Σαφής προειδοποίηση και αιχμές Χατζηδάκη προς τον Δήμο: «Tο λιμάνι θα κοιτάει με κιάλια τ’ άλλα…»

Προσκόμματα και δογματισμοί τραβούν την Πάτρα προς την αντίθετη κατεύθυνση – Αναφορές με αποδέκτη τη δημοτική αρχή, που στέκεται αρνητική σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία, με δογματισμούς κόντρα στην ανάπτυξη. Εκανε σύγκριση με Καβάλα, Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα.

αιχμές

Προειδοποιητικό σήμα για το μέλλον του λιμανιού της Πάτρας έστειλε – χθες – από το 12o Regional Growth Conference της εφημερίδας «Πελοπόννησος» ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, κάνοντας λόγο για προσκόμματα και δογματισμούς.

Οι αναφορές του υπουργού, αν και δεν είχαν δημόσιο αποδέκτη, ήταν σαφές ότι απευθύνονταν προς τη δημοτική αρχή, που στέκεται αρνητική σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία του λιμανιού και είναι ενδεικτικό ότι ο κ. Χατζηδάκης έκανε λόγο για δογματισμούς που τραβάνε την Πάτρα προς την αντίθεση κατεύθυνση από αυτή της ανάπτυξης που έχουν χαράξει άλλα λιμάνια και πόλεις της Ελλάδας.

Οι αιχμές του υπουργού εξαπολύθηκαν προς το τέλος της συζήτησης που είχε με τον πρόεδρο του ΑΜΕ-ΑΠΕ Αιμίλιο Περδικάρη για την πορεία της εθνικής οικονομίας και η κουβέντα έφτασε στις εξελίξεις σε περιφερειακό επίπεδο. Εκεί, ο κ. Χατζηδάκης,αφού έκανε αναφορές σε διάφορα έργα και χρηματοδοτήσεις, μίλησε για το λιμάνι της Πάτρας και κάνοντας σύγκριση με τα άλλα περιφερειακά λιμάνια της Καβάλας, του Ηρακλείου και της Ηγουμενίτσας τα οποία προχώρησαν κανονικά με τις παραχωρήσεις σε ιδιώτες επενδυτές, είπε χαρακτηριστικά ότι «εάν η Πάτρα μείνει με το σημερινό μοντέλο, θα κοιτάει με τα κιάλια τους υπολοίπους».

Μάλιστα, ο υπουργός έσπευσε να διευκρινίσει πως δεν έχει τίποτα με τους σημερινούς διαχειριστές του ΟΛΠΑ, που διακρίνονται από μια σύγχρονη και ικανή διοίκηση, αλλά τόνισε ότι «δεν γίνεται όλοι να πηγαίνουν μπροστά και η Πάτρα να ακολουθεί την ακριβώς αντίθετη πορεία».

αιχμές

O Kωστής Χατζηδάκης με τον Προκόπη Κόγκο στον χώρο του Peloponnisos FM 104,1 στο RGC 2024

Μετά την παρέμβασή του, ο κ. Χατζηδάκης φιλοξενήθηκε στον Peloponnisos FM 104,1, όπου του ζητήθηκαν διευκρινίσεις σχετικά με το ποιους εννοούσε, φωτογραφίζοντας για μια ακόμα φορά τον Δήμο Πατρέων, σε σχέση με την καθυστέρηση του σχεδίου παραχώρησης του νότιου λιμένα.

Συγκεκριμένα είπε: «Δεν μιλάμε για αποκρατικοποίηση, αλλά για σύμβαση παραχώρησης. Ο,τι έχει γίνει και αλλού, όπως στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη, στην Καβάλα, στο Ηράκλειο και στην Ηγουμενίτσα. Πέτυχε αυτό που κάναμε στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν τεράστια αύξηση των εσόδων και φυσικά μεγάλο όφελος για τους εργαζόμενους, καθώς είχαμε πολύ μεγάλη αύξηση των θέσεων εργασίας. Τώρα, αν η Πάτρα για λόγους δογματισμού επιμείνει στο παλιό κρατικίστικο μοντέλο, επαναλαμβάνω ότι, όχι σε πολλά χρόνια, θα κοιτάει την Ηγουμενίτσα με τα κιάλια».

Ο κ. Χατζηδάκης πιέστηκε να ονοματίσει τα εμπόδια και τα προσκόμματα και αν η Πάτρα δέχεται εξ οικείων τα βέλη και έκλεισε το θέμα, λέγοντας «εγώ δεν ήρθα ως πταισματοδίκης και να κουνάω το δάκτυλο σε κανέναν. Εγώ αυτό που λέω είναι ότι, αν κάτι πέτυχε αλλού, δεν βλέπω πραγματικά σε όρους λογικής, γιατί η Πάτρα να πηγαίνει προς την αντίθετη κατεύθυνση».

Πρέπει να κλείσει το θέμα του τρένου

Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, έκανε αναφορά και στην νέα σιδηροδρομική γραμμή της Πάτρας, αποδίδοντας τις όποιες καθυστερήσεις όχι μόνο στις ζημιές που προκάλεσε στη Θεσσαλία ο τυφώνας Daniel, αλλά εμμέσως και σε τοπικές εκκρεμότητες, «φωτογραφίζοντας» για μια ακόμα φορά την δημοτική Αρχή της Πάτρας.

Όπως είπε, «έχουμε ακόμα την εκκρεμότητα της σιδηροδρομικής γραμμής που πρέπει να συνεννοηθούμε να τελειώσει. Είναι προφανές ότι το θέμα πρέπει να κλείσει και η γραμμή κάπου να καταλήξει. Βεβαίως έτυχε η τραγωδία του Daniel, αλλά δεν μπορεί ένα κομμάτι της γραμμής στο τέλος μέχρι τη σύνδεση με το λιμάνι να παραμένει εκκρεμές. Πάλι είναι αρνητικό και για το λιμάνι της Πάτρας».

Ο κ. Χατζηδάκης έκανε αναφορά και στους αυξημένους πόρους του ΕΣΠΑ που φτάνουν τα 630 εκατ. ευρώ για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και οι οποίοι όπως είπε, διαχέονται κυρίως σε περιβαλλοντικές δράσεις και έργα αναβάθμισης των δεξιοτήτων των νέων και των εργαζομένων.

Μάλιστα, τόνισε πως η πρόκληση για τη Δυτική Ελλάδα είναι τα λεφτά να πιάσουν τόπο. «Δεν γίνονται για αυτούς που εκτελούν τα έργα αλλά για τους ανθρώπους. Το κλειδί είναι η πιστοποίηση, δηλαδή, αυτός που έκανε τα σεμινάρια πράγματι να μπορεί να το κάνει κάτι και όχι απλά να παίρνει την επιδότηση», είπε ο κ. Χατζηδάκης.

Το σχέδιο ΤΑΙΠΕΔ: Οδηγός το μοντέλο υποπαραχώρησης;

Το χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει 10 λιμάνια με τη μορφή Ανωνύμων Εταιρειών και ειδικότερα τα λιμάνια Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας.

αιχμές

Για τον νέο λιμένα Πατρών δεν έχει προσδιοριστεί τι και πως θα γίνει

Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 100% των μετοχών στις προαναφερθείσες λιμενικές εταιρείες που έχουν δικαίωμα εκμετάλλευσης των αντίστοιχων λιμανιών έως το 2042.

Η Ελληνική Δημοκρατία βρίσκεται στη διαδικασία αξιολόγησης της καταλληλότερης προσέγγισης για την ανάπτυξη αυτών των λιμανιών με την διαδικασία της πώλησης ή της παραχώρησης υποδομών και λειτουργιών.

Οι υπό παραχώρηση δραστηριότητες αφορούν την παροχή υπηρεσιών ελλιμενισμού σε εμπορικά πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού, γενικού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, σε πλοία ακτοπλοΐας, κρουαζιερόπλοια καθώς και σε τουριστικά σκάφη, αλιευτικά σκάφη και σκάφη αναψυχής, την παροχή υπηρεσιών φορτοεκφόρτωσης, αποθήκευσης και διέλευσης χύδην ξηρού και γενικού φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και τροχοφόρου φορτίου, την παροχή υπηρεσιών σε επιβάτες κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας και την παραχώρηση χώρων για την άσκηση επαγγελματικών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της εναπόθεσης και αποθήκευσης ανεμογεννητριών.

Στην περίπτωση της Πάτρας, δεν έχει προσδιοριστεί ακόμα τι σκοπεύει να κάνει το ΤΑΙΠΕΔ, ωστόσο από τις δηλώσεις του κ. Χατζηδάκη φαίνεται ότι προκρίνεται η μακροχρόνια παραχώρηση χρήσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

12ο Regional Growth Conference – Πάτρα: Εντονος πολιτικός χαρακτήρας στις σημερινές συνεδρίες, παρών ο Ανδρουλάκης

Καιρός: «Καυτός» μας υποδέχεται ο Ιούνιος, η πρόγνωση για σήμερα την Πάτρα

Τροχαίο ατύχημα στην παλαιά Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, όχημα «καρφώθηκε» στις μπάρες ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ

Λεωφόρος Συγγρού: Αυτοκίνητο «εισέβαλλε» σε καφετέρια

Παιδικοί σταθμοί: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για τα voucher, ποιους αφορούν, η διαδικασία βήμα-βήμα

Ευρωεκλογές 2024: Πότε θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της κάλπης

Αχαΐα: Εκπληξη ιερέων στον Μητσοτάκη, πώς τον υποδέχθηκαν στο Αίγιο, όπου προκύνησε! ΦΩΤΟ