Πολυτάλαντο και οδηγοκεντρικό Ford Puma
O οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του νέου Ford Puma ενισχύεται από τα 5 διαφορετικά προφίλ οδήγησης
Το Ford Puma διαθέτει όλα τα εχέγγυα και στοιχεία που το έχουν ήδη καταστήσει πρωταγωνιστή στην αρένα των B-SUV.
Όπως η πρακτικότητα, η «πολυφωνία» σε ότι αφορά τις διαθέσιμες εκδόσεις, οι άπλετοι χώροι, η ποιότητα στο εσωτερικό και οδηγοκεντρική συμπεριφορά στο δρόμο.
Η Ford φαίνεται ότι διαθέτει τη μαγική συνταγή και στην κατηγορία των B-SUV προσφέροντας μια ολοκληρωμένη σε κάθε της πτυχή πρόταση, με σύγχρονο σχεδιασμό και πολλούς ακόμα κρυφούς και φανερούς άσσους στο μανίκι της.
Ένας από αυτούς είναι και η πολυφωνία σε ό,τι αφορά τα συστήματα μετάδοσης. Που, για την περίσταση, έχουν ως αιχμή του δόρατος την ήπια υβριδική τεχνολογία των 48V της Ford που για την περίσταση συνδυάζεται με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) η οποία προσφέρει ισχύ 11.5 kW και παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα «συνοδεύοντας» τον γνωστό EcoBoost βενζινοκινητήρα του 1,0 λίτρου της Ford.
Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον χαμηλών τριβών 3κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το «αυτορυθμιζόμενο» ήπιο υβριδικό σύστημα του νέου Puma παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.
Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως η παρουσία της μίζας/γεννήτριας επέτρεψε στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή.
Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.
Εκτός από την εν λόγω μονάδα, η Ford προστάσει επίσης δύο ακόμα εκδόσεις. Η πρώτη είναι η πετρελαιοκίνητη, με τον καταξιωμένο και οικονομικό κινητήρα 1.5L EcoBlue να προσφέρει μια ισορροπημένη απόδοση (120 ίπποι) συνδυάζοντας επιδόσεις, ομαλή λειτουργία και πολύ χαμηλή κατανάλωση.
Στην κορυφή της γκάμας του νέου Ford Puma βρίσκεται η έκδοση ST. Εδώ, το «παρών» κάτω από το εμπρός καπό δίνει ο γνώριμος 1.500άρης EcoBoost κινητήρας της Ford με τους 3 κυλίνδρους και το σύστημα έμμεσου και άμεσου ψεκασμού, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 200 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή που φτάνει στα 320 Nm στις 2.500-3.000 σ.α.λ. Στο πλευρό του στέκονται οι διαφορετικές βάσεις στις οποίες εδράζεται, το σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου (για περισσότερη οικονομία στο ρολάρισμα), ένα σπορτίφ και εύηχο, σύμφωνα με την Ford, σύστημα εξαγωγής με την ενσωματωμένη πολλαπλή, το σύστημα Twin Variable Cam Timing και – φυσικά – ένα χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, με πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης σε σύγκριση με εκείνη του Fiesta ST.
O οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του νέου Ford Puma ενισχύεται από τα 5 διαφορετικά προφίλ οδήγησης, τα οποία είναι τα Normal, ECO, Sport, Slippery και Trail, ενώ για περισσότερη ευκολία και άνεση το νέο Puma είναι διαθέσιμο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Το προηγμένο αυτό κιβώτιο της Ford βελτιώνει περαιτέρω τις επιταχύνσεις εν κινήσει προσφέροντας συγχρόνως ευκολία στην πόλη, σπορτίφ χαρακτηριστικά, μειωμένες εκπομπές ρύπων και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News