Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% η ανάπτυξη το πρώτο τετράμηνο του 2024
Ο όγκος πωλήσεων στα προϊόντα σταθερού barcode των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 1,9% ενώ η κατηγορία τροφίμων συντήρησε την άνοδο της αγοράς σημειώνοντας ανάπτυξη 2% έναντι ανάπτυξης 0,7% για την κατηγορία προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού και επιβράδυνσης 0,3% για την κατηγορία προϊόντων υγιεινής και ομορφιάς.
Στο 1,7% διαμορφώνεται ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ στο πρώτο τετράμηνο του 2024, περίοδο κατά την οποία οι τιμές ήταν σταθερές.
Ο όγκος πωλήσεων στα προϊόντα σταθερού barcode των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 1,9% ενώ η κατηγορία τροφίμων συντήρησε την άνοδο της αγοράς σημειώνοντας ανάπτυξη 2% έναντι ανάπτυξης 0,7% για την κατηγορία προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού και επιβράδυνσης 0,3% για την κατηγορία προϊόντων υγιεινής και ομορφιάς.
Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Circana, που αναλύει πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ συμπεριλαμβανομένης της Lidl, η αξία της αγοράς ταχυκίνητων κωδικών (FMCG) στο 4μηνο Ιανουαρίου – Απριλίου εμφανίζεται αυξημένη σε 3,756 δισ. ευρώ από 3,693 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Αξιοσημείωτη είναι η οριακή υποχώρηση των τιμών κατά 0,1% στο 4μηνο του 2024, με τα τρόφιμα να εμφανίζουν αύξηση της τιμής ανά μονάδα προϊόντος κατά μόλις 0,4%, τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης να εμφανίζουν μείωση 2% και τα προϊόντα οικιακής φροντίδας να σημειώνουν πτώση 0,4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στα γαλακτοκομικά (-4,1%) και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-5,1%) ενώ ακολουθούν τα μη αλκοολούχα (-2,9%) και αλκοολούχα ποτά (-2,1%).
Ειδικότερα, στα τρόφιμα καταγράφεται ανάπτυξη 2,3% σε αξία πωλήσεων και 1,9% σε όγκο. Στην κατηγορία προϊόντων οικιακής φροντίδας σημειώνεται αύξηση 0,7% και 1,1% αντίστοιχα ενώ στα είδη προσωπικής περιποίησης σημειώνεται πτώση αξίας πωλήσεων κατά 0,3% και αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,8%.
Εν τω μεταξύ, η ιδιωτική ετικέτα παραμένει ισχυρή με μερίδιο 27,1% και αύξηση 4,5% έναντι μεριδίου 72,9% των επώνυμων προϊόντων, με ανάπτυξη 0,9%.
Τέλος σημειώνεται ότι οι καταναλωτές επιλέγουν να κάνουν τα ψώνια τους είτε στις μεγάλες σάλες των hypermarket, καταστήματα πάνω από 2.500 τ.μ. ή στα μικρά καταστήματα της γειτονιάς, μέχρι 400 τ.μ.. Οι δύο αυτές κατηγορίες σούπερ μάρκετ εμφανίζουν την μεγαλύτερη ανάπτυξη, της τάξης του 3,3% και 5,8% αντίστοιχα.
Σε επίπεδο γεωγραφικής κατανομής, η ζήτηση ενισχύεται κυρίως στην Κρήτη, με ρυθμό 4,4% στο εξεταζόμενο διάστημα, με την Αττική, που έχει και το μεγαλύτερο αποτύπωμα στο οργανωμένο λιανεμπόριο, με το 1/2 της πίτας, να εμφανίζει ανάπτυξη 1,6%.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News