Πατρών-Πύργου: Εκλεισαν οι τελευταίες εκκρεμότητες, πότε θα παραδοθεί το πρώτο τμήμα

Κατατέθηκε το αίτημα και για τα 120 εκατ. του παράπλευρου οδικού δικτύου και των αντιπλημμυρικών.

Πατρών-Πύργου
Ξεκαθαρίστηκαν και οι τελευταίες εκκρεμότητες με την παραχωρησιούχο του Πάτρα -Πύργος, Ολυμπία Οδό, η οποία θα λάβει επιπλέον 115 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου.

Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που δημοσιεύθηκε τη Μ. Τρίτη στη «Διαύγεια», εντάχθηκε πράξη με το συγκεκριμένο ποσό, «εξαιτίας γεγονότων καθυστέρησης και γεγονότος ανωτέρας βίας», που δεν αναλύεται περαιτέρω.

Να σημειωθεί ότι το ποσό αυτό, είναι επιπλέον των περίπου 300 εκατ. ευρώ που είχε οριστεί ως αρχικό κόστος για την κατασκευή του οδικού άξονα και σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, οφείλεται σε καθυστερήσεις αλλά και σε διαιτητικές αποφάσεις. Η εταιρεία είχε προσφύγει στη διαιτησία για οικονομικές διεκδικήσεις, λόγω του επιπλέον κόστους κατασκευής που προέκυψε μετά τις μεγάλες αυξήσεις των κατασκευαστικών υλικών από την έκρηξη του πληθωρισμού πριν από δύο χρόνια.

Να σημειωθεί ακόμα ότι εκτός από τα παραπάνω ποσά, την προηγούμενη Πέμπτη υποβλήθηκε από την αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών και αίτημα για επιπλέον χρηματοδότηση 120 εκ. ευρώ, για τα συνοδά έργα του Πάτρα – Πύργος.

Σημαντικό συνοδό έργο του αυτοκινητόδρομου αποτελεί η σύνδεση του με τις αστικές περιοχές που διέρχεται και κυρίως με τις πόλεις του Πύργου, της Αμαλιάδας, της Γαστούνης, της Κυλλήνης, με το αεροδρόμιο του Αράξου, την Κάτω Αχαΐα και την ΒΙΠΕ Πάτρας, καθώς και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις σε 17 σημεία.

Η συμφωνία προβλέπει τις ημερομηνίες λειτουργικής παράδοσης του οδικού άξονα εντός του 2025 και συγκεκριμένα, στα τέλη του προσεχούς Ιουλίου για το τμήμα Πύργος – Κάτω Αχαΐα και στα τέλη Νοεμβρίου για το τμήμα Κάτω Αχαΐα – Μιντιλόγλι, δίνοντας τέλος σε μια περιπέτεια περίπου δύο δεκαετιών και ειδικά μετά το 2012 όταν όλο το τμήμα της Ολυμπίας Οδού μετά την Πάτρα, βγήκε από την παραχώρηση λόγω της οικονομικής κρίσης.

Στο μεταξύ, ο νέος υπουργός Υποδομών, Χρίστος Δήμας, έκανε γνωστό χθες, ότι μια από τις καινοτομίες στον νέο αυτοκινητόδρομο θα είναι η εφαρμογή συστήματος διοδίων που βασίζεται στη χρήση, μελετώντας τη δυνατότητα εφαρμογής του και σε άλλα σημεία της χώρας. Τα διόδια θα χρεώνονται ανάλογα με τα χλμ. χρήσης και θα πληρώνονται από τους οδηγούς, βγαίνοντας από τον οδικό άξονα.

 

Διαβάστε επίσης

Αυξάνει την ασφάλεια ο Δήμος Πατρέων σε εγκαταστάσεις: “Big Brother” σε 7 κτίρια

Πάτρα: Άγριος ξυλοδαρμός 16χρονου από ομάδα ανηλίκων – Τον γρονθοκοπούσαν στο πρόσωπο

Πάτρα: Οβελίας για όλα τα βαλάντια αλλά με υποτονική κίνηση

Μυστήριο με τον θάνατο ψαρά από την Κατοχή – Βρέθηκε νεκρός στην Κυλλήνη με χτυπήματα στο κεφάλι και χωρίς ρούχα

Θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός: Πώς είδε η Ελλάδα την αντίδραση της Τουρκίας

Καιρός Πάσχα: Αδειάζουν οι πόλεις για τις γιορτές – Ο καιρός των επόμενων ημέρων

«Δεν κάναμε τίποτα τυχαία», η απάντηση της Αννίτας Κουμούση στην κριτική για την αναστήλωση του Ρωμαϊκού Ωδείου