Προαστιακός Πάτρας: Ξεκινά το μεγάλο έργο συντήρησης της γραμμής
Προ των πυλών η ανάταξη του τοπικού σιδηρόδρομου για να βελτιωθεί η ασφάλεια και να αυξηθεί η ταχύτητα του τρένου από Αγ. Βασίλειο-Κ. Αχαΐα.
Στη γραμμή της αφετηρίας βρίσκεται η εργολαβία συντήρησης και ανάταξης της σιδηροδρομικής γραμμής του Προαστιακού της Πάτρας, με την οποία θα βελτιωθούν οι συνθήκες ασφάλειας του τρένου και θα επιτραπεί η αύξηση της ταχύτητας των δρομολογίων.
Η σύμβαση μεταξύ του ΟΣΕ και της αναδόχου κοινοπραξίας «Ρήγας – Θέμελη» που αναδείχθηκε μειοδότης για την εργολαβία προϋπολογισμού 1,3 εκατ. ευρώ, υπεγράφη από τα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου και οι τυπικές διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί. Αυτό που απομένει για να ξεκινήσουν τα έργα είναι η προετοιμασία του εργολάβου σε επίπεδο μελετών εφαρμογής και εγκατάστασης.
Οι εργασίες θα γίνουν στα τμήματα της γραμμής του τρένου, μεταξύ των σταθμών Ρίου-Αγίου Διονυσίου-Πάτρας-Αγίου Ανδρέα-Κάτω Αχαΐας και αφορούν στη συντήρηση της υπό κυκλοφορίας μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής, που διέρχεται από τον ιστό της πόλης.
Η εργολαβία περιλαμβάνει:
– Εργασίες προληπτικής συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής.
-> Εργασίες διορθωτικής συντήρησης της επιδομής των σιδηροδρομικών γραμμών όπου προβλέπεται εξυγίανση της σιδηροδρομικής υποδομής και στρώση νέας γραμμής σε μήκος 416 μέτρων, στο τμήμα μεταξύ σιδηροδρομικού σταθμού Πάτρας και σιδηροδρομικού σταθμού Αγίου Ανδρέα, και αντικατάσταση των υλικών επιδομής σε εντοπισμένα τμήματα που παρουσιάζουν φθορές λόγω χρήσης.
– Επίσης, προβλέπονται εργασίες μετατροπής και κατασκευή στεγάστρου στον σιδηροδρομικό σταθμό του Αγ. Ανδρέα, μήκους 40 μέτρων για τη στέγαση των βαρέων μηχανημάτων γραμμής.
Να σημειωθεί ότι οι απαιτούμενες εργασίες θα εκτελούνται σε νυχτερινό ωράριο, με αποκοπή κυκλοφορίας έως 7 ώρες, ωστόσο, όπως αναφέρουν στελέχη του τεχνικού κλάδου του ΟΣΕ στην Πάτρα, σε κάποια τμήματα όπου οι εργασίες θα είναι βαριές, θα χρειαστεί να διακοπούν για πολλές ώρες τα δρομολόγια του τρένου. «Οπως καταλαβαίνετε, η αντικατάσταση της γραμμής από την Τριών Συμμάχων μέχρι τον Αγιο Ανδρέα δεν μπορεί να γίνει σε ένα βράδυ» ανέφεραν χαρακτηριστικά στην «Πελοπόννησο» οι ίδιες πηγές.
Η γραμμή του Προαστιακού σήμερα είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση και θα έπρεπε πολλά σημεία να έχουν αντικατασταθεί πλήρως εδώ και πολύ καιρό. Μάλιστα, εκτιμάται πως αν δεν γινόταν ο εκτροχιασμός του τρένου στις 22 Νοεμβρίου του 2023, ίσως η εργολαβία να μην είχε φτάσει ακόμα σε σημείο εκκίνησης.
Ο ΟΣΕ επιδιώκει με την παρούσα εργολαβία την ασφαλή διέλευση των συρμών του Προαστιακού της Πάτρας, κατάργηση των βραδυποριών και αύξηση της ταχύτητας του τρένου, που θα επιτρέψει την πλήρη λειτουργία του νότιου κλάδου μέχρι την Κάτω Αχαΐα και την ανταπόκριση των δρομολογίων με αυτά του βόρειου κλάδου προς Ρίο.
Πάντως, στελέχη του ΟΣΕ στην Πάτρα εξακολουθούν να στηλιτεύουν το γεγονός ότι το τοπικό συνεργείο συντήρησης δεν ενισχύθηκε με το αναγκαίο προσωπικό και, όπως προειδοποιούν, η σημερινή εργολαβία που θα πληρωθεί με 1,3 εκατ. ευρώ μπορεί να αποδειχθεί «μια τρύπα στο νερό» καθώς η γραμμή χρειάζεται καθημερινή επιτήρηση και τακτική συντήρηση, λόγω της ιδιομορφίας της να εφάπτεται στο έδαφος και να παρουσιάζει συχνά προβλήματα και στρεβλώσεις.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News