Πατραϊκός: Blame game για το ναυάγιο στους υδρογονάνθρακες – Πως απαντούν τα λιμάνια Πατρών και Αιγίου

Να θυμίσουμε πως η κοινοπραξία είχε υποβάλει τον Ιανουάριο του 2020 αίτημα προς την ΕΔΕΥ για 18μηνη παράταση για την ολοκλήρωση των εργασιών της δεύτερης φάσης του βασικού σταδίου ερευνών.

Πατραϊκός: Blame game για το ναυάγιο στους υδρογονάνθρακες – Πως απαντούν τα λιμάνια Πατρών και Αιγίου

Τελικά γιατί οι εταιρείες ερευνών υδρογονανθράκων εγκατέλειψαν τη Δυτική Ελλάδα, αφήνοντας με τόσο άδοξο τρόπο ένα δεκαετές σχέδιο, χωρίς να γίνει καν η παραμικρή απόπειρα εντοπισμού κοιτάσματος;

Επίσημα δεν υπάρχει ακόμα κάποια εξήγηση από την πλευρά των εταιρειών, των διαχειριστών ή της κυβέρνησης. Ομως, η «Π» πληροφορείται με ανησυχία ότι στην «αγορά» διαδίδεται μια πλασματική εικόνα για τα πραγματικά αίτια της αποχώρησης των ενεργειακών ομίλων από τις θαλάσσιες παραχωρήσεις της Δυτικής Ελλάδας, προκειμένου να δικαιολογηθούν τα… αδικαιολόγητα.

Μάλιστα στην «Π» φτάνουν πληροφορίες για φήμες που επιχειρούν να ρίξουν την ευθύνη στις διοικήσεις των λιμανιών Πατρών και Αιγίου, ότι δεν παρείχαν υποστήριξη για την ανάπτυξη των ερευνητικών γεωτρήσεων ή στο… αρνητικό κλίμα που επικρατούσε στην περιοχή για τις γεωτρήσεις.
Το ζήτημα αφορά, κατά κύριο λόγο, την αποχώρηση της κοινοπραξίας ΕΛΠΕ – Energean Oil&Gas από το μπλοκ του δυτικού Πατραϊκού, για το οποίο υπήρχαν βάσιμες ενδείξεις ύπαρξης κοιτασμάτων τουλάχιστον 100 εκατ. βαρελιών πετρελαίου.

Να θυμίσουμε πως η κοινοπραξία είχε υποβάλει τον Ιανουάριο του 2020 αίτημα προς την ΕΔΕΥ για 18μηνη παράταση για την ολοκλήρωση των εργασιών της δεύτερης φάσης του βασικού σταδίου ερευνών. Τότε η κοινοπραξία είχε επικαλεστεί προβλήματα ελλείψεων λιμενικών υποδομών, που θα μπορούσαν να υποδεχθούν το γεωτρύπανο αλλά και τον υπόλοιπο αναγκαίο εξοπλισμό που απαιτείται για μια τόσο απαιτητική και εξειδικευμένη εργασία.

Νεότερες πληροφορίες, που ήρθαν σε γνώση της «Π», ανέφεραν ότι σε πηγαδάκια της έκθεσης EMC2021 που έγινε στη Λευκωσία την προηγούμενη εβδομάδα ειπώθηκε από εταιρείες που συμμετείχαν στον δυτικό Πατραϊκό, ότι η επίσημη δικαιολογία για την απόσυρση από την παραχώρηση, είναι οι λιμενικές εγκαταστάσεις καθώς «δεν είναι διαθέσιμες, ούτε πρόθυμες οι αρχές του λιμανιού της Πάτρας και του Αιγίου να βοηθήσουν, αλλά ούτε είναι τεχνικά αποδεκτές».

Η «Π», όπως ήταν φυσικό, στράφηκε προς την πλευρά των διοικήσεων των δύο λιμένων της Αχαΐας, όπου έγιναν κρούσεις για να διερευνηθεί η δυνατότητα παροχής τεχνικής υποστήριξης στις γεωτρήσεις που εγκαταλείφθηκαν, για να λάβει την κατηγορηματική διαβεβαίωση, και από τις δύο πλευρές, ότι όποια πληροφορία ζητήθηκε από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, τους παρασχέθηκε.

Δώσαμε στα ΕΛΠΕ ό,τι ζήτησαν

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Τσώνης, επιβεβαίωσε ότι εταιρείες που ενδιαφέρονταν να αναλάβουν την ερευνητική γεώτρηση στον δυτικό Πατραϊκό, είχαν με επιστολή τους ζητήσει τεχνικές πληροφορίες για τις δυνατότητες και τις διαθεσιμότητες του νότιου λιμένα. Πέραν αυτού όμως, ουδεμία άλλη επαφή επίσημη ή ανεπίσημη υπήρξε μεταξύ των δύο πλευρών, τόνισε στην «Π» ο κ. Τσώνης.

Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιάλειας Βασίλης Χριστόπουλος, στο ίδιο μήκος κύματος, είπε στην «Π» ότι στην περίπτωση του νέου λιμανιού Αιγίου, ενδιαφερόμενες εταιρείες για την ερευνητική γεώτρηση του δυτικού Πατραϊκού, είχαν ζητήσει τεχνικές πληροφορίες. «Ηρθαν κάποια στιγμή πραγματογνώμονες. Τους δώσαμε ό,τι τεχνικό στοιχείο ζήτησαν, μελέτες, τα πάντα. Από τότε όμως, δεν είχαμε καμία συνέχεια στην επικοινωνία μας», τόνισε στην «Π» ο κ. Χριστόπουλος.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ