Προαστιακός: Κόβει-ράβει δρομολόγια – Αλλαγή ωραρίων στις αναχωρήσεις των τρένων αλλά και προσθήκες

Μετά τον εκτροχιασμό τρένου και τις καθυστερήσεις, οι υπεύθυνοι αναγκάζονται σε ακύρωση του τμήματος Καμίνια-Κάτω Αχαΐα. Εντονη αντίδραση του νέου δημάρχου Γρ. Αλεξόπουλου.

Προαστιακός Η κατάρρευση της λειτουργίας των συρμών οδήγησε σε απώλεια χρηστών

Εφτασε ο κόμπος στο χτένι με τις ανατροπές στο πρόγραμμα των δρομολογίων του προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας. Μετά το δυστύχημα των Τεμπών η κατάσταση είχε επιδεινωθεί, καθώς η μείωση της ταχύτητας των συρμών οδήγησε σε καθυστερήσεις ανταποκρίσεων μεταξύ βόρειου και νότιου κλάδου από τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα.

Μετά τον εκτροχιασμό του τρένου τον περασμένο Νοέμβριο στην έξοδο του παλιού λιμανιού, το σύστημα αποδιοργανώθηκε πλήρως και καθημερινά οι καθυστερήσεις των αναχωρήσεων και των αφίξεων κυμαίνονται από 30 έως και 50 λεπτά, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η Hellenic Train αναγκάζεται να προχωρήσει σε ακυρώσεις δρομολογίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε χθες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Βασίλης Γκλαβάς, εκπρόσωπος της κίνησης Φίλοι του Προαστιακού της Πάτρας, η εταιρεία αναμένεται να προχωρήσει από το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου σε αναδιοργάνωση των δρομολογίων με τα εξής δραστικά μέτρα:

– Διακοπή των δρομολογίων στο τμήμα Καμίνια-Κ. Αχαΐα έως ότου αναταχθεί η γραμμή χωρίς να αντικατασταθούν με λεωφορεία.

– Αλλαγή ωραρίων στις αναχωρήσεις των τρένων.

– Προσθήκη 3 δρομολογίων στον νότιο κλάδο μέχρι τα Καμίνια.

Η ανακοίνωση της Hellenic Train αναφέρει για τα νέα δρομολόγια:

Η Hellenic Train ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι, από το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023, επέρχονται τροποποιήσεις και μεταβολές σε δρομολόγια ορισμένων γραμμών: Άγιος Ανδρέας – Καμίνια – Κάτω Αχαΐα

-Άγιος Ανδρέας – Καμίνια (9 δρομολόγια) με πρόσθεση 3 νέων δρομολογίων.
-Άγιος Ανδρέας – Κάτω Αχαΐα (6 δρομολόγια)
-Σιδηροδρομική κυκλοφορία Άγιος Ανδρέας – Καμίνια. Υποκατάσταση με λεωφορεία στο τμήμα Καμίνια – Κάτω Αχαΐα.

Να σημειωθεί ότι και η κίνηση είχε προτείνει τα συγκεκριμένα μέτρα, καθώς το πρόγραμμα των δρομολογίων έχει εκτροχιαστεί σε σημείο κατάρρευσης με τεράστιες απώλειες επιβατικού κοινού και της αξιοπιστίας του μέσου.

Τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί έχουν παίξει ρόλο στην εμπορικότητα και στην ανταπόκριση του κοινού, αφού οι επιβάτες έχουν μειωθεί, όπως παραδέχθηκε προ ημερών σε δημόσια τοποθέτησή του και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, ο οποίος πρόσθεσε ότι από τον Μάρτιο του 2024 ο προαστιακός της Πάτρας θα επανέλθει στην κανονικότητά του, καθώς ο οργανισμός έχει βγάλει δύο εργολαβίες για τη συντήρηση της γραμμής.
Πάντως, για το περίφημο έργο αποκατάστασης των προβλημάτων των γραμμών, (ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε το Μάιο), αναμένεται από μέρα σε μέρα.

Την ίδια στιγμή, εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο επιβεβαιώνουν την πολύ κακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι σιδηροδρομικές γραμμές στην Πάτρα που έχει ως συνέπεια οι συρμοί να κινούνται με πολύ μικρές ταχύτητες ακόμα και ως 6 χλμ./ώρα σε τμήματα της διαδρομής. Παράλληλα, αναφέρουν ότι οι συρμοί που χρησιμοποιεί η Hellenic Train είναι ακατάλληλοι για τη γραμμή.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΣΩ ΤΗΣ «Π»

Προαστιακός

Για το θέμα, ο νέος δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Γρήγορης Αλεξόπουλος, μιλώντας στην «Πελοπόννησο», δήλωσε: «Εφόσον γίνει κάτι τέτοιο και κοπούν δρομολόγια θα είναι άσχημο για τη περιοχή και σας δηλώνω από τώρα ότι θα αναλάβουμε πρωτοβουλία ως δήμος. Είναι πάγια η θέση μας το τρένο να αποτελέσει μέσο μεταφοράς που να μας συνδέει με το κέντρο της Πάτρας. Θέλουμε όμως ένα τρένο με ασφάλεια και που να είναι βιώσιμο. Επρεπε, ήδη, ο Δήμος να είχε αναλάβει τέτοιες πρωτοβουλίες και εμείς από τη δική μας πλευρά θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε το τραμ να συνεχίσει τα δρομολόγια από και προς την Κάτω Αχαΐα».