ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Ρίο-Αντίρριο: Ηλεκτρική ζεύξη μέσω θαλάσσης - Ποιος ο ρόλος του πλοίου

Ρίο-Αντίρριο: Ηλεκτρική ζεύξη μέσω θαλάσσης - Ποιος ο ρόλος του πλοίου



Οσοι κάνουν αυτές τις ημέρες το μπάνιο τους, στις παραλίες Ρίου και Αντιρρίου, βλέπουν ένα κόκκινο σκάφος να πλέει στο θαλάσσιο στενό και διερωτούνται, αν γίνονται κάποιες έρευνες.
«Οχι, το τουρκικό Μπαρμπαρός, δεν έφτασε μέχρι το Ρίο», μας απάντησε με διάθεση χιούμορ, άνθρωπος από την περιοχή. Το κόκκινο σκάφος που πηγαινοέρχεται μεταξύ Ρίου και Αντιρρίου λέγεται Ariadne, φέρει σημαία Κύπρου και συνοδεύεται από άλλα μικρότερα βοηθητικά σκάφη. Είναι το πλοίο που θα ποντίσει το καλώδιο υπερυψηλής τάσης 400 Kv, το οποίο θα φτάσουν μέχρι την Μεγαλόπολη.
Πρόκειται για σκάφος πολλαπλών δυνατοτήτων, για υπεράκτιες και υποθαλάσσιες επιχειρήσεις καθώς και εγκατάσταση υποβρυχίων καλωδίων υψηλής τάσης.
Οι εργασίες για την πόντιση του καλωδίου, ξεκίνησαν από την προηγούμενη εβδομάδα από τον διαχειριστή του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας ΑΔΜΗΕ και για τις ανάγκες της εργολαβίας, έχει αποκλειστεί ο πρώην εργοταξιακός χώρος της Γέφυρας και η παραλία του Κάστρου στην πλευρά του Ρίου.
Το έργο αποτελεί τμήμα της επέκτασης των γραμμών μεταφοράς του συστήματος 400 kV προς την Πελοπόννησο. Πρόκειται για κομβικό τμήμα του λεγόμενου «Διαδρόμου Α» που θα συνδέσει το κέντρο υπερυψηλής τάσης της Μεγαλόπολης -μέσω Πάτρας- με την υφιστάμενη γραμμή μεταφοράς 400 kV Αχελώου-Διστόμου.
Συνιστά ταυτόχρονα ένα εμβληματικό έργο για το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, καθώς το καλώδιο Ρίου-Αντιρρίου είναι το πρώτο υποβρύχιο καλώδιο 400 kV στην Ελλάδα.
Το έργο έχει αναλάβει η κοινοπραξία Ελληνικά Καλώδια ΑΕ-Fulgor AE με τίμημα 29,02 εκατ. ευρώ και χρόνο υλοποίησης 10 μήνες. Θα ακολουθήσει το επίγειο τμήμα με χρόνο υλοποίησης τους 11 μήνες και μειοδότη πάλι την Ελληνικά Καλώδια ΑΕ με τίμημα 17,87 εκατ. ευρώ.
Ο «Διάδρομος Α», έργο συνολικού προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2019. Θα έχει πολλαπλά οφέλη, καθώς θα αυξήσει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς ρεύματος από και προς την Πελοπόννησο, θα επιτρέψει την αξιοποίηση του ενεργειακού παραγωγικού δυναμικού της περιοχής και θα ενισχύσει την ευστάθεια τάσεων του Νότιου Συστήματος.
Να σημειωθεί ότι το σκάφος Ariadne ονομαζόταν παλαιότερα Viking Poseidon και είχε λάβει μέρος στο μεγάλο ατύχημα της πλατφόρμας πετρελαίου Deepwater Horizon στον Κόλπο του Μεξικού.

Του
ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
spapandreou@pelop.gr





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [10:22:17]