ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Η βαθμολογική αποτυχία είναι χρεωμένη σε σας...

Η βαθμολογική αποτυχία είναι χρεωμένη σε σας...



ΤΟΥ ΠΟΛΥΒΙΟΥ Ν. ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ *
Οι φετινές επιλογές των θεματοθετών στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας εγείρουν πολλούς προβληματισμούς και ηθικά ζητήματα. Προχειρότητα και ασάφειες τόσο στη διατύπωση των θεμάτων, όσο και στις ενδεικτικές απαντήσεις. Χωρίς έμπνευση. Χωρίς τη φρεσκάδα του νέου, πολλά υποσχόμενου, τρόπου εξέτασης. Δεν γνωρίζω τα μέλη της επιτροπής θεμάτων, κι ούτε μ' ενδιαφέρουν. Μου έδωσαν, όμως, την εντύπωση πως το νέο σύστημα εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας δεν το είχαν εμπεδώσει. Τόσος κόπος, τόσες γνώσεις αξιόλογων συναδέλφων που εργάστηκαν πάνω στον νέο τρόπο συνεξέτασης και διδασκαλίας και προσπάθησαν να ξαραχνιάσουν την εξέταση του γλωσσικού μαθήματος από τη μούχλα του παλιού, έπεσαν στο κενό.(Και κείνοι οι λύτες πώς έδωσαν το «πράσινο φως» να δοθούν τα φετινά θέματα στα παιδιά; Αλλα ερωτήματα εκεί!).
Χωρίς περίσκεψη, έβαλαν δύο μη λογοτεχνικά κείμενα, το ένα κακοκουρεμένο, σακάτικο από τις περικοπές, και το άλλο, αξιόλογο μεν, αλλά που δεν «συνομιλούσε» με το πρώτο, και ζήτησαν από τους υποψήφιους, μεταξύ άλλων, να αιτιολογήσουν τις επιλογές τους σε ένα Β1 αλαλούμ. (Αλλού βαρούν τα όργανα κι αλλού χορεύει η νύφη, καταπώς λέει ο λαός μας). Σχετική μάλιστα με το Β1 διαμαρτυρία με συγκέντρωση υπογραφών, έγινε και στο Avvaz. Οχι πως θ' αλλάξει τίποτα...
Και συνεχίζουμε. Για την άσκηση Β3 (εκτός πνεύματος του νέου συστήματος), οι γλωσσολόγοι, γιατρέ μου, περιμένουμε ν' αποφανθούν. Στο Γ' θέμα - που αφορούσε το λογοτεχνικό κείμενο, ποίημα του αγαπημένου μας ποιητή Τίτου Πατρίκιου (η μόνη καλή επιλογή κειμένου, κατά τη γνώμη μου) - το β' σκέλος του ερωτήματος «Ποιο ρόλο έχει η ποίηση στην προσωπική σας ζωή;» χειραγωγούσε τους μαθητές να γράψουν «ελεύθερα τη γνώμη τους» και με υποκρισία να συμφωνήσουν πως η ποίηση είναι όλη τους η ζωή και πως δεν κοιμούνται το βράδυ αν δεν διαβάσουν, τουλάχιστον, δέκα ποιήματα.
Κι ερχόμαστε στην κορωνίδα των αστοχιών(!), το Δ θέμα (παραγωγή λόγου): «Ποια είναι η σχέση σας με την ανάγνωση βιβλίων και ποιος ο ρόλος της (της σχέσης ή της ανάγνωσης;) στη γενικότερη διαχείριση του προσωπικού σας χρόνου;». Η ΚΕΕ έδωσε οδηγίες για την «ανάγνωση». Οχι, πες μου, γιατρέ μου, εάν δεν διαβάζω βιβλία και γράψω ότι δεν έχω καλή σχέση με τα βιβλία, τι θα απαντήσω στο β' σκέλος του ερωτήματος; Επίσης, γιατί να μη μπορώ να γράψω ελεύθερα τη γνώμη μου; Δηλαδή, ντε και καλά να γίνω διπολικός, νέος άνθρωπος;
Σε λίγες μέρες θα αναρτηθούν οι βαθμολογίες των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων. Η όποια βαθμολογική αποτυχία είναι χρεωμένη σε σας (τους θεματοθέτες, μη κοιτάτε αλλού!) και σε αυτούς που σας επέλεξαν. Τα παιδιά μας/μαθητές μας είναι ικανά και υγιώς σκεπτόμενα. Με ελεύθερη και ακαλούπωτη σκέψη. Αφήστε τα να σας εκφράσουν ελεύθερα τις σκέψεις τους και τη γνώμη τους - αν αντέχετε την αλήθεια - και τότε θα δείτε τον θησαυρό της ψυχής τους. Αφήστε τα να εκφραστούν ανυπόκριτα και οι συνάδελφοι βαθμολογητές γνωρίζουν πολύ καλά τη «δουλειά» τους. Συνάδελφοι - βαθμολογητές έδωσαν και φέτος τον καλύτερο εαυτό τους. (Θα με ρωτήσεις, όλοι οι βαθμολογητές; Οχι όλοι, δυστυχώς… Οι περισσότεροι, θέλω να πιστεύω). Αν μπορούσατε να τους δείτε, φίλοι μαθητές και φίλες μαθήτριες, με πόση αγάπη και πόσο ενδιαφέρον διάβαζαν τα γραπτά σας, θα καταλαβαίνατε πολλά! Οι οδηγίες της ΚΕΕ όμως…
* Ο Δρ. Πολύβιος Ν. Πρόδρομος είναι καθηγητής Νεοελληνικών.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 14:35]  Φόροι, αυταρχισμός, λεηλασίες και...
[χθες 11:28]  Ρεαλιστικό πλάνο εκθεσιακής...
[χθες 10:03]  H πολιτική ανεπάρκεια εκτρέφει...
[χθες 08:58]  Απάντηση που κανείς δεν πρέπει να...
[χθες 09:56]  Φοβού τους Γερμανούς
[χθες 08:59]  Μονοκλωνικά αντισώματα, εάν κι...
[χθες 13:36]  Ανάπτυξη με σχέδιο
[χθες 12:53]  Μόνος στο δωμάτιο








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [17:34:46]