Σούπερ μάρκετ: Οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 6,8% σε αξία μέσα στο 2022

Oι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 6,8% σε αξία, 4,7% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και 3,1% στα προϊόντα σπιτιού.

Σούπερ μάρκετ: Οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 6,8% σε αξία μέσα στο 2022

Νέα μελέτη αποδεικνύει τις αλλαγές που έφερε το 2022, συγκριτικά με το 2021, όσον αφορά στα σούπερ μάρκετ, τις πωλήσεις και τις αυξήσεις τους.

Σύμφωνα με την imerisia.gr, με ανάπτυξη 6,2% έκλεισε το 2022 για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, με τον τζίρο του συγκεκριμένου δείγματος που εξετάζει η εταιρεία να διαμορφώνεται σε €8,56 δισ. από €8,06 δισ. το 2021. Πιο αναλυτικά, οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 6,8% σε αξία, 4,7% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και 3,1% στα προϊόντα σπιτιού.

Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις οι οποίες διαμορφώθηκαν σε 5,8% (σε αξία) και 6,8% (ανά τεμάχιο).

Αναφορικά με το ξεκίνημα του 2023, ο Βαγγέλης Φώσκολος, senior consultant της IRI, σημειώνει ότι «τα πρώτα σημάδια του Ιανουαρίου δείχνουν ότι εντείνεται η πτώση στην κατανάλωση, ενώ ο πληθωρισμός συνεχίζει το “ταξίδι” του».

Υψηλό διετίας
Εξετάζοντας την αγορά μήνα μήνα, ο Δεκέμβριος έκλεισε με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη της χρονιάς (13,1%), την υψηλότερη μηνιαία επίδοση της τελευταίας διετίας.

Επιστροφή του κόσμου σε μικρότερους χώρους
Τέλος, αναλύοντας την εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος, διαπιστώνουμε στην έρευνα της IRI ότι μετά από μία διετία όπου τα hypermarkets πρωταγωνιστούσαν σε ρυθμό ανάπτυξης, το 2022 επικράτησαν τα μικρά καταστήματα με διψήφια άνοδο(+11,6%).

Ανοδικές σχεδόν όλες οι κατηγορίες σε αξία…
Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα υλικά μαγειρικής (11,5%), τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (8%) τα συσκευασμένα τρόφιμα (7,6%) και τα γαλακτοκομικά προϊόντα (7%). Μόνο τα αλκοολούχα ποτά είδαν υποχώρηση στον τζίρο τους (-1,3%).

…ωστόσο οι όγκοι ήταν χαμηλότεροι
Σε όρους όγκων, ωστόσο, οι πωλήσεις υποχώρησαν σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες. Μεγαλύτερη πτώση εμφάνισαν τα καθαριστικά (-5.3%), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (-4,9%), διάφορα είδη νοικοκυριού (-4,8%) και τα γαλακτοκομικά (-4,3%).Μόνο τα συσκευασμένα τρόφιμα, τα snacks και τα μη αλκοολούχα ποτά εμφάνισαν θετικό πρόσημο.

Από PL το 16,3% του συνολικού τζίρου
Συνεχίστηκε, παράλληλα, η υπεραπόδοση της κατηγορίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αναπτύχθηκαν το 2022 με ρυθμό 16,4%, ανεβάζοντας το συνολικό τους μερίδιο επί του συνολικού τζίρου των super markets στο 16,3%, στο υψηλότερο επίπεδο από το 2016.

Ανατιμήσεις 6,8%
Σε ό,τι αφορά τις τιμές, οι μέσες ανατιμήσεις στα προϊόντα σταθερού barcode ανήλθαν σε 6,8% (μετά το 1,93% του 2021 και το 1,89% του 2020). H τιμή ανά μονάδα προϊόντος έχει αυξηθεί, σύμφωνα με την IRI, κατά 6,4% στους ταχυκίνητους κωδικούς. Ειδικότερα ανά κατηγορία οι αυξήσεις ήταν: 6,8% στα τρόφιμα, 8,9% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 8,6% στα προϊόντα για το σπίτι. Διψήφιες ανατιμήσεις, άνω του 11% κατέγραψαν τα είδη προσωπικής υγιεινής (+12,2%), τα είδη μαγειρικής (+12%) και τα γαλακτοκομικά (+11,5%).

Λιγότερες προωθητικές ενέργειες
Οι πιέσεις που δέχονται οι επιχειρήσεις στα κόστη τους έχουν επηρεάσει τις προσφορές, οι οποίες έχουν μειωθεί κατά 1,3 μονάδες στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) και πιο συγκεκριμένα:

  • 0,6 μονάδες στα τρόφιμα
  • 2,1 μονάδες στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας
  • 3,2 μονάδες στα προϊόντα για το σπίτι

Στο +7,5% τα προϊόντα πάγκου
Τέλος, σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις προϊόντων πάγκου, αυτές αναπτύχθηκαν με ρυθμό 7,5%, χάρη κυρίως στους διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης σε κοτόπουλο (18%), γαλακτοκομικά (12,4%) και κρέας (11%).

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ