ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα - Γηροκομειό: Στον θρόνο της πίστης και της ιστορίας

Πάτρα - Γηροκομειό: Στον θρόνο της πίστης και της ιστορίας



Καθ' οδόν προς την Παναγία Γηροκομίτισσα, τη μονή με τη χιλιόχρονη ιστορία αλλά και την προϊστορία της από τις απαρχές του μοναχισμού στη χώρα, είναι από σήμερα χιλιάδες Πατρινοί καθώς κορυφώνεται ο εορτασμός του Δεκαπενταύγουστου.
Η μονή της Γηροκομίτισσας, είναι το κέντρο του μεγάλου θεομητορικού εορτασμού καθώς εντός του ναού φυλάσσεται η θαυματουργός εικόνα της Παναγίας Γηροκομίτισσας. Η εικόνα βρίσκεται ήδη τοποθετημένη από την Κυριακή στον μαρμάρινο θρόνο, προκειμένου, όπως κάθε χρόνο αυτές τις μέρες, να είναι προσβάσιμη στα πλήθη πιστών που προσέρχονται από όλα τα μέρη.
Στο ναό της Μονής πέρα από την θαυματουργό εικόνα υπάρχει και εικόνα της Παναγίας, έργο του 14ου αιώνα που φέρει την επιγραφή της «Μήτηρ Θεού, η Αληθινή» και φαίνεται ότι έφτασε στην Πάτρα, με μοναχούς, από την Πόλη.
Στους θησαυρούς της Μονής ανήκει και ο Επιτάφιος της Παναγίας.
Η Μονή φαίνεται ότι ιδρύθηκε οριστικά το 10ο μΧ αιώνα καθώς ήδη από τον 9ο μΧ αιώνα πολλοί μοναχοί κυκλοφορούν στην πόλη.
Η περιοχή Γηροκομείου, σύμφωνα με τον ιστορικό Στ. Θωμόπουλο και άλλες μαρτυρίες, συνδέεται με την άφιξη του στρατηγού Αρτεμίου στην Πάτρα, περίπου το 330 μΧ, προκειμένου να παραλάβει το σκήνωμα του Αποστόλου Ανδρέου.
Ο Αγιος Αρτέμιος που έμεινε μέχρι να πείσει τους Πατρινούς να παραδώσουν το σκήνωμα του Πρωτοκλήτου στον Αυτοκράτορα, φέρεται και ως ο κτήτωρ και ιδρυτής της μονής, σε αγιολόγια της Εκκλησίας.
Η πρώτη μαρτυρία για την ύπαρξη μοναχικής κοινότητος στην περιοχή του Γηροκομείου βρίσκεται σε κατάλογο των διατηρουμένων Ιερών Μονών του καθηγητού κ. Ευαγγέλου Κ. Κοφινιώτου (εκδ. Ιεράς Συνόδου 1897) και αναφέρει ως απαρχή της Μονής το έτος 501 μΧ. Η Μονή δέχθηκε επιδρομές Σλάβων για εκατοντάδες χρόνια και καταλήφθηκε το 1205 από τους Φράγκους.
Στα δύσκολα χρόνια της τουρκικής σκλαβιάς και την Επανάσταση του 1821 αλλά και μετά τη Μικρασιατική καταστροφή η Μονή, πέρα από χώρο προσευχής στην Παναγία αλλά και παρηγοριάς, έγινε τόπος φιλοξενίας για τους αγωνιστές και τους ξεριζωμένους Μικρασιάτες.
Στους Μικρασιάτες πρόσφυγες η Μονή αναγκάστηκε να παραδόσει μεγάλο τμήμα της περιουσίας της. Οπως αναφέρεται, ήδη απο το 1665 σε πατριαρχικό σιγίλιο, η περιουσία της εκτεινόταν προς «την μεσημβρινή πεδιάδα των Πατρών, στον Αγιο Γεώργιο κατά την Λεύκα» έως και το Γλαύκο.
Μέχρι βέβαια το 19ο αιώνα και τη Μικρασιατική καταστροφή, η Μονή άλλοτε καταργήθηκε, άλλοτε περιορίσθηκε και άλλοτε επεκτάθηκε, παραμένοντας πάντα αυθεντικός χώρος λατρείας.
Π. Σακελλαρόπουλος






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[14:35]  7ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης:...
[11:27]  7ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης:...
[10:05]  7ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης -...
[χθες 15:10]  7ο Συνέδριο Περιφερειακής...
[χθες 13:17]  7ο Συνέδριο Περιφερειακής...
[χθες 10:24]  Πρέσβης Πάιατ: Η Αχαΐα κόμβος στην...
[χθες 09:13]  7ο Συνέδριο Περιφερειακής...
[χθες 12:38]  Γεραπετρίτης: Επιτελικό κράτος...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [15:19:55]