Στο μικροσκόπιο ΕΕ και Βρετανίας η συμφωνία Google – Facebook

Οι Βρυξέλλες και το Λονδίνο υποψιάζονται πως το Facebook και η Google χειραγώγησαν το σύστημα που καθορίζει ποιες διαφημίσεις αναρτώνται στις ιστοσελίδες ανάλογα με το προφίλ του χρήστη — ενδεχομένως μια συμφωνία που αντίκειται στον ελεύθερο ανταγωνισμό ή κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης.

Google

Η Ευρωπαική Ένωση και η Βρετανία ξεκινούν ξεχωριστές έρευνες για τη συμφωνία Facebook και Google για τη διαδικτυακή διαφήμιση.

Συγκεκριμένα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού ανακοίνωσαν σήμερα ότι ξεκίνησαν χωριστές έρευνες για τη συμφωνία στην οποία κατέληξαν το 2018 οι αμερικανοί κολοσσοί του διαδικτύου Google και Meta (Facebook) για τη διαδικτυακή διαφήμιση, που φέρεται να τους παρέχει ένα παράνομο μονοπώλιο.

Η συμφωνία αυτή, η επονομαζόμενη “Jedi Blue”, βρίσκεται ήδη από το 2020 στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης, με τους δύο ομίλους να κατηγορούνται ότι κατέληξαν σε μια «παράνομη» συνεννόηση προκειμένου να εδραιώσουν την κυριαρχία τους στην αγορά της ψηφιακής διαφήμισης εκδιώκοντας κάθε ανταγωνισμό.

Οι Βρυξέλλες και το Λονδίνο υποψιάζονται πως το Facebook και η Google χειραγώγησαν το σύστημα που καθορίζει ποιες διαφημίσεις αναρτώνται στις ιστοσελίδες ανάλογα με το προφίλ του χρήστη — ενδεχομένως μια συμφωνία που αντίκειται στον ελεύθερο ανταγωνισμό ή κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης.

Η Επιτροπή, θεματοφύλακας της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ, και η βρετανική Αρχή ανταγωνισμού (CMA) ανακοίνωσαν η κάθε μία χωριστά την έναρξη έρευνας με στόχο τους καλιφορνέζικους κολοσσούς, και δήλωσαν πως εργάζονται «στενά» μεταξύ τους.

«Αν η έρευνά μας το επιβεβαιώσει, θα σημαίνει πως στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό σε μια ήδη πολύ συγκεντρωτική αγορά, εις βάρος των αντιπάλων τους, των εκδοτών (περιεχομένου) και εντέλει των καταναλωτών», δήλωσε η Επίτροπος για τον Ανταγωνισμό Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

«Ανησυχούμε για το γεγονός ότι η Google συνέπραξε με το Meta προκειμένου να αποκλείσουν ανταγωνιστές που παρέχουν στους εκδότες σημαντικές υπηρεσίες διαδικτυακής διαφήμισης», κάτι που δυσκολεύει την πρόσβαση στην αγορά μικρών επιχειρήσεων και «μπορεί να περιορίσει την επιλογή των πελατών», δήλωσε ο Αντρέα Κοσέλι, γενικός διευθυντής της CMA.

«Η έναρξη επίσημης έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμά της», υπενθυμίζουν οι Βρυξέλλες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ