Yπό παρακολούθηση και το εμβόλιο της Pfizer για μυοκαρδίτιδες

image 627636

Νέος «συναγερμός» με τα εμβόλια, αυτή τη φορά με το εμβόλιο της Pfizer, καθώς το υπουργείο Υγείας του Ισραήλ ανακοίνωσε δεκάδες περιστατικά φλεγμονών στην καρδιά μετά από χορήγηση εμβολίου της Pfizer και ήδη έχουν ξεκινήσει οι έρευνες.

Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν προς το παρόν ασφαλή συμπεράσματα, όμως, σύμφωνα με τον επικεφαλής της επιτυχημένης εκστρατείας εμβολιασμού, Ναχμάν Ας, να δηλώνει ότι «προκαταρκτικές μελέτες δείχνουν δεκάδες περιστατικά μυοκαρδίτιδας, σε περισσότερους από πέντε εκατομμύρια εμβολιασμένους πολίτες, κυρίως μετά τη δεύτερη δόση». Οι περισσότερες περιπτώσεις σχετίζονται με πολίτες ηλικίας έως 30 ετών.

Χαρακτήρισε τα περιστατικά αυτά ως «ερωτηματικό» και έδωσε έμφαση στο γεγονός πως το υπουργείο δεν έχει βγάλει ακόμη ασφαλή συμπεράσματα.

Επισήμανε, όμως, ότι το να βγουν συμπεράσματα για σύνδεση του εμβολίου με τα περιστατικά αυτά θα είναι δύσκολο γιατί η μυοκαρδίτιδα, που συνήθως εξαφανίζεται χωρίς περαιτέρω επιπλοκές, μπορεί να προκληθεί από μια σειρά ιών, ενώ έχουν καταγραφεί αντίστοιχα περιστατικά και σε προηγούμενες χρονιές.

Η εταιρεία, σε ερώτημα του Reuters, δήλωσε ότι παραμένει σε στενή επαφή με το υπουργείο Υγείας του Ισραήλ ώστε να αξιολογήσει τα νέα δεδομένα για το εμβόλιό της.

Η αμερικανική εταιρεία επισημαίνει ότι «είμαστε ενήμεροι για τις παρατηρήσεις για μυοκαρδίτιδες που προέκυψαν κυρίως σε νεαρούς άνδρες που έλαβαν το εμβόλιο. Οι παρενέργειες παρακολουθούνται και αξιολογούνται και δεν έχουμε παρατηρήσει μεγαλύτερο αριθμό περιστατικών μυοκαρδίτιδας από ότι θα περιμέναμε στον γενικό πληθυσμό. Δεν έχει υπάρξει κάποια σύνδεση με το εμβόλιο. Δεν υπάρχουν στοιχεία αυτή τη στιγμή για να βγει το συμπέρασμα πως η μυοκαρδίτιδα είναι ένας κίνδυνος που μπορεί να προέλθει από το εμβόλιο».

Ο Ναντάβ Νταβίντοβιτς, διευθυντής του ινστιτούτου δημόσιας υγείας του πανεπιστημίου Μπεν Γκουριόν, δήλωσε ότι ακόμη και εάν υπάρξει σύνδεση με τη μυοκαρδίτιδα και το εμβόλιο, δεν φαίνεται οι παρενέργειες να είναι τόσο σοβαρές ώστε να σταματήσει η χορήγησή του.

Ακολουθήστε το Pelop.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

644463 e1626001710339
themistokleous it
kounoupia
KAUSONAS