Σε βάθος 15ετίας οι αλλαγές στο κέντρο του Αιγίου – Τι καθυστερεί το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας

Το δίπτυχο λιγότερα ΙΧ αυτοκίνητα στο κένττρο – εναλλακτικά μίνι μπας.

 

Σε βάθος 15ετίας οι αλλαγές στο κέντρο του Αιγίου - Τι καθυστερεί το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαβούλευση για το «Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» του Δήμου Αιγιάλειας, κι ενώ έχουν προηγηθεί δύο φάσεις, απομένουν όμως ιδιαιτέρως καθοριστικά σημεία να απαντηθούν, ώστε αυτή να οδηγήσει σε ξεκάθαρες κατευθύνσεις, ως προς αλλαγές που θα επιχειρηθούν στο Ιστορικό Κέντρο του Αιγίου.

Το σχέδιο, που εκπονείται σταδιακά, έχει ακόμα σημαντικά κενά, τα οποία στον Δήμο πίστευαν ότι θα καλυφθούν με την διαβούλευση του Ιουνίου αλλά και της πρώτης διαδικτυακής, όμως κάτι τέτοιο δεν έγινε, όπως μετέφερε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ο διευθυντής της Τεχνικής Υπηρεσίας Λεωνίδας Καράμπελας.

Σε βάθος 15ετίας οι αλλαγές στο κέντρο του Αιγίου - Τι καθυστερεί το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας

«Περί τα τέλη του 2022, θα πρέπει να έχει διαφανεί με ποιες μελέτες οφείλει να πορευτεί ο Δήμος. Τότε θ’ αναζητηθούν και τα ανάλογα χρηματοδοτικά εργαλεία για την εκπόνησή τους. Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για σχέδιο αλλαγών, το οποίο καλείται η πόλη να κάνει στο Ιστορικό της κέντρο, όχι από τη μια στιγμή στην άλλη, αλλά σε βάθος μιας τουλάχιστον 15ετίας» εξηγεί ο κ. Καράμπελας.
Με το «ΣΒΑΚ», η δημοτική αρχή του Δ. Καλογερόπουλου, προσδοκά να βάλει τις βάσεις για την κάλυψη σύγχρονων αναγκών του Αιγίου και σκοπό την βελτίωση της ποιότητας ζωής κατοίκων και χιλιάδων επισκεπτών.

Κορυφαίο ζήτημα του «ΣΒΑΚ» είναι η στάθμευση των ΙΧ, όπου μεταξύ εμπλεκομένων τοπικών φορέων, στις μέχρι τώρα διαβουλεύσεις, παρατηρείται κάτι παραπάνω από διχογνωμία. Ενδεικτική είναι η κατά πλειοψηφία πρόταση πεζοδρόμησης των κεντρικών οδών Μητροπόλεως και Κλεομένους Οικονόμου – συνολικά ή τμηματικά – που προσκρούει στην έλλειψη εμπεριστατωμένης κυκλοφοριακής μελέτης. Όλοι πάντως συμφωνούν πως δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι για επιπλέον πάρκινγκ.

Οι φορείς, εξαρχής ενημερώθηκαν σχετικά – πέραν του Λ.Καράμπελα – από τον καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Αθανάσιο Βλαστό κι εκ μέρους του Προγράμματος «Βιώσιμη Πόλη», από τον Άγγελο Χασιώτη. Ο Δήμος Αιγιάλειας έχει υπογράψει προγραμματική σύμβαση με το «Δίκτυο Πόλεων για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κυκλική Οικονομία», με τίτλο «Βιώσιμη πόλη», μαζί με 150 Δήμους πανελλαδικά δικαιούχους χρηματοδότησης 9 εκατ. ευρώ περίπου, από την οποία του αναλογεί κονδύλι 65.000 €.

ΤΟ ΔΙΠΤΥΧΟ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΙΧ – ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΜΙΝΙ ΜΠΑΣ

Ο διευθυντής της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Αιγιάλειας, Λεωνίδας Καράμπελας, ερωτηθείς από την «Π», για το αν πράγματι -όπως γράφεται – το «αγκάθι» του «Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» είναι οι πεζοδρομήσεις, απάντησε αρνητικά, όχι όμως και για τη στάθμευσης στο Ιστορικό κέντρο του Αιγίου. Γι’ αυτό και ο ίδιος έχει «κατεβάσει» την «έξυπνη» ιδέα για δημιουργία ιστοσελίδας, μέσω της οποίας, online, θα μπορεί ο κάθε οδηγός που αναζητά κενή θέση πάρκινγκ στην πόλη, να μπαίνει και να βλέπει real time αν υπάρχει κάποια διαθέσιμη, με ανανέωση ανά 1 -2 ένα λεπτά. Έτσι, η άσκοπη μετακίνηση σε κεντρικούς δρόμους θα εκλείψει. Άλλωστε, το «ΣΒΑΚ» εμπεριέχει τόσο μακροπρόθεσμη στρατηγική μελλοντική ανάπτυξης της αστικής περιοχής, σε μεταφορές και κινητικότητα, όσο και βραχυπρόθεσμης υλοποίησης στρατηγικής. Όλα αυτά, μέσα από μια προσεκτική αξιολόγηση της τρέχουσας και της μελλοντικής απόδοσης του συστήματος αστικών μεταφορών, που σύμφωνα με τον κ. Καράμπελα, θα μπορούσε να αφορά στο δίπτυχο λιγότερα ΙΧ – με εναλλακτικά μίνι – μπας!

 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ