ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Κοινωνιολογία ή Λατινικά; Αποσύνδεση της ουσιαστικής γνώσης από την εξεταστική δοκιμασία

Κοινωνιολογία ή Λατινικά; Αποσύνδεση της ουσιαστικής γνώσης από την εξεταστική δοκιμασία




ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΗ ΤΣΙΡΙΓΩΤΗ *


Χωρίς να θέλουμε να παρεισφρήσουμε σε οποιαδήποτε υποβόσκουσα, τεχνητή διαμάχη μεταξύ κλασσικών σπουδών και κοινωνικών επιστημών (Λατινικά ή Κοινωνιολογία ως εξεταζόμενου μαθήματος στις Πανελλήνιες), οφείλουμε να συνομολογήσουμε ότι πρώτιστο καθήκον της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι η αποσύνδεση της ουσιαστικής γνώσης από την εξεταστική δοκιμασία για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Συνεπαγόμενα το θεμελιώδες ερώτημα που καλείται να απαντήσει ο «σύνολος κόσμος» της παιδείας είναι η οριοθέτηση της φύσης και του σκοπού της. Λαμβάνοντας υπόψιν την κατηγοριοποίηση του Αριστοτέλη σε ωφελιμιστική, γνωσιοκεντρική και ηθοπλαστική παιδεία, θα συμφωνήσουμε στην αγαστή διασύνδεση των τριών, ιεραρχώντας τις, με αφετηριακό γνώμονα την καλλιέργεια του νου, τη διάπλαση του ήθους και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων για τα πρακτικά και ωφέλιμα της ζωής.
Ειδικότερα και προχωρώντας στο καθαρά τεχνικό μέρος του ζητήματος, δηλαδή αναφορικά με τα κριτήρια επιλογής των εξεταζόμενων μαθημάτων στο εκάστοτε πεδίο σπουδών, το μείζον πρόβλημα εντοπίζεται στα λειτουργικά ζητήματα που αναφύονται για τον υποψήφιο πρωτοετή φοιτητή (κυρίως και όχι μόνο) των νομικών, φιλολογικών, φιλοσοφικών τμημάτων εάν και εφόσον δεν κατέχει τα αναλυτικά «εργαλεία» για την μελέτη των πηγών (Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά) και κατ' επέκταση για την ενεργή μετοχή του στην σπουδή της επιστήμης του.
Ωστόσο δεν πρέπει να παραγνωρίσουμε τη σημασία των κοινωνικών επιστημών ως ισότιμου και αναπόσπαστου μέρους της εκπαιδευτικής γνώσης, μαζί με την κλασσική γραμματεία, τις φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά, την πληροφορική, την αθλητική εκπαίδευση, κ.α., συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και γενικότερα στην αναζήτηση της σχέσης αιτίων-αιτιατών των κοινωνικών-πολιτικών φαινομένων.
Βέβαια τον πρώτο και τελευταίο λόγο στα εκπαιδευτικά ζητήματα τον έχουν οι μάχιμοι δάσκαλοι με πολύχρονη θητεία στη Μέση Εκπαίδευση και πολυσχιδές συγγραφικό, διδακτικό και ερευνητικό έργο που αφουγκράζονται τις ανάγκες και διαγιγνώσκουν τα ελλείματα των μαθητών και δύνανται, σε στενή συνεργασία με τους πανεπιστημιακούς δασκάλους, να οριοθετήσουν τις προσανατολιστικές κατευθύνσεις για μια ποιοτική και σφαιρική εκπαίδευση.

* Ο Διονύσης Τσιριγώτης είναι Επίκουρος Καθηγητής Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας, Διεθνών Σχέσεων & Διπλωματίας στο Τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 17:15]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 16:42]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 14:14]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 14:12]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 14:10]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 14:08]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 14:02]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...
[χθες 13:59]  Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [19:45:25]