ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


βασιλακης


Παίρνω το ποδήλατο...



Υπάρχουν ζητήματα της καθημερινότητας που θεωρούνται εύκολα στη διαχείριση λόγω παράδοσης και κουλτούρας. Το ποδήλατο θα έπρεπε να είναι ένα από αυτά για τους Πατρινούς.
Στην πόλη του ιστορικού Ποδηλατικού Ομίλου Πατρών και του Κανέλλου Κανελλόπουλου η ποδηλατική παράδοση αποτελεί ένα είδος κεκτημένου που δεν αμφισβητείται. Περιορίζεται όμως στην αγωνιστική ποδηλασία και πολύ λιγότερο στη χρήση του οικολογικού μέσου μετακίνησης.
Μπορείτε να με διορθώσετε αν κάνω λάθος, αλλά μέχρι σήμερα δεν είδα το ποδήλατο να βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες του Δήμου Πατρέων. Δεν είδα να ενθαρρύνεται η χρήση του και να αποθαρρύνεται η χρήση του αυτοκινήτου. Αντιθέτως, ακολουθείται μία στρατηγική-πολιτική που ενθαρρύνει την πολιορκία του αστικού πυρήνα της πόλης από το ΙΧ.
Μου έκαναν εντύπωση οι πληροφορίες που ακούστηκαν σε πρόσφατη εκδήλωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με θέμα τον ποδηλατικό τουρισμό, για τα κίνητρα που προσφέρονται στους πολίτες της Γαλλίας και του Βελγίου, ώστε να παρακινηθούν και να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο στις μετακινήσεις τους.
Στην περίπτωση της Γαλλίας ακούσαμε ότι η αγορά ποδηλάτου επιδοτείται με 500 ευρώ ενώ στο Βέλγιο υπάρχουν επιχειρήσεις που επιδοτούν τους εργαζόμενούς τους, οι οποίοι χρησιμοποιούν το ποδήλατό τους για να πάνε στον τόπο της εργασίας τους. Την ίδια ώρα θεωρείται κατόρθωμα στην Ελλάδα η επιδότηση της ηλεκτροκίνησης.
Ο Δήμος (διαχρονικά) δείχνει να έχει απεμπολήσει μία από τις σημαντικότερες αρμοδιότητες που διαθέτει, το πολεοδομείν, για να καταφέρει να εντάξει το ποδήλατο στην πόλη.
Δεν υπάρχει ένας σχεδιασμός που να προβλέπει ότι οι αποστάσεις ανάμεσα στις ζώνες κατοικίας και τα σημεία της πόλης που οι χρήσεις γης με μεγάλη συγκέντρωση ατόμων, θα μπορούν να καλύπτονται με τα πόδια ή με ποδήλατο. Ακόμα και στις νέες γειτονιές που δημιουργήθηκαν την τελευταία 15ετία δεν υπήρξε καμία τέτοια πρόβλεψη. Το ίδιο και σε υπηρεσίες, σχολεία, αθλητικούς χώρους κ.ά.
Η δημιουργία των σταθμών με τα κοινόχρηστα ποδήλατα συνιστά ένα καλό βήμα για τη συνδυασμένη χρήση του ποδηλάτου και της δημόσιας συγκοινωνίας, αλλά… Πρώτον δεν αρκεί, αφού πρέπει συνδυαστικά να εγκατασταθεί εξοπλισμός στάθμευσης ποδηλάτων σε κεντρικά σημεία, και δεύτερον οι θέσεις των κοινόχρηστων ποδηλάτων δεν πρέπει να είναι αποκλεισμένες από τα ΙΧ, όπως συμβαίνει κατά κόρον στην πλατεία Γεωργίου. Τόσο για λειτουργικούς λόγους, όσο και για το μήνυμα που στέλνει στην κοινωνία μια τέτοια εικόνα, αποθαρρύνοντας τους χρήστες του συστήματος και δίνοντας την εντύπωση προς όλους ότι το ΙΧ είναι ανίκητο.
Επιπλέον, ο Δήμος πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τις κοινωνικές ομάδες που προωθούν το ποδήλατο ως μέσο αστικής μετακίνησης, αλλά και με εκείνες που είναι πρόθυμες να το υιοθετήσουν ως τέτοιο. Αμφότερες αυτές οι ομάδες πρέπει να γνωρίζουν τα σχέδια και τις πολιτικές που προωθεί ο Δήμος, αλλά και να ενημερώνονται τακτικά για τις παρεμβάσεις του στη χρήση του ποδηλάτου για τη μετακίνηση στην εργασία, το πανεπιστήμιο, το εμπόριο κ.ά.
Σε αυτή τη διαδικασία πρέπει να έχουν όλοι λόγο και να καταθέτουν τις προτάσεις τους. Αν είναι ξεκομμένοι, τότε η προσπάθεια να ενθαρρυνθεί η χρήση του ποδηλάτου στην πόλη θα είναι καταδικασμένη να αποτύχει.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [00:16:25]