ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΜΑΓΝΗΣ


Οι Τιποτοποιοί



Κάθε μέρα σε κάνει σοφότερο από την προηγούμενη, ακόμα και αν το περιεχόμενό της ήταν μια σαχλαμάρα και μισή. Αλλά ίσως πρέπει να τηρούμε τις αποστάσεις. Τις αποστάσεις από τα γεγονότα, εννοούμε: Αλλη ελληνική σοφία δεν αντέχεται.
Από όσα έγιναν χθες, τίποτα δεν αφορούσε το Πολυτεχνείο του '73, αλλά όλα έγιναν επ' ονόματί του. Πιάνεις τον εαυτό σου να διερωτάται: Αν είχαμε χούντα και πλάκωνε κορονοϊός και μας υποχρεώνανε να μένουμε στο σπίτι και να μην κυκλοφορούμε το βράδυ, ποιά θα ήταν η αντίδρασή μας; Δύσκολη ερώτηση. Πάντως από το 1967 μέχρι το 1973 δεν είχε ξεσηκωθεί ο κόσμος, αλλά και το '73 μη φαντάζεστε ότι ο ξεσηκωμός ήταν και τόσο ευρύς. Το «πάω μέχρι το παράρτημα να δω τι γίνεται» δεν το λες και κατάληψη της Βαστίλης. Αλλωστε τον Παπαδόπουλο τον έριξε ο Ιωαννίδης, απαγορεύοντας κι εκείνος τις συναθροίσεις, 25 του μήνα, Αγίας Αικατερίνης, είχαμε πολύ στενοχωρηθεί γιατί περιμέναμε να δούμε ΑΕΚ- Παναθηναϊκός στην τηλεόραση, αλλά τα ποδόσφαιρα ματαιώθηκαν. Επεφτε και ξύλο στην ΕΣΑ τότε, για να λέμε και τα χειρότερα, αλλά αυτή δεν ήταν πληροφορία για μαθητές του δημοτικού.
Χθες από κάποια μερίδα πολιτικών δυνάμεων και πολιτών η αντίδραση παρέπεμπε σε αντίσταση σε χούντα. Αλλά για μερικές ώρες μόνο. Οπως εξήγησε η διοίκηση του Εργατικού Κέντρου, ήταν μια εκδήλωση οργανωμένης ανυπακοής, ή κάτι τέτοιο. Αντιστεκόμαστε από μία το μεσημέρι μέχρι μία και δεκαπέντε, με αραιή διάταξη, στην πλατεία, ενώ νωρίτερα τους έχουμε όλους κοροϊδέψει: Λέγαμε ότι θα πάμε μόνο για στέφανα και εκεί που η ΕΛΑΣ παραπλανήθηκε, τσουπ, βγαίνουμε στην πλατεία, κάνουμε το δρώμενο, ζήτημα αν το πήραν είδηση πάνω επί πενήντα άτομα, πέρα βέβαια από τον ιμπεριαλισμό που κατατρόμαξε, και φεύγουμε. Κάτι τέτοιο κάναμε τον Απρίλιο που μας είχαν απαγορεύσει τα μπάνια. Πηγαίναμε στη θάλασσα για μια βουτιά στη ζούλα, ίσα για να λέμε ότι την κάναμε. Η διαφορά ήταν ότι δεν υψώναμε και τη γροθιά κιόλα, λες και ρίξαμε τον Γοργοπόταμο. Λέτε εάν ένας κορονοϊός υποχρέωνε τον Παπαδόπουλο να μπουζουριάσει τον κόσμο στα διαμερίσματα, να τον έριχνε ο λαός στην εβδομάδα επάνω;
Πάντως χθες δεν κινδύνευσε η κυβέρνηση. Δεν θα πάει από πέσιμο. Οι κινήσεις ήταν περιορισμένου στόχου. Οι κινήσεις έγιναν ως αυτοσκοπός. Εγιναν για να γίνουν. Φιλοσοφικά αν το πάρεις, αυτό είναι το νόημα της ζωής: Γεννιέσαι για να ζεις, κινείσαι επειδή ζεις, αν σταματήσεις να κινείσαι, πεθαίνεις (ή απλά σε έχει πάρει ο ύπνος). Το αίτημα για ελευθερία χθες ήταν αίτημα για την ελευθερία του να διαδηλώνεις υπέρ της ελευθερίας. Χρήσιμο. Η αστυνομία το παρεμπόδισε, επειδή οι συναθροίσεις είναι καλός αγωγός του ιού, αλλά καταγγέλθηκε επειδή η επίκληση του συγκεκριμένου σκοπού θεωρήθηκε προσχηματική. Στην πραγματικότητα, θέλουμε να βάλουμε σιωπητήριο στον Κουτσούμπα και τον Βαρουφάκη. Βέβαια, η ΕΛΑΣ απέτρεψε τις πορείες, αλλά όχι τις συναθροίσεις. Στο παράρτημα, οδός Κορίνθου, Πάτρα- περάσαμε μασκοφορεμένοι αν και χωρίς μάσκα μόνο ο ιός θα αμς αναγνώριζε και αν- η ΕΛΑΣ φρόντιζε για την αποτροπή της διαδήλωσης, αλλά η συνάθροιση ήταν δεδομένη: Καμιά πενηνταριά νέα παιδιά, μάσκα κανείς. Αν ένας είχε κορονοϊό χωρίς να το ξέρει, σήμερα θα έχουν κι άλλοι χωρίς να το ξέρουν, αλλά ο,τι κι αν είχε κάνει η ΕΛΑΣ, η συγκεκριμένη ομάδα δεν δίνει σημασία στα μέτρα έτσι κι αλλιώς, συνεπώς ο ιός θα μεταδοθεί, είτε στην Κορίνθου, είτε στο φοιτητόσπιτο, είτε στο παράρτημα. Αλλά δεν είναι μάταιος ο κόπος. Οσο περισσότερο μας προστατεύει η πολιτεία από τον εαυτό μας, τόσο το καλύτερο για τον εαυτό μας, τα νοσοκομεία, το ασφαλιστικό σύστημα και τους δημοσιογράφους που ξεροσταλιάζουν έξω από τις εντατικές για να κάνουν μια επιτυχία.
Σήμερα Τετάρτη, όλοι υποστηρίζουμε όσα υποστηρίζαμε ότι πιστεύαμε και προχθές Δευτέρα. Ποιά είναι η πραγματική πίστη στην ψυχή του καθενός; Δεν έχει γεννηθεί τέτοιος βασανιστής που να μπορεί να αποκαλύψει στον ίδιο μας τον εαυτό τι πραγματικά πιστεύει. Ισως εν τέλει να μην πιστεύουμε τίποτα στην ουσία, αλλά να πιανόμαστε από απόψεις όπως ο ναυαγός από τα κούτσουρα. Ο Παύλος, τη μια μέρα υποστήριζε την άλφα θέση, φανατικά, και μετά την αντίθετή της, και πάλι φανατικά. Εγραψε ότι είσαι ένα τίποτα χωρίς αγάπη. Εννοούσε χωρίς να αγαπάς. Χωρίς άποψη είσαι και πάλι ένα τίποτα, αλλά ένα ελεύθερο τίποτα. Για μια τέτοια ελευθερία δεν θα γίνει ποτέ καμία εξέγερση.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [20:14:45]