Σταϊκούρας για τον σιδηρόδρομο: Πιο ασφαλής από τον Σεπτέμβριο του 2023
Ο υπουργός απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλη Κόκκαλη, παρουσιάζοντας τα στοιχεία για την πρόοδο των έργων ασφάλειας στον σιδηροδρομικό άξονα.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε από το βήμα της Βουλής ότι οι μεταφορές και οι μετακινήσεις στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης είναι πιο ασφαλείς από τον Σεπτέμβριο του 2023, λόγω της εγκατάστασης και λειτουργίας συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου.
Ο υπουργός απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλη Κόκκαλη, παρουσιάζοντας τα στοιχεία για την πρόοδο των έργων ασφάλειας στον σιδηροδρομικό άξονα.
Σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση
- Σηματοδότηση: Το 2019, η σηματοδότηση στον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης ήταν εγκατεστημένη και λειτουργική στο 31% του δικτύου. Τον Φεβρουάριο του 2023, είχε φτάσει στο 54%, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2023 είχε φτάσει στο 100%. Ωστόσο, λόγω των φυσικών καταστροφών από τον κακοκαιρία «Ντάνιελ», η κάλυψη μειώθηκε στο 80%.
- Τηλεδιοίκηση: Το 2019, η τηλεδιοίκηση ήταν εγκατεστημένη και λειτουργική μόνο στο 1% του δικτύου (5,6 χιλιόμετρα). Τον Φεβρουάριο του 2023, είχε φτάσει στο 31%, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2023 είχε φτάσει στο 100%. Λόγω των καταστροφών, η κάλυψη μειώθηκε στο 80%.
- Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS): Το 2019, το ETCS ήταν εγκατεστημένο στο 43% του δικτύου. Τον Φεβρουάριο του 2023, είχε φτάσει στο 54%, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2023 είχε φτάσει στο 81%. Λόγω των καταστροφών, η κάλυψη μειώθηκε στο 80%.
Άλλα έργα ασφάλειας
Ο υπουργός ανέφερε ότι έχουν γίνει και άλλα έργα για την ενίσχυση της ασφάλειας, όπως:
- Η εγκατάσταση 4 κέντρων ελέγχου συρράγγων.
- Η εγκατάσταση 5 κέντρων ελέγχου τηλεδιοίκησης.
Χρηματοδότηση και έργα
Ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ έχει αυξηθεί στα 75 εκατομμύρια ευρώ από τα 45 εκατομμύρια ευρώ που ήταν προηγουμένως. Για τη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, υπάρχουν τέσσερις εργολαβίες για σιδηροδρομικά έργα:
- Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
- Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλιοφάρσαλα – Καλαμπάκα.
- Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος.
- Αποκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης ETCS1, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από Παλιοφάρσαλα μέχρι Καλαμπάκα.
Χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης
Ο υπουργός ανέφερε ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2026, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η διάρκεια των συμβάσεων έχει οριστεί σε 15 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής τους.
Διαβάστε επίσης:
Συναγερμός στην Ευρώπη: Έκτακτη Σύνοδος στο Παρίσι – Σχέδια για αποστολή στρατευμάτων στην Ουκρανία
Ισχυρός σεισμός ανάμεσα σε Αμοργό και Σαντορίνη, «ακούστηκε» στην Αττική
«Ξηλώθηκε» μεγάλο κύκλωμα μαστροπείας, 26 συλλήψεις στην Αθήνα, τις νάρκωναν και τις εξέδιδαν!
Ο καιρός σήμερα: «Πολική εισβολή» στη χώρα, η πρόγνωση για την Τσικνοπέμπτη
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News