ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΡΙΖΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΝΑ


Να κρατηθεί ζωντανή η μάθηση



Θα αντέξει το σύστημα;
Θα έχουν όλοι οι μαθητές μας τη δυνατότητα πρόσβασης στην ψηφιακή τάξη;
Μπροστά σε αυτά τα ερωτήματα βρίσκεται και πάλι η εκπαιδευτική κοινότητα που από αύριο ανεβαίνει στην έδρα της ηλεκτρονικής αίθουσας.
Τα ερωτήματα αυτά θα έπρεπε να έχει φροντίσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να τα απαντήσει στο διάστημα των πέντε μηνών που μεσολάβησαν από τη λήξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς μέχρι προχθές, που προέκυψε, εκ νέου, η ανάγκη αναστολής λειτουργίας των γυμνασίων και των λυκείων.
Η εξ αποστάσεως διδασκαλία, από μόνη της ως διαδικασία, εγείρει μία σειρά από ζητήματα πρωτίστως παιδαγωγικής και ακολούθως κοινωνικής φύσεως.
Η εκπαίδευση αποτελεί ένα από τα βασικά θύματα της πανδημίας. Μπορεί η πολιτεία και η κοινωνία παγκοσμίως να έχει εστιάσει στους οικονομικούς δείκτες αλλά οι συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι καίριες και δυσμενέστατες. Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν σε ελάχιστο χρόνο να ανταποκριθούν σε ένα νέο ρόλο, χωρίς να διαθέτουν τις απαιτούμενες δεξιότητες. Απροετοίμαστοι βρέθηκαν και οι γονείς, αφενός στο σκέλος της παροχής του κατάλληλου εξοπλισμού ώστε να είναι παρών τα παιδιά τους στις ψηφιακές αίθουσες, και αφετέρου στη δέουσα επίβλεψη και έλεγχο της σωστής παρακολούθησης και συμμετοχής τους σε αυτές.
Το τεστ της περασμένης άνοιξης έδειξε τις ατέλειες του συστήματος. Την αδυναμία του σχολικού δικτύου να υποστηρίξει την πρόσβαση των χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Επίσης έδειξε το φτωχό απόθεμα σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό. Ανέδειξε την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής για συμμετοχή στο ψηφιακό μάθημα, σε ένα σημαντικό αριθμό μαθητών αλλά και την απροθυμία αρκετών εκπαιδευτικών να καθίσουν στην ψηφιακή έδρα και να διδάξουν στους μαθητές τους.
Από αύριο εκπαιδευτικοί και μαθητές είναι πολύ πιθανόν να σκοντάψουν στα ίδια προβλήματα με τα οποία ήρθαν αντιμέτωποι και την περασμένη άνοιξη.
Το υπουργείο Παιδείας πέραν της εξασφάλισης της απαιτούμενης πρόσβασης για κάθε μαθητή και κάθε εκπαιδευτικό, θα έπρεπε να έχει έτοιμο κι ένα κανονιστικό πλαίσιο για τη λειτουργία της αντίστοιχο με αυτό που ισχύει στο συμβατικό σχολείο. Αυτό το πλαίσιο να καθορίζει την παρουσία του δασκάλου αλλά και του μαθητή μέσα στην ψηφιακή τάξη. Να υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Ο φυσικός χώρος του σχολείου προσφέρει αναντικατάστατες ευκαιρίες ανάπτυξης. Οι συνθήκες όμως που διανύουμε φαίνεται ότι θα κρατήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα μαθητές και εκπαιδευτικούς μακριά από αυτό.
Τι απομένει; Να κρατηθεί ζωντανή η μάθηση. Και γι΄αυτό θα πρέπει να εργαστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι. Πρωτίστως βέβαια το υπουργείο Παιδείας να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις, ακολούθως οι εκπαιδευτικοί να σταθούν με υπευθυνότητα και να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί και οι μαθητές με τη συνδρομή των γονιών τους, να φροντίσουν για το ουσιαστικό παρών τους μέσα στο ψηφιακό σχολείο.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [20:21:03]