μια παγιωμένη κατάσταση που επιτείνει τα προβλήματα.

Την ίδια στιγμή, η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης, πανηγυρίζει για μια απλή ανακαίνιση του χώρου προσωπικού έλξης στην Πάτρα που έγινε μετά από χρόνια και με ανακοίνωσή της, τονίζει ότι ο Προαστιακός πρέπει να ενισχυθεί και η πόλη να συνδεθεί με την Αθήνα και τον Πύργο σιδηροδρομικά.

Ωστόσο, το συνεργείο συντήρησης του ΟΣΕ στον σταθμό του Αγίου Διονυσίου, παραμένει χωρίς την απαιτούμενη ενίσχυση σε προσωπικό παρά τις συνεχείς εκκλήσεις και αναμένει με αγωνία πότε θα ξεκινήσει η εργολαβία της βαριάς συντήρησης της γραμμής, που σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα γίνει το προσεχές φθινόπωρο και οι αρμόδιοι υπόσχονται πως με αυτό τον τρόπο θα εκλείψουν και τα προβλήματα στα δρομολόγια.