RGC 2022 – Καραμανλής για τρένο: Προσπαθούμε να υπογειοποιήσουμε το κομμάτι Ρίο-Κανελλοπούλου

Πατρών-Πύργου, τρένο, υπογειοποίηση και η σημασία της σύνδεσης των λιμανιών με το σιδηρόδρομο απασχόλησαν τη συζήτηση της Αλεξάνδρας Κασσίμη με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Τι απάντησε ο Κ. Πελετίδης για το τρένο

RGC 2022

Με αρκετές σημαντικές ειδήσεις ξεκίνησε το Regional Growth Conference 2022 και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.
Η δημοσιογράφος της εφημερίδας «Καθημερινή» Αλεξάνδρα Κασσίμη είχε την ευκαιρία να μιλήσει με τον Υπουργό για την εξέλιξη των πολλών έργων που εκτελούνται αυτή την περίοδο, αλλά και για τα χρονοδιαγράμματα των έργων και κατά πόσο μπορούν να τηρηθούν.

Για την Πατρών Πύργου

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε εκτενή αναφορά για την πορεία της νέας Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου που κατασκευάζεται: «Ο δρόμος έχει ταλαιπωρήσει την περιοχή για πάνω από 15 χρόνια. Εμείς είπαμε την αλήθεια, το έργο με κατάτμηση δεν μπορούσε να γίνει και είχαμε αμφιβολίες αν μπορούσε να γίνει αυτός ο σχεδιασμός. Περάσαμε από δύσκολες διαπραγματεύσεις με την Ευρώπη. Πήγαμε το έργο στον παραχωρησιούχο για να είμαστε σίγουροι πως θα γίνει εντός 36 μηνών. Πλέον τα εργοτάξια είναι έτοιμα και έχει ξεκινήσει η εργολαβία. Ο δρόμος είναι σημαντικό κομμάτι για να βελτιώσουμε την ασφάλεια. Σε 36 μήνες θα είναι έτοιμος ο δρόμος. Είναι εύκολο έργο, πεδινό και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Τμηματικά μπορεί να παραδίδεται πιο νωρίς ο δρόμος»

Επαναλειτουργία γραμμής τρένου Πάτρα-Πύργος

Αναφορικά με την επαναλειτουργία της γραμμής του τρένου Πάτρα-Πύργος, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι δημοπρατείται σε ένα μήνα από σήμερα η μετρική γραμμή του Πάτρα-Πύργος και υπάρχει ελπίδα συμβασιοποίησης εντός του 2022. «Θέτουμε χρονοδιαγράμματα και από αυτά κρινόμαστε» είπε ο κ. Καραμανλής. Παράλληλα έκανε γνωστό πως θα γίνει πρώτα η ανάταξη της υπάρχουσας γραμμής και μετά θα γίνει το έργο για την ηλεκτροκίνηση προϋπολογισμού 79 εκατ. ευρώ.

Τρένο Ρίο-Λιμάνι και υπογειοποίηση

Για αρκετή ώρα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με την Αθήνα, αλλά και το «καυτό» ζήτημα της σύνδεσης του τρένου με το λιμάνι της πόλης και αν θα είναι υπογειοποιημένη η γραμμή στο σύνολό της. Είπε συγκεκριμένα:
«Εχουμε μια γραμμή που διασχίζει την πόλη. Συζητάμε για χρόνια πως θα συνδεθεί το λιμάνι με το τρένο. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας και έχει εμπορικό ενδιαφέρον. Στόχος μας είναι να γίνει στο μεγαλύτερο βαθμό του υπογειοποιημένο. Αυτή τη στιγμή έχουμε μεγάλο μέρος υπογειοποιημένο και ακούμε με προσοχή το Δήμο Πατρέων. Θα προσπαθήσουμε να υπογειοποιήσουμε το κομμάτι που ζητάει ο Δήμος. Αλλά το μεγαλύτερο μέρος είναι σίγουρα υπογειοποιημένο.

Θα έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για αυτά τα έργα. Είναι έργα στην καρδιά της Πράσινης Ευρώπης. Κάνουμε τα αυτονόητα, συνδέουμε τα λιμάνια με το σιδηρόδρομο και το κάνουμε σε Πάτρα, Πειραιά, Αλεξανδρούπολη. Θέλουμε η Ελλάδα να γίνει κόμβος μεταφορών».

Ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης που βρίσκεται στο συνέδριο της «Π» στην ομιλία του από το βήμα, απάντησε στον Κ. Καραμανλή για το θέμα του τρένου.

«Δεν είμαστε αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση. Είμαστε εδώ για να λύνουμε προβλήματα. Οσο έχουμε κοινό νου, θα λύνουμε τα προβλήματα. Θεωρούμε θετικό το γεγονός ότι κερδίσαμε 5,1 χιλιόμετρα υπογειοποίησης. Για εμάς δεν είναι αμελητέο και κατακτήθηκε επειδή είχαμε εποικοδομητική συζήτηση με την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και τον Κώστα Καραμανλή και τους Υφυπουργούς. Στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας λέμε πως θέλουμε να βγάλουμε τα αυτοκίνητα από τη μέση και να βάλουμε δημόσια μέσα μεταφοράς, ποδηλατόδρομους και τα πόδια μας. Εχουν μείνει τρία χιλιόμετρα και με κοινό νου θέλουμε να υπογειοποιήσουμε και αυτό το κομμάτι. Αν δεν το κάνουμε σήμερα, δεν θα γίνει ποτέ. Σκεφτόμαστε το μέλλον και λέμε πως πρέπει να υλοποιηθεί. Χάρηκα με τα όσα είπε ο κ. Καραμανλής γιατί υπάρχει συνεργασία και θέλουμε να συνεχίσει να υπάρχει».

Για Λιμάνι Αλεξανδρούπολης

«Εχουμε προφορική διαβεβαίωση πως θα ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Υλοποιούνται έργα που θα βάλουν όλα τα λιμάνια της χώρας στο χάρτη για να έχουμε ρόλο στη βιομηχανία των μεταφορών και των logistics» τόνισε.

Σκέψη για όριο ταχύτητας στις μεγάλες πόλεις

Ερωτώμενος για την Οδική Ασφάλεια, απάντησε πως υλοποιείται ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει μεγάλα έργα υποδομής, αναμόρφωση του ΚΟΚ, τη σκέψη να μειωθεί το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ προέτρεψε τους δικυκλιστές να φορούν κράνος…

Τέλος, εκτίμησε πως σε λίγο καιρό θα δούμε τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

RGC 2022

ΠΑΤΡΑ.REGIONAL GROWTH CONFERENCE 2021.ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ/EUROKINISSI .
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ Η ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ

RGC 2022

ΠΑΤΡΑ.REGIONAL GROWTH CONFERENCE 2021.ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΜΠΑΛΩΜΑΤΙΝΗ/EUROKINISSI ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ Η ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ

RGC 2022

ΠΑΤΡΑ.REGIONAL GROWTH CONFERENCE 2021.ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΜΠΑΛΩΜΑΤΙΝΗ/EUROKINISSI ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ Η ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ