ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πάτρα: Τι θα κερδίσουμε από τα υδροπλάνα; - Ο Ν. Χαραλάμπους της «Hellenic Seaplanes» απαντά

Πάτρα: Τι θα κερδίσουμε από τα υδροπλάνα; - Ο Ν. Χαραλάμπους της «Hellenic Seaplanes» απαντά



Διαβάζουμε πολλά για τα υδροπλάνα που πρόκειται να έλθουν στην Πάτρα και φαίνεται ότι η πόλη θα πρωτοπορήσει, αφού προχωρά το ανανεωμένο νομοσχέδιο υδατοδρομίων. Oμως ποια θα είναι το όφελος για την Πάτρα; Πόσο δελεαστικά θα είναι τα συγκεκριμένα μέσα μεταφοράς;
Ερωτήματα καίρια απαντά σήμερα στην «Π» ο εμπνευστής της ιδέας. Ο Κυπριακής καταγωγής πρόεδρος και ιδρυτής της «Hellenic Seaplanes» Νίκος Χαραλάμπους. Απαντώντας με σαφή τρόπο για τα οφέλη της τοπικής κοινωνίας από το εγχείρημα αλλά και για τις αναπτυξιακές προοπτικές σε ευρύτερο πεδίο.

·Κύριε Χαραλάμπους, ποια είναι τα πιθανά οικονομικά οφέλη για την περιοχή;
H Πάτρα αποτελούσε και αποτελεί πόλη με ισχυρή εμπορική σημασία για τη χώρα μας. Η εμπορική της δύναμη και οι παροχές που μπορεί να προσφέρει παρουσιάζονται και μέσω του τουρισμού της όλο το χρόνο και όχι μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες. Το brand name της ενισχύθηκε τελευταία μετά την ολοκλήρωση των έργων στο οδικό δίκτυό της που σήμανε ταυτόχρονα ευκολότερη έλευση κάποιου στην πόλη. Η άφιξη των υδροπλάνων, μιας νέας υποδομής εθνικής μεταφοράς, και η ενεργοποίηση εκ νέου του υδατοδρομίου που είναι από τα πρώτα που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα δίνει άλλη μια ώθηση στην πόλη σε θέματα παροχών και πρωτοπορίας. Ο τουρισμός θα αυξηθεί καθώς το πρώτο δίκτυο δρομολογίων θα περιλαμβάνει την Πάτρα, την Κέρκυρα και ενδιάμεσο προορισμό τους Παξούς. Με φόντο την προσεχή σεζόν που θα λειτουργήσουν τα υδροπλάνα κάτω από ένα καλά οριοθετημένο νομικό πλαίσιο, ο ταξιδιώτης θα μπορεί να συνδυάσει την έλευσή του στην πόλη με τουριστικές δραστηριότητες που θα αφορούν και την εμπειρία μεταφοράς του με υδροπλάνα, με απώτερο στόχο την ενίσχυση του τζίρου των τοπικών επιχειρήσεων.

· Είναι προσιτό μέσο μεταφοράς για όλους ή για ορισμένους;
Στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των υδροπλάνων συγκαταλέγεται, και μάλιστα στις πρώτες θέσεις αν τα βάζαμε σε ιεράρχηση, το προσιτό κόστος χρήσης τους, αφού η επιλογή τους επιτρέπει value for mοney και γρήγορα ταξίδια για έναν επιβάτη. Ενδεικτικά ένα ταξίδι Πάτρα-Παξοί, μια απόσταση 171 χλμ, θα καλύπτεται σε 34' με κόστος 85 ευρώ. Οπως καταλαβαίνετε το κόστος θα κυμαίνεται αναλόγως των χρονικών αποστάσεων που καλύπτουν τα υδροπλάνα όπως επίσης και της ζήτησης που έχει το εκάστοτε δρομολόγιο, παρά ταύτα η Hellenic Seaplanes SA οργανώνει το πλάνο της με γνώμονα πτήσεις που δεν θα ξεπερνούν τα 45' επομένως το κόστος θα έχει εκ των πραγμάτων ταβάνι γύρω στα 90 ευρώ. Στόχος μας είναι ο επιβάτης μετά τη χρήση του υδροπλάνου για πρώτη φορά να γίνει repeater και θεωρούμε ως εταιρία ότι μπορεί να εξελιχθεί σε ένα μέσο χρηστικό για όλους.

· Είναι ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς;
Ολοι εμείς που δραστηριοποιούμαστε στον τομέα αυτόν, έχουμε το υδροπλάνο ως μέσο που προσφέρει αμεσότητα, ταχύτητα, ασφάλεια, προσιτές οικονομικά πτήσεις και συμβάλλει στην άρση της απομόνωσης μικρών και μεγαλύτερων νησιών. Αυτά τα γνωρίσματα κάνουν το υδροπλάνο ανταγωνιστικό μέσο. Παρόλα αυτά, δεν ξεχνάμε ποτέ ότι το υδροπλάνο θα αποτελέσει για την ελληνική αγορά, συμπληρωματικό μέσο των αεροπλάνων και των πλοίων καθώς η χωρητικότητά του δεν υπερβαίνει τα 19 άτομα. Απώτερος στόχος είναι να αποτελέσει μια ποιοτική προσθήκη, «χρηστικό εργαλείο», που θα συνεισφέρει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών και στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη. Στο παράδειγμα που θέσατε, θα απαντήσω με το παράδειγμα της σύνδεσης δύο προορισμών Πάτρας-Παξοί. Αν κάποιος θέλει να κάνει το συγκεκριμένο δρομολόγιο τουλάχιστον κατά τη φθινοπωρινή περίοδο θα πρέπει να μεταβεί στην Κέρκυρα αεροπορικώς ή στην Ηγουμενίτσα και από εκεί με πλοίο να πλεύσει προς Παξούς. Τα 2 ή 3 στάδια μετακίνησης -μεταφοράς του επίδοξου επιβάτη από Πάτρα προς Παξούς, μειώνονται σε ένα με τη χρήση υδροπλάνου, κερδίζοντας σε χρόνο αλλά και σε χρήμα.

· Μήπως και το πλάνο με τους προορισμούς περιορίζει κι αυτό με τη σειρά του το πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό;
Με γνώμονα ότι τα 6.000 νησιά μας αποτελούν κύριο μορφολογικό χαρακτηριστικό του ελληνικού χώρου αλλά και ότι κανένα ελληνικό ηπειρωτικό μέρος δεν απέχει από τη θάλασσα παραπάνω από 137 χιλιόμετρα, μας οδήγησε στο να φτιάξουμε πλάνο κατασκευής υδατοδρομίων σε προορισμούς που χρειάζονται ενίσχυση στο διαθέσιμο μεταφορικό δίκτυό τους ή σε περιοχές που έχουν περιορισμένες μεταφορικές επιλογές. Τα υδροπλάνα έρχονται να ενισχύσουν και να συμπληρώσουν το υπάρχον δίκτυο, αποτελώντας εξολοκλήρου πλεονέκτημα για τους επιβάτες που θέλουν να ταξιδέψουν στις περιοχές αυτές. Ο ανταγωνισμός περνά σε δεύτερη μοίρα καθώς φιλοδοξία μας είναι να ενώσουμε την Ελλάδα από αέρα και θάλασσα…

· Ποιες περιοχές θα πρωτοπορήσουν στην προσπάθεια;
Το πλάνο της λειτουργίας υδροπλάνων θα ξεκινήσει σε πρώτη φάση την προσεχή σεζόν και συγκεκριμένα ευελπιστούμε από Μάιο μεταξύ των υδατοδρομίων Πάτρας-Παξών-Κέρκυρας. Το δίκτυο μόνο τυχαίο δεν είναι, καθώς σε αυτό δραστηριοποιούνταν υδροπλάνα και μια δεκαετία πριν. Στη συνέχεια βολιδοσκοπείται η ενεργοποίηση του δικτύου υδατοδρομίων μεταξύ Βόλου και βόρειων Σποράδων. Το πλάνο μας προβλέπει την κατασκευή άνω των 100 υδατοδρομίων πανελλαδικά. Βασικός παράγοντας στη δημιουργία δικτύων είναι η βιωσιμότητά τους και να μπορούν να εξυπηρετούν συνδέσεις περιοχών στο ίδιο ή πλησιέστερο γεωγραφικό διαμέρισμα που ανήκουν.

· Ποιος είναι ο Νίκος Χαραλάμπους;
Ζωή συνυφασμένη με τη θάλασσα. Από τα 18 μου ως ναυαγοσώστης, έπειτα ως βαθμοφόρος στο πολεμικό Ναυτικό Κύπρου, στο πανεπιστήμιο Πειραιά (τμήμα Ναυτιλιακών, Διοίκηση Ναυτιλιακών επιχειρήσεων). Φυσική κατάληξη ήταν τα υδροπλάνα. H Επιχειρηματική επιλογή μου έχει βασική αναφορά τη θάλασσα. Όραμά μου, να συνδέσω το επαγγελματικό όνειρο με την τεχνογνωσία και εμπειρία που αποκόμισα από την επαγγελματική μου σταδιοδρομία και να δημιουργηθεί στην Ελλάδα η Μέκκα των υδροπλάνων. Έθεσα το δύσκολο στόχο να κάνω εφικτή τη δημιουργία και ανάπτυξη της αναγκαίας υποδομής με υδατοδρόμια σε ολόκληρη τη χώρα, προκειμένου να προσφέρουμε την απαιτούμενη λειτουργική υποστήριξη για ασφαλείς πτήσεις. Ξεκινώντας μια μεγάλη καινοτομία, μια νέα αλλαγή έρχεται… με τα υδροπλάνα θα αλλάξει η δημογραφία του τουρισμού στην Ελλάδα, νέα τουριστικά προϊόντα, νέες συγκοινωνιακές δομές.


· Το εγχείρημα σίγουρα απαιτεί περιβάλλον αισιοδοξίας και ανάπτυξης. Ως άνθρωπος που παρακολουθεί την παγκόσμια οικονομία πιστεύετε πως έχει περάσει η φάση της κρίσης και αβεβαιότητας;
Θεωρώ ότι έχει παρέλθει η χειρότερη φάση της κρίσης. Κάποια στιγμή στο εγγύς μέλλον θα δούμε την οικονομία να επιταχύνεται. Θεωρώ ότι αυτό θα ισχύσει με την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος σε όλους τους κλάδους, όχι μόνο στον τουρισμό ή ναυτιλία που ναι μεν πέρασαν τα κύματά τους, αλλά το ενδιαφέρον υπήρχε, όπως και θα υπάρχει και θα ενισχυθεί. Θα μπορούσαμε να αναμένουμε κάποια θετικά σημάδια όσο βλέπουμε ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να εξετάζει μεταρρυθμίσεις που θα επιτρέπουν την άνθιση της επιχειρηματικότητας είτε νεανικής, είτε μεγάλων ή μικρο-μεσαίων επιχειρήσεων της Ελλάδας είτε προερχόμενης από το εξωτερικό.


· Διαπιστώνετε ενδιαφέρον ξένων επενδυτών;
Το κλίμα αβεβαιότητας φαίνεται να αλλάζει με την προτροπή της νέας κυβέρνησης για προσέλκυση επενδύσεων και απλοποίηση των διαδικασιών. Στη δική μας περίπτωση, για παράδειγμα, οι εξελίξεις δείχνουν ότι μέχρι τέλος του μηνός θα έχει προχωρήσει το ανανεωμένο νομοσχέδιο περί λειτουργίας υδατοδρομίων. Οι επενδυτές, θέλουν να νιώθουν σίγουροι για την ταυτότητα του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στο οποίο στοχεύουν. Ειδικότερα στην υπόθεση των υδροπλάνων και των ξένων επενδυτικών προθέσεων σε αυτά, έχω να δηλώσω ότι το τουριστικό brand name της Ελλάδας και η φύση της υπηρεσίας των υδροπλάνων που κινείται κατά κύριο λόγο μεταξύ του μεταφορικού και του τουριστικού κλάδου, δημιουργούν στο μυαλό του επίδοξου επενδυτή τη σπίθα της επιχειρηματικής ευκαιρίας.

Συνέντευξη του Νίκου Χαραλάμπους στον ΑΧΙΛΛΕΑ ΡΟΔΙΤΗ






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 15:00]  Πάτρα: Εκδήλωση με θέμα: «Η πορεία...
[χθες 14:30]  Πάτρα: Ο Γιώργος Τζόβολος μιλά για...
[χθες 14:00]  Πάτρα: Εργασίες για τον γιορτινό...
[χθες 13:45]  Πάτρα: Μνημόσυνο για τους...
[χθες 13:15]  Δυτ.Ελλάδα: Εβδομαδιαίο Δρομολόγιο...
[χθες 12:50]  Το νόημα της ζωής της
[χθες 12:50]  Αχαΐα: Εβδομαδιαίο Δρομολόγιο...
[χθες 12:30]  Δυτ.Ελλάδα: Εβδομαδιαίο Δρομολόγιο...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [03:52:00]