Σαν σήμερα 24 Ιανουαρίου 1837 ψηφίζεται στην Ελλάδα ο πρώτος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για τις μετακινήσεις με ζώα
Σαν σήμερα πριν από 181 χρόνια ο πρώτος ΚΟΚ για τις μετακινήσεις με ζώα στη χώρα μας.
Η σελίδα του ημερολογίου έγραφε 24 Ιανουαρίου 1837, όταν ψηφίστηκε στην Ελλάδα ο πρώτος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για τις μετακινήσεις με ζώα, με τίτλο «περί των κατά τας οδούς συναντωμένων αμαξών και εφίππων».
Κάποια χρόνια ύστερα από την απελευθέρωση της Ελλάδας, το νεοσύστατο κράτος με ειδικό Διάταγμα ρύθμιζε την κυκλοφορία της εποχής, αφού τα ζώα ήταν ο μοναδικός τρόπος ως μεταφορικό μέσο.
Μετά λοιπόν από αυτήν την ψήφιση, καθορίστηκε πως σε έναν δρόμο όταν συναντιούνται άμαξες ή έφιπποι, καθένας ξεχωριστά οφείλει να υποχωρεί προς τα δεξιά για να παραμείνει ο δρόμος ελεύθερος, ενώ όταν εμφανίζονταν ταχυδρόμοι, όλοι έπρεπε να παραμερίσουν στα δεξιά των ταχυδρομικών αμαξών ή ίππων.
Οι οδοφύλακες και η ρύθμιση της κυκλοφορίας
Κατά την εποχή εκείνη υπήρχε η υποχρεωτική πληρωμή διοδίων ακόμη και για τα άλογα ή τα γαϊδουράκια, φορτωμένα ή ξεφόρτωτα. Δεν υπήρχαν τροχονόμοι και Τροχαία. Στη θέση αυτών υπήρχαν ειδικοί οδοφύλακες, οι οποίοι ήταν υπεύθυνοι και φρόντιζαν για την τήρηση του νόμου. Χαρακτηριστικό τους είχαν μια ταινία στο αριστερό μπράτσο που έφεραν και η οποία έγραφε «Βασιλικός οδοφύλαξ».
Μια από τις βασικές επισημάνσεις (άρθρο 5) ήταν ότι τα πεζοδρόμια είναι αποκλειστικά για τους πεζούς. «Επομένως απαγορεύεται να πηγαίνει έφιππος, με αμάξας και με χειραμάξας ή να διέρχεται τις εις τα παραπάτια, ή να περνά εκείθεν ζώα». Ένας νόμος, που ακόμα και…181 χρόνια μετά αποτυγχάνει να εφαρμοστεί σωστά στη χώρα.
Διαβάστε το Διάταγμα:
«Περί της καθ’ οδόν απαντήσεως των αμαξών, εφίππων κλπ»
Ο Θ Ω Ν
Ελέω Θεού Βασιλεύς της Ελλάδος
Προς αποφυγήν συγκρούσεων ως εκ της καθ’ οδόν συναντήσεως των αμαξών, εφίππων κλπ. και δια να κατασταθή ούτως η διάβασις εύκολος και μάλιστα ακίνδυνος.
Επί τη προτάσει της επί των Εσωτερικών Γραμματείας, απεφασίσαμεν και διατάττομεν:
1) Οσάκις επί των δημοσίων οδών είτε εντός των πόλεων, είτε επί των κατασκευασθέντων μεγάλων δρόμων του Βασιλείου μας, συναντώνται άμαξαι, έφιπποι κλπ., οφείλει έκαστος να υποχωρή εις τα δεξιά, και να μένη ούτως η δίοδος ελευθέρα απ’ αμφότερα τα διαβαίνοντα μέρη.
2) Όταν οι καθ’ οδόν απαντώμενοι ταχυδρόμοι σαλπίζουν τον της υποχωρήσεως σαλπισμόν, όλοι οι καθ’ οδόν χρεωστούν να υποχωρούν και να περνούν εις τα δεξιά των ταχυδρομικών αμαξών ή ίππων. Εις την αυτήν υποχρέωσιν υπόκεινται, όταν το ταχυδρομείον φθάνη άμαξαν τρέχουσαν έμπροσθεν εφίππους κλπ. και θέλει να περάση εμπρός.
3) Οι παραβάται τιμωρούνται με πρόστιμον πέντε δραχμών προς όφελος των Ταχυδρομικών Ταμείων.
4) Εν περιπτώσει παραβάσεως, η καταμήνυσις γίνεται από μέρους του ηνιόχου και ταχυδρόμου προς τον αρμόδιον Δήμαρχον, δια να ενεργηθή παρ’ αυτού η ανήκουσα καταδίωξις του Ειρηνοδίκου.
5) Ο επί των Εσωτερικών Γραμματεύς επιφορτίζει με την εκτέλεσιν και δημοσίευσιν του παρόντος διατάγματος, το οποίον θέλει γνωστοποιηθή και δια κήρυκος εις όσα μέρη ήθελεν είσθαι αναγκαίον.
Εν Αθήναις την 2 (24) Ιανουαρίου 1837
Εν ονόματι και κατ’ ιδιαιτέραν διαταγήν της Αυτού Μεγαλειότητος του Βασιλέως
Το Υπουργικόν Συμβούλιον
Άρμανσμπεργκ, Ι. Ρίζος, Σμάλτς, Δρ. Μανδόλας, Α.Γ. Κρεζής.”
Πηγές: thecaller.gr/amorgos-yachting.com
Διαβάστε επίσης:
Καλάβρυτα: Λόγω έλλειψης χιονιού στενάζουν τα ταμεία του Χιονοδρομικού
ΣΥΡΙΖΑ: Αντιδράσεις για την τροπολογία επέκτασης της επιστολικής ψήφου και στις εθνικές εκλογές
Εντυπωσίασε το 1ο Διεθνές φεστιβάλ Ζεϊμπέκικου – Ξεχώρισαν το ζεϊμπέκικο ενός 8χρονου
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News