ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και «Αποτυχημένοι»: Οι επιτυχημένοι άνθρωποι έχουν και πολλές αποτυχίες...

Πανελλήνιες, «Επιτυχημένοι» και «Αποτυχημένοι»: Οι επιτυχημένοι άνθρωποι έχουν και πολλές αποτυχίες...



ΤΩΝ ΑΝΝΑΣ ΦΟΥΝΤΖΟΥΛΑ
ΚΑΙ ΑΘΗΝΑΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ *
Κάθε χρόνο την περίοδο των Πανελλήνιων εξετάσεων στο μυαλό κάθε υποψηφίου αναδύεται ο φόβος της αποτυχίας, μία έννοιας συνδεδεμένη με αρνητική χροιά καθώς συνοδεύεται από ματαίωση προσδοκιών του ίδιου του ατόμου αλλά και του περιβάλλοντος. Οι εξετάσεις και η έκβαση αυτών παραπέμπουν στην κρίση της αξίας του μαθητή, της συνολικής αποτίμησης ενός συνόλου προσπαθειών αλλά και στην διαμόρφωση των προοπτικών του μέλλοντός του. Πράγματι, κάθε χρόνο γίνεται ιδιαίτερη μνεία γύρω από το ζήτημα των εξετάσεων και όλος ο κόσμος του υποψηφίου προσανατολίζεται γύρω από αυτό και μόνο το θέμα.
Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Είναι μία εξέταση από μόνη της ικανή να αποφασίσει την αξία και τις δυνατότητες ενός μαθητή και να καθορίσει το μέλλον του;
Σύμφωνα με τον Ουίστον Τσώρτσιλ... «η επιτυχία δεν είναι οριστική, η αποτυχία δεν είναι το τέλος. Είναι το κουράγιο να συνεχίσεις». Κάθε δοκιμασία ή εξέταση στη ζωή ενός ανθρώπου έρχεται να κινητοποιήσει όλο το δυναμικό του, τους στόχους και τις επιθυμίες του. Συνεπώς, η αποτυχία σε μία τέτοια διαδικασία μπορεί να αποτελέσει αφορμή για να επανακαθορίσει τους στόχους για το μέλλον του, να διδαχθεί μέσα από την εμπειρία του τα σημεία στα οποία δυσκολεύτηκε ώστε να βρει νέες στρατηγικές διαχείρισης αλλά και να εντοπίσει τα δυνατά του σημεία. Τόσο η επιτυχία όσο και η αποτυχία είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής και της εξέλιξης. Είναι ουτοπικό να φαντάζεται κάποιος μόνο το ένα ή μόνο το άλλο. Αλλωστε, παρατηρώντας καλύτερα, οι επιτυχημένοι άνθρωποι έχουν πολλές αποτυχίες στο ενεργητικό τους.
Ο 17χρονος που με απογοήτευση θα διαπιστώσει ότι δεν απέδωσαν οι προσπάθειές του και δεν κατάφερε να περάσει εκεί που ήθελε, μπορεί να κυριευτεί από συναισθήματα μειονεξίας και θυμού και μη ρεαλιστικές σκέψεις όπως «δεν ήμουν αρκετά έξυπνος, θα αποτύχω στην ζωή μου». Η πραγματική επιτυχία, όμως, θα είναι να μετατρέψει αυτή την σκέψη σε μία εναλλακτική, πιο αισιόδοξη οπτική... «είμαι αρκετά καλός ακόμα κι όταν κάνω λάθη, εγώ εκτιμώ την αξία του εαυτού μου πέραν μίας δοκιμασίας, θα συνεχίσω να προσπαθώ στην ζωή μου».
Αυτή η αλλαγή πλεύσης είναι το κλειδί για κάθε επόμενο βήμα και το μάθημα για όλες τις αντιξοότητες που θα κληθεί να αντιμετωπίσει στην μετέπειτα ζωή του.
* Η Αννα Φούντζουλα είναι ψυχολόγος (MSc), συστημική ψυχοθεραπεύτρια, συνεργάτιδα της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής «Π. Σακελλαρόπουλος» και η Αθηνά Φραγκούλη είναι πρόεδρος του ΔΣ του Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Ενηλίκων «Π. Σακελλαρόπουλος», λογοπεδικός PhD, LRCSLT




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 14:18]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Τα παιδιά...
[χθες 14:11]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Ποιος απ'...
[χθες 14:05]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Με κρυμμένα...
[χθες 14:00]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Φοράμε μάσκες...
[χθες 13:49]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αναπτύσσοντας...
[χθες 13:41]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Τα παιδιά...
[χθες 13:31]  ΜΑΣΚΟΦΟΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Οσο πιο ήρεμοι...
[χθες 13:28]  Συζητήσεις της Κυριακής: Θ'...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [12:58:57]